//

Jailbreak met exchange profiel - help

Jailbreak met exchange profiel - help discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal! Ik heb e.e.a. Proberen uitte zoeken maar loop in de voorbereiding voor mijn upgrade van mijn ipad 2, tegen een aantal uitdagingen aan, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-02-13, 14:16
Ozon1969 Ozon1969 is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 2
Standaard Jailbreak met exchange profiel - help

Hallo allemaal!

Ik heb e.e.a. Proberen uitte zoeken maar loop in de voorbereiding voor mijn upgrade van mijn ipad 2, tegen een aantal uitdagingen aan, vooral ook omdatik op ditmomentaan huis gekluisterd ben terwijl ik opeen operatie wacht. Misschien dat één van jullie mij kan helpen...

De situatie:
- ipad 2 64GB Wi-Fi + 3G met ios 4.3.3
- Jailbreak = Ja
- na de JB is er door mijn werk een Exchange profiel opgezet zodat ik mijn zakelijke e-mail en agenda kan synchroniseren. Aan het profiel zijn een aantal ca certificaten gekoppeld.
- de ipad heeft een codeslot, dit icm het exchange profiel. Het codeslot vraagt bij opstarten om een code.
- de code heb ik natuurlijk.

Gewenste situatie:

- upgrade naar ios 6.1
- jailbreak = ja
- behoud van de exchange synchronisatie, dus behoud van de certificaten.
- restore van specifieke data voor enkele apps.

Uitdaging:
- ik ben op dit moment aan huis gekluisterd omdat ik binnenkort een rugoperatie moet ondergaan. Ik kan dus niet even naar de zaak om een nieuw certificaat op mijn ipad te laten zetten... Dus misschien is er een weg.
- de laatste jailbrake lijkt niet te werken als je het codeslot niet uitzet. Daar begint het probleem. Het codeslot kan ik niet zomaar uitzetten. Die optie is er niet omdat dit door het exchange profiel wordt tegengehouden. Nu kan ik dat profiel wel verwijderen maar de vraag is of ik het weer terug kan zetten.

Zoals ik het nu zie maak ik een volledige backup, update naar ios 6.1 en dan weetik het ff niet. Is wat ik volgens jullie mogelijk, en zo ja, wat kan ik dan het beste doen?

Jullie zouden een tijdelijk gehandicapte heel erg helpen met een oplossing. Dank bij voorbaat!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-02-13, 21:26
Cyrus The Virus Cyrus The Virus is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Beste,
Ik had precies hetzelfde met mijn iphone 4s maar weet niets van certificaten. Het enige wat je moet weten is je zakelijke mailadres en hoe de instellingen van het Exchange account zijn. Voor mijn bedrijf geld dat het wachtwoord onder domein niet het wachtwoord is van je werk mailadres maar een zgn synchronisatie wachtwoord.
Wat ik dan ook gedaan heb is het account verwijderen ( nadat ik een foto van de instellingen had genomen) om het codeslot uit te kunnen zetten. JAilbreak uitgevoerd, Exchange weer terug ingesteld.
Of dat bij jou ook zo werkt kan ik natuurlijk niet garanderen.

Succes met de jb en met de operatie!

Cyrus
  #3  
Oud 09-02-13, 11:42
Ozon1969 Ozon1969 is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 2
Standaard

Probleem bij mij is dat ik wel de instellingen in "mail, contacten en agenda" kan zien, daar zie ik ook het Exchange account maar die instellingen worden ondersteund door een speciaal profiel. Dat profiel is te vinden via "instellingen - algemeen - profiel" waar een speciaal profiel is aangemaakt waar enkele certificaten aan zijn gekoppeld. Dat profiel kan ik verwijderen maar dan ben ik de certificaten kwijt en kan ik geen connectie meer maken met de exchange server.
Dit lijkt een vervelend probleem waar ik nog geen oplossing voor heb...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 februari 2013 om 11:30 ----------

Het stappenplan dat ik nu in mijn hoofd heb met de vraag aan jullie of dit gaat werken of dat ik iets verkeerd doe.
- backup in i-tunes van mijn 4.3.3 versie
-upgrade naar ios 6.1. (gaat dat nog via I-tunes?)
- Jailbreak
-restore via I-tunes ( dan gaan de profielen mee) maar gaat dit werken of krijg ik een conflict met de jailbreak?
  #4  
Oud 09-02-13, 12:58
Cyrus The Virus Cyrus The Virus is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Beste, wat je zou kunnen proberen ( weet niet of dit werkt,te certificaten!) is een reserve copie te maken van je iPad , vervolgens de account verwijderen, codeslot uitzetten, jailbreaken, codeslot aanzetten en reserve copie terug plaatsen.

Ik heb dit niet getest op mijn eigen Exchange account dus weet niet of dit werkt!

Cy the vi
Reageren

Labels
6.1, exchange, jailbreak, profiel



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[iOS4] Exchange / Profiel installeren niet mogelijk twcoolen iPhone algemeen 4 07-08-10 20:52
profiel installeren: profiel heeft geen identificatie Koploper Wi-Fi 2 01-10-09 17:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:38.