iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: evasi0n jailbreak batterij snel leeg? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/134638-evasi0n-jailbreak-batterij-snel-leeg.html)

heerlen1987 06-02-13 09:46

evasi0n jailbreak batterij snel leeg?
 
Hallo allemaal,

Na de jailbreak met evasi0n heb ik enkele tweaks gedownload:

Zeppelin
NCSettings
Barrel
Quick reply for whatsapp
App om newsstand te verwijderen
Iapfree
BlurryNCbackground

Nu merk ik dat bij middelmatig gebruik, ik voor de jailbreak makkelijk 2 dagen uithield met de batterij, waarbij ik nu nog met moeite 1 dag uitkom. Zelfs bij een uur standby vliegen er percentages vanaf.. bij gewoon smsen verlies ik 1% per minuut ongeveer.

Iphone 5 icm ios 6.1

Iemand hier ook last van? Kan het aan een tweak liggen die hierboven staat, of ligt het gewoon aan het feit dat ik gejailbreakt heb?

Grt

Guest-20180925190238 06-02-13 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heerlen1987 (Bericht 875092)
Iemand hier ook last van?

Geen last van op een iPhone 3Gs, 4 en 4S. iPhone 5 weet ik niet want die heb heeft geen jailbreak.

heerlen1987 06-02-13 10:06

ja scheisse, daar heb ik niks aan :p

hopen dat iemand nog met een oplossing komt, of erkenning van het probleem!

Guest-20180925190238 06-02-13 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heerlen1987 (Bericht 875095)
ja scheisse, daar heb ik niks aan :p

Donn disch net aufrege :D Na elke nieuwe iOS update of elke nieuwe jailbreak zijn ze er weer: de "batterijprobleemtopics". Dat is een oude traditie :p:p

Succes verder :)

heerlen1987 06-02-13 11:03

naja traditie of niet.. tis wel vervelend! Ben nu constant op mn telefoon aant kijken of de batterij niet leeg loopt.. een website of filmpje kijk ik nu liever effe op een computer als ik niet thuis ben.. posten op dit forum ook:p.. dus het brengt wel wat ongemakkelijkheden met zich mee!

Bartxxl 06-02-13 11:36

Herstellen en iCloud Bekupe teug zetten en op nieuw jailbreaken zou ik zeggen


Ik heb er geen last van

IphoneIpodTouch 06-02-13 12:16

Na de update van iOS 6.1 ken ik een paar mensen waardoor hun telefoon binnen een paar uur leeg is. Apple heeft al aangegeven een ander toestel ervoor te geven. Ik weet niet of jij je telefoon pas ge update heb naar 6.1 voor de JB ?

heerlen1987 06-02-13 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IphoneIpodTouch (Bericht 875164)
Na de update van iOS 6.1 ken ik een paar mensen waardoor hun telefoon binnen een paar uur leeg is. Apple heeft al aangegeven een ander toestel ervoor te geven. Ik weet niet of jij je telefoon pas ge update heb naar 6.1 voor de JB ?

Ik had 6.1 al ruim voor de JB erop gezet.. paar dagen eerder! Nooit problemen gehad.. roep/riep altijd dat de batterij van iphone 5 behoorlijk langer mee ging in tegenstelling tot oudere modellen.

dylankieft 06-02-13 16:56

Ook ik had op mijn iPhone 5 al een tijdje iOS 6.1 staan zonder batterij problemen. Aan het einde van de dag (rond 22.00) heb ik meestal nog rond de 25% over.

Maar vandaag en gister (met jailbreak) was de batterij leeg rond 16.00..

Tweaks:
NCSettings
Quick Reply for Whatsapp
Weekillbackground
iFile
iCleaner
Activator

YOLO 06-02-13 17:24

Ik heb er ook last van, normaal hou ik het wel vol tot 10 - 11 uur s'avond. Nu is ie al bijna leeg, terwijl ik alleen barrel, fakeoperater, applocker en blurredNCbackground heb.

Komt dit door het jailbreaken?

heerlen1987 06-02-13 22:00

Hmm dus toch meer klachten.. Ik merk bij jullie toch enkele dezelfde apps..
Barrel al verwijderd, geen verschil!

Blurredncbackground gaat nu eraf en erna probeer ik (met spijt) NCsettings

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 februari 2013 om 22:27 ----------

Ik lees op andere forums dat de een er wel last van heeft, de ander weer niet.. Beetje t zelfde verhaal als de crash van de weer app!
Iemand van jullie al restore geprobeerd en opnieuw JB erover?

YOLO 06-02-13 22:41

Ja, ik heb hem nu herstelt en zet zometeen JB er weer op.

heerlen1987 07-02-13 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YOLO (Bericht 875513)
Ja, ik heb hem nu herstelt en zet zometeen JB er weer op.

Laat je even weten of het nu beter gaat?
Grt


Edit: gister update geweest in cydia. Stond niks bij over batterij maar wel een fix voor weer app..
Gister avond opgeladen naar 100%, in bed nog cydia gebruikt en een kwartiertje spel spelen. Daarna hele nacht zonder laden. Nu 95% over.. Dus het lijkt beter, maar wacht toch nog effe een dag af met definitieve beoordeling. Zit helaas nu 2 dagen in belgie dus zal niet veel smsen/internet dus kan nu niet goed testen!!

Pino_666 07-02-13 08:27

Hier hetzelfde. Gister was de accu bijzonder snel leeg. Toen ik ging slapen aan de lader gelegd en halverwege de nacht pakte ik mijn iPhone5 op en was die gloeiend warm! :eek:

- Activator
- AutoProtect for iOS6
- Auxo
- Bars
- Bolt
- iFile
- NCSettings
- Nitrous
- NoNewsIsGoodNews
- NowNow
- xCon

YOLO 07-02-13 10:26

Het gaat nu weer beter volgens mij. Ik heb gister JB opnieuw opgezet met Barrel, Fakeoperater en BlurredNCSetting, alleen Applocker niet. Ik heb nu nog 94%, staat al 1 uur en 44 min standby en 1 uur en 24 min in gebruik.

Martdl 07-02-13 11:05

Zelfde probleem hier. iPhone 4s 6.1 JB. Apps installed:
- Activator
- Bastardus Font
- Bytafont
- Lockinfo 5
- SBSettings

Bij gebruik zie je de procentjes wegtikken :-(

Shorty007 07-02-13 12:16

Ik heb hier totaal geen last van.
Heb het volgende geinstalleerd staan:
Winterboard met ayecon theme
Forecast

Activator
Barrel
BlirriedNCBackground
Cleverpin
Clockwind
DietBulletin
F.Lux
KillBackground
NCsettings
NCcolors
NCram
Shrink
Swipebright
Zephyr
SwipeSelect
iCleaner

Dusja...

dylankieft 07-02-13 17:28

iPhone ook hersteld en opnieuw gejailbreakt. Nog steeds hetzelfde probleem.

Wat mij opvalt is dat net na het volledig opladen, bij gebruik de gebruikstijd en 'stand-by' gegevens gewoon worden bijgehouden. Maar kom je in de buurt van de 80% dan zijn de gegevens weg en staat er 'gebruikstijden worden weergegeven nadat de iPhone volledig is opgeladen'. Dit is nu de laatste 4x na volledig opladen...

FridgeNL 07-02-13 17:37

Kan best zijn dat de oorzaak van het snel leeg raken van je batterij zich in je reservekopie bevindt, herstellen en daarna je backup terug plaatsen zal dan geen oplossing geven. Vanuit DFU herstellen en als nieuw configureren kan dus je oplossing zijn.

dylankieft 07-02-13 18:20

Vergeten te melden, heb ik gedaan. Zonder reservekopie en als nieuw ingesteld.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.