//

iPhone 4S herstellen

iPhone 4S herstellen discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPhone 4S die draait op IOS 5.1.1 die gejailbreaked is. Nadat dinsdag een beetje hebt gerommeld met Cydia en Winterboard. Heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-12-12, 22:17
dgo2 dgo2 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 12
Standaard iPhone 4S herstellen

Ik heb een iPhone 4S die draait op IOS 5.1.1 die gejailbreaked is. Nadat dinsdag een beetje hebt gerommeld met Cydia en Winterboard. Heb ik toch maar besloten om Winterboard te verwijderen, daarbij heb ik nog iets verwijdert (ik weet niet meer wat). Sindsdien is het icoon van Cydia verdwenen ook het icoon van de applicatie foto's is een wit vierkant vakje geworden. Mijn iPhone is nog wel gejailbreaked want ik kan nogsteeds ins*******us openen. Ik heb het geprobeerd op te zoeken met spotlight, toestel opnieuw opgestart (door de home- en powerbutton tegelijk ingedrukt te houden), ook heb ik het op de gewone manier gedaan. Helaas werkte geen van deze methode. Ik heb ook een backup proberen terug te zetten, het enige wat dat opleverde was dat ik 5 applicaties in 1 rij kreeg ipv 4.
Daarom heb ik geprobeerd om mijn iPhone te herstellen. Dit ging ook niet want dan zou ik mijn iPhone moeten updaten naar IOS 6.0.1 en dat is iets wat ik niet wil. Ook heb ik een .ispw bestand gedownload van IOS 5.1.1. en met shift ingedrukt op de herstel knop gedrukt. Helaas ging dit ook niet want iTunes gaf een foutmelding (3194).

Ik heb ook met tiny umbrella de SHSH blobs geprobeerd te krijgen, Helaas kreeg ik alleen de blobs van IOS 6.0.1 te zien.

Ik zag op youtube dit filmpje voorbij komen (How to downgrade from iOS 6 to 5.1.1 (Without SHSH Blobs Saved on Computer) - YouTube) maar ik daar werd bij gezegd dat dat alleen was voor iDevices met een A4 processor... Dus ik neem aan dat dit geen mogelijkheid is?
Weet iemand waardoor ik mijn iPhone kan herstellen naar IOS 5.1.1? Of waardoor ik het cydia icoon weer krijg en het icoon van foto's weer normaal word

Laatst gewijzigd door dgo2; 26-12-12 om 22:30.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-12-12, 22:43
opjbothesijbolts opjbothesijbolts is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard RE: iPhone herstellen

Ik denk dat ik de oplossing heb:

Stap 1: Open notepad als administrator
Stap 2: Open het hosts bestandje: deze is te vinden in: C:\windows\system32\drivers\etc
Stap 3: Voeg helemaal onderaan de tekst de volgende regel toe:
#74.208.05.171 gs.apple.com
Stap 4: Sla het bestandje op, start de computer opnieuw op en probeer het opnieuw,

Suc6!!
  #3  
Oud 26-12-12, 22:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opjbothesijbolts Bekijk bericht
Stap 3: Voeg helemaal onderaan de tekst de volgende regel toe:
#74.208.05.171 gs.apple.com
Alle regels die beginnen met # zijn commentaren. Wat is het nut van het toevoegen van een commentaarregel?
  #4  
Oud 26-12-12, 22:56
dgo2 dgo2 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opjbothesijbolts Bekijk bericht
Ik denk dat ik de oplossing heb:

Stap 1: Open notepad als administrator
Stap 2: Open het hosts bestandje: deze is te vinden in: C:\windows\system32\drivers\etc
Stap 3: Voeg helemaal onderaan de tekst de volgende regel toe:
#74.208.05.171 gs.apple.com
Stap 4: Sla het bestandje op, start de computer opnieuw op en probeer het opnieuw,

Suc6!!
Ik heb het geprobeerd om mijn iPhone te herstellen met shift en dan op herstellen te klikken en dan met het firmware bestand te herstellen.
Helaas geeft iTunes nog steeds een foutmelding (3194)
  #5  
Oud 26-12-12, 22:57
opjbothesijbolts opjbothesijbolts is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Excuses!! Die # in mijn tutorial moet weg!
  #6  
Oud 26-12-12, 23:02
dgo2 dgo2 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opjbothesijbolts Bekijk bericht
Excuses!! Die # in mijn tutorial moet weg!
Die had ik zelf ook al weggehaald.
  #7  
Oud 27-12-12, 09:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dgo2 Bekijk bericht
Ik heb ook met tiny umbrella de SHSH blobs geprobeerd te krijgen, Helaas kreeg ik alleen de blobs van IOS 6.0.1 te zien.
Er is nog een kans dat Cydia de SHSH hashes voor iOS 5.1.1 automatisch heeft opgeslagen. Probeer met TinyUmbrella de hashes van Cydia te downloaden.

Kijk ook eens in de blog van het iPhone Dev Team:
Dev-Team Blog
  #8  
Oud 27-12-12, 11:08
dgo2 dgo2 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Er is nog een kans dat Cydia de SHSH hashes voor iOS 5.1.1 automatisch heeft opgeslagen. Probeer met TinyUmbrella de hashes van Cydia te downloaden.

Kijk ook eens in de blog van het iPhone Dev Team:
Dev-Team Blog
Als het goed is heeft cydia ook automatisch mijn blobs opgeslagen, alleen als ik met tiny umbrella mijn SHSH blobs zoek, dan krijg ik alleen de blobs van IOS 6.0.1
  #9  
Oud 27-12-12, 11:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dgo2 Bekijk bericht
Als het goed is heeft cydia ook automatisch mijn blobs opgeslagen, alleen als ik met tiny umbrella mijn SHSH blobs zoek, dan krijg ik alleen de blobs van IOS 6.0.1
Heb je met TinyUmbrella ook de SHSH hashes van Cydia gedownload?

  #10  
Oud 27-12-12, 11:20
dgo2 dgo2 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Heb je met TinyUmbrella ook de SHSH hashes van Cydia gedownload?

Ja, daar heb ik ook het vinkje gezet.

Ik heb ook gekeken op de site van het chronic dev team, maar al ga ik daar naar even more>SHSH blobs> fetch. Dan geeft redsnow aan dat dat niet ondersteunt wordt voor iPhone 4s. Maar al klik ik ergens anders, dan zoekt redsnow ze wel alleen dan vind die ook alleen maar de blobs van IOS 6.0.1.
  #11  
Oud 27-12-12, 11:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dgo2 Bekijk bericht
Maar al klik ik ergens anders, dan zoekt redsnow ze wel alleen dan vind die ook alleen maar de blobs van IOS 6.0.1.
Dan zal Cydia de SHSH hashes voor iOS 5.1.1 niet opgeslagen hebben en dan kan je niet herstellen naar die firmware.
  #12  
Oud 27-12-12, 11:26
dgo2 dgo2 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dan zal Cydia de SHSH hashes voor iOS 5.1.1 niet opgeslagen hebben en dan kan je niet herstellen naar die firmware.
Het Cydia icoon is ook verdwenen dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft?
Cydia slaat blobs toch automatisch op?
  #13  
Oud 27-12-12, 11:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dgo2 Bekijk bericht
Het Cydia icoon is ook verdwenen dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft?
Cydia slaat blobs toch automatisch op?
Cydia slaat de SHSH hashes automatisch op aan hand van het UDID. Of het Cydia icoontje nu wel of niet aanwezig is op de iPhone maakt niets uit.

TinyUmbrella gaat ook bij Cydia kijken of er voor het specifieke UDID SHSH hashes zijn opgeslagen.
  #14  
Oud 27-12-12, 12:38
dgo2 dgo2 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Cydia slaat de SHSH hashes automatisch op aan hand van het UDID. Of het Cydia icoontje nu wel of niet aanwezig is op de iPhone maakt niets uit.

TinyUmbrella gaat ook bij Cydia kijken of er voor het specifieke UDID SHSH hashes zijn opgeslagen.
Zou je dat evenkunnen uitleggen?
Je zegt net dat Cydia de SHSH blobs automatisch opslaat terwijl je daarvoor zei dat Cydia ze niet heeft opgeslagen?

In theorie zouden ze toch gewoon opgeslagen moeten zijn?
  #15  
Oud 27-12-12, 12:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dgo2 Bekijk bericht
Zou je dat evenkunnen uitleggen?
Jazeker Cydia slaat in principe de SHSH hashes automatisch op als je Cydia gebruikt op een ogenblik dat de firmware nog door Apple ondertekend wordt.

Citaat:
In theorie zouden ze toch gewoon opgeslagen moeten zijn?
Maar in de praktijk blijkbaar niet anders had TinyUmbrella de SHSH hashes kunnen vinden bij Cydia.
  #16  
Oud 27-12-12, 12:48
dgo2 dgo2 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Jazeker Cydia slaat in principe de SHSH hashes automatisch op als je Cydia gebruikt op een ogenblik dat de firmware nog door Apple ondertekend wordt.



Maar in de praktijk blijkbaar niet anders had TinyUmbrella de SHSH hashes kunnen vinden bij Cydia.
Ik kreeg mijn iPhone vlak voor IOS 6.0.1 uitkwam en daarvoor heb ik hem ook nog gejailbreaked.

Dus de enige manier manier om het icoon van foto's en het icoon va Cydia weer te krijgen is de upgraden naar 6.0.1
  #17  
Oud 27-12-12, 12:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dgo2 Bekijk bericht
Dus de enige manier manier om het icoon van foto's en het icoon va Cydia weer te krijgen is de upgraden naar 6.0.1
Het icoon van de Foto app zal je wel terugkrijgen met een herstel/update naar iOS 6.0.1. Cydia zal je zeker niet terugkrijgen want de iPhone 4S met iOS 6.x.x is nog niet te jailbreaken.

Citaat:
Nadat dinsdag een beetje hebt gerommeld met Cydia en Winterboard. Heb ik toch maar besloten om Winterboard te verwijderen, daarbij heb ik nog iets verwijdert (ik weet niet meer wat). Sindsdien is het icoon van Cydia verdwenen ook het icoon van de applicatie foto's is een wit vierkant vakje geworden.
Als je dingen verwijderd en je weet niet wat is het moeilijk omdat allemaal weer te herstellen.

Misschien heb je recentelijk nog een backup gemaakt met iTunes. Eventueel kan je zo'n backup terugzetten. Een backup met jailbreak restanten is voor een iPhone zonder jailbreak meestal een ramp. Misschien is het in jouw geval een oplossing.

Succes verder
  #18  
Oud 31-12-12, 19:48
dgo2 dgo2 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 12
Standaard

Ik weet welke tweak ik per ongeluk verwijdert heb, namel

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 december 2012 om 18:50 ----------

Ik weet welke tweak ik per ongeluk verwijdert heb, namelijk The BigBoss Icon Set.
  #19  
Oud 31-12-12, 20:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dgo2 Bekijk bericht

Ik weet welke tweak ik per ongeluk verwijdert heb, namelijk The BigBoss Icon Set.
Per ongeluk verwijderen is nogal moeilijk omdat dit package onder de "Expert" settings staat.

Hoe dan ook dat is de reden dat het Cydia icoontje weg is. Ik zou niet weten waar je het Debian (.deb) package kan vinden om de icon set manueel te installeren. Het kan zijn dat het package nog in de apt cache staat.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
herstellen iphone shailoe iTunes 5 12-12-10 15:22
iPhone herstellen? WhenTheSunShinez iPhone algemeen 0 19-06-10 20:47
Iphone gecrasht en zou graag willen herstellen. Hoe te herstellen zonder update? glenn_lauw iPhone algemeen 21 29-03-10 18:29
herstellen, Herstellen en nog een HERSTELLEN! koolenboer iPhone algemeen 6 09-08-08 15:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:45.