//

(on)mogelijkheden iPhone 3G na jailbreak?

(on)mogelijkheden iPhone 3G na jailbreak? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds kort een oude iPhone 3G gekocht en hoopte eigenlijk dat ik er van alles mee kan doen, ook al is het toestel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-01-13, 11:45
Apply Apply is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard (on)mogelijkheden iPhone 3G na jailbreak?

Ik heb sinds kort een oude iPhone 3G gekocht en hoopte eigenlijk dat ik er van alles mee kan doen, ook al is het toestel niet het nieuwste meer.
Helaas ontdek ik bij bijna elke app die ik erop wil zetten dat mijn iOS (4.2.1) niet meer ondersteund wordt. Whatsapp, facebook, games, andere apps, het meeste krijg ik er niet meer op. Moet minimaal iOS 4.3 zijn of hoger (5).
Erg jammer.
na veel zoeken op internet las ik dat het mogelijk zou kunnen zijn om toch verder te upgraden dan 4.2.1 maar concreet kan ik nergens een handleiding vinden.

Nu heb ik met Redsn0w een jailbreak toegepast, nu komt de app Cydia tevoorschijn. maar ik vraag mij af of ik hiermee nog een upgrade kan uitvoeren.
Zodat ik wat meer apps erop kan zetten (zoals ik met mijn ipad 2 ook kan).

Of als dit allemaal niet mogelijk is, weet iemand nog waar ik alle oude versies van apps kan vinden die wel op een 3G passen? Zodat ik er toch nog een tijdje plezier van kan hebben..

Bvd!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-01-13, 11:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apply Bekijk bericht
na veel zoeken op internet las ik dat het mogelijk zou kunnen zijn om toch verder te upgraden dan 4.2.1 maar concreet kan ik nergens een handleiding vinden.
Met of zonder jailbreak kan je niet updaten naar een iOS versie hoger dan 4.2.1. Je kan eventueel Whited00r gebruiken maar dan staat op de 3G nog steeds iOS 4.2.1

iPhone 3G
  #3  
Oud 01-01-13, 11:52
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je kunt helaas niet verder upgraden dan 4.2.1.

Apps zijn (alleen in de nieuwste versie) alleen legaal verkrijgbaar in de AppStore (en tweaks in Cydia).

Bronnen die illegaal oudere versie aanbieden mogen hier niet worden besproken.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 01-01-13, 15:47
Apply Apply is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard

Oke, bedankt. Ik probeer whited00r erop te krijgen, maar lukt niet goed. Krijg foutmelding. Ik probeer het via itunes, en dan bij herstellen tegelijk op shift drukken. Dan selecteer ik de file.
Maar wat schiet ik dan met whited00r op, als ik op 4.2.1 blijf? of kan ik dan wel de nieuwere apps installeren omdat de app store denkt dat het een nieuwere OS is??
  #5  
Oud 01-01-13, 19:24
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

In het verleden heb ik wel eens een versie van de iphone gefaked door de volgende plist aan te passen:

system|library|coreservices|systemversion.plist

Ik kreeg op een gegeven moment problemen dat apps niet te installeren waren omdat ze niet geschikt waren voor de hogere versie die ik gefaked had.

Weet niet of je hierdoor de huidige apps kan misleiden en of de apps geen gebruik maken van nieuwe mogelijkheden in latere versies van de ios.

Ik heb geen iDevice waar ik dit op kan proberen, maar misschien iemand anders.

Ps: om een plist aan te passen is wel een JB nodig
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie mogelijkheden van de iPhone 4S The Raptor Koopinformatie Nederland 0 20-11-11 19:10
Auto + Iphone 4 mogelijkheden Distrax iPhone algemeen 2 05-04-11 20:58
(on)mogelijkheden iphone apps rudiman Ontwikkelen voor iOS 7 03-08-10 19:12
Input mogelijkheden voor de iPhone lobo59 Ontwikkelen voor iOS 3 16-12-09 11:53
Mijn Iphone mogelijkheden wishlist Duggel iPhone algemeen 2 16-02-08 12:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:07.