iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone 4S 5.1.1 herstellen naar 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/132293-iphone-4s-5-1-1-herstellen-naar-5-1-1-a.html)

bsuma 29-12-12 19:57

iPhone 4S 5.1.1 herstellen naar 5.1.1
 
Hallo, ik denk niet dat ik de eerste ben die dit vraagt in het forum, maar na bijna 2 avonden kom ik er alleen niet uit.

Ik wil mijn 4S aan mijn vriendin geven, maar eerst helemaal leeg maken, herstellen. Er staat nu IOS 5.1.1 op, en is jailbreaked.

Ik heb in de hostfile alles van gs.apple.com verwijderd. Is dat goed?
Ik heb los de ispw van de 5.1.1 gedownload. Is dat goed? gewoon ergens neerzetten?
Ik heb in TinyUmbrella voor deze iphone staan dat de blob 5.1b1 (9B5117b)
is gesaved.
Ik weet niet zeker of dit de goeie blob is voor mijn IOS versie.
Ik heb de blob NIET lokaal staan.

Als ik nu in iTunes op herstel-alt klik, en de ispw selecteer, krijg ik uiteindelijk steeds andere foutmelding.

Weet iemand me kort uit te leggen of ik TinyUmbrella eerst moet starten, wat moet aanzetten? de hostfile moet aanpassen? en dan gewoon herstellen in iTunes?
Of missen mijn goeie blobs toch ??

Ik hoop op iemands hulp zodat ik dit weekend nog aan de slag kan.
Zou het zonde vinden om te moeten upgraden naar IOS6.

Guest-20180925190238 29-12-12 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bsuma (Bericht 864062)
Ik heb in TinyUmbrella voor deze iphone staan dat de blob 5.1b1 (9B5117b)
is gesaved.

Met die SHSH hashes kan je niet herstellen naar iOS 5.1.1, helaas. Kijk met TinyUmbrella na of Cydia de juiste hashes niet heeft.

Voor het overige, lees de blog van het iPhone Dev Team:

Dev-Team Blog

bsuma 29-12-12 20:07

@Timosha: Dank je voor de snelle reactie. Hier was ik al bang voor. Ik ben dus vergeten het afgelopen half jaar een keer TinyUmbrella op te starten om de juiste hashes op te slaan!
Laatste vraag: Hoe kan ik controleren of Cydia de juiste hashes heeft. Wat moet ik aan of uit zetten in TinyUmbrella, en waar op klikken.
In ieder geval alvast bedankt!

Guest-20180925190238 29-12-12 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bsuma (Bericht 864067)
Wat moet ik aan of uit zetten in TinyUmbrella, en waar op klikken.

Kijk eens in onderstaande draad, die gaat over exact hetzelfde onderwerp. In dat topic staat ook een plaatje hoe je TinyUmbrella moet instellen om de SHSH hashes van Cydia te downloaden:

http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...erstellen.html

Succes verder :-)

bsuma 29-12-12 20:47

@Timosha: Thanx voor de tip. Ik heb nu de juiste hashes in TinyUmbrella staan!!
Maar nu? Kan ik nu zonder TinyUmbrella aan te zetten herstellen in iTunes en handmatig het ispw zoeken? Want dat werkte net niet.
Ik weet ook even niet of ik nu alles van apple moet verwijderen uit hostfile of juist iets moet toevoegen?
Ik hoop dat je nog even een korte tip hebt, anders ga ik er morgen maar mee verder.
Moet nu toch wel gaan lukken lijkt het.
(kan zo snel in het forum geen goeie uitleg vinden, lastig zoeken voor mij)

Guest-20180925190238 29-12-12 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bsuma (Bericht 864080)
Ik hoop dat je nog even een korte tip hebt, anders ga ik er morgen maar mee verder.

Een link heb ik (dan moet ik niet alles gaan herhalen) :)

[How-To] Using tiny umbrella to update/downgrade/restore

bsuma 30-12-12 15:35

HELP.
Vanmorgen weer van alles geprobeerd. Ik heb de shsh blobs op cydia staan.
Nu wil ik herstellen met iTunes naar 5.1.1
ispw heb ik los gedownload.
Hostfile haal ik alles van gs.apple.com weg. (hoort dat ook?)
Ik start TinyUmbrela, start TSS server, vink "request shsh bij Cydia" aan.
Start dan pas iTunes op, met alt-herstel zoek ik het ispw bestand en probeer dan te herstellen. Lukt niet.
Kreeg al code 11, code 1600, en nu weer dat deze versie niet goed is voor mijn device.

Wil AUB iemand mij in het kort uitleggen wat de stappen zijn om mijn 4S te herstellen van en naar 5.1.1 !!!

020 30-12-12 16:43

Foutcode 1600: Deze fout kan worden opgelost door beveiligings-, antivirus- en firewallsoftware van andere fabrikanten uit te schakelen, te deactiveren of te verwijderen.

bsuma 30-12-12 16:47

GELUKT !!
(in ieder geval, een herstel van een gejailbreakte 4S met 5.1.1 naar een schone 5.1.1 zonder JB)
Dit heb ik gedaan met de tool redsn0w.
Jammer dat niemand gezegd heeft dat je door het ispw bestand los te downloaden, dan redsn0w te starten, klik op Extra, Even More, en dan restore. Zoek ISPW bestand en draaien maar. Nu helemaal schoon, en ik ga nu proberen hem opnieuw te jailbreaken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 december 2012 om 16:49 ----------

GELUKT !! Jailbreaked !!
Dit ging nog simpeler en sneller dan restoren, in redsn0w, klik op jailbreak en de rest gaat vanzelf !!
Nu nog eens kijken of ik oude backup terug kan zetten van oude 3GS naar deze 4S via iTunes.

Topdude 02-01-13 22:05

Zou je zo vriendelijk willen zijn om precies stap voor stap te vertellen hoe je het nu van begin tot eind gedaan hebt?

Ik wil namelijk precies hetzelfde bereiken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

bsuma 03-01-13 19:13

@Topdude: Nou, ik heb de iPhone 4S aan de PC gehangen, met TinyUmbrella geopend, en de shsh files opgehaald vanaf Cydia. Dan moet je kunnen zien of er ook de 5.1.1 hashes bij zit. Als dat zo is sluit je TinyUmbrella af, open je redsn0w, en gaat naar Extra, Even More, en dan Restore. Zoek het handmatig door jou gedownloade ISPW bestand voor 5.1.1 voor de 4S (via Google te vinden), en dan gaat de rest van zelf. Dan heb je weer een schone iPhone met 5.1.1 dit je evt kunt Jailbreaken.
Succes ermee, anders hoor ik wel wat e er evt niet aan begrijpt.

Topdude 04-01-13 19:52

Ok, thanks. Ik zal het maar eens gaan proberen.

Maar moet dan de foon ook nog in dfu, of herstelmodus of zo?
Moet iTunes wel of niet aan en eventueel wanneer dan?

Van het weekend geen tijd, maar zal hier updaten of het gelukt is.

FridgeNL 07-01-13 16:03

Toevallig vanmorgen ook een restore gedaan op mijn 4S van 5.1.1 -> 5.1.1 met behulp van redsn0w en dat werkt perfect, ook direct jailbreaken is een fluitje van een cent.
Wat ik me wel afvraag is in hoeverre er residu achter blijft van de oude installatie als je de telefoon gewoon als nieuw configureert. Hij hersteld namelijk in Recovery en niet in DFU mode.
Kreeg zonder een echte aanleiding ineens pop-ups van Mackeeper.zeobit op mijn iPhone, en heb weinig zin om hiermee weer lastig gevallen te worden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:13.