iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Handleiding: Jailbreaken iOS 6 & daarna iCloud/iTunes back-up terugzetten (iOS 5 & 6) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/134892-handleiding-jailbreaken-ios-6-and-daarna-icloud-itunes-back-up-terugzetten-ios-5-and-6-a.html)

Bubbly 09-02-13 09:32

Handleiding: Jailbreaken iOS 6 & daarna iCloud/iTunes back-up terugzetten (iOS 5 & 6)
 
Uitleg: Dit topic legt uit wat de stappen zijn om te jailbreaken en vervolgens een back-up van iCloud of iTunes terug te zetten. De manier via iTunes is een stuk eenvoudiger.

Stappen (iCloud back-up):
1. Maak een back-up / reservekopie in iCloud.
2. Herstel je iDevice met iTunes, zo nodig m.b.v. DFU.
Als dit is afgelopen, stel je apparaat niet in op iTunes en sluit iTunes af.
3. Stel je iDevice in als nieuw apparaat. Sla evt. ook de stap Apple iD over.
4. Jailbreak je iDevice met evasi0n.
5. Start Cydia op om de jailbreak af te ronden en gebruiksklaar te maken.
6. Download een applicatie zoals iExplorer, i-Funbox of op iOS iFile (Cydia). Schakel zo nodig de instellingen "Sta toegang tot root toe" & "Toon verborgen bestanden" in.
7. Navigeer naar /var/mobile/Library/Preferences/, verwijder het bestand com.apple.DataMigration.plist én de 2 bestanden genaamd com.apple.purplebuddy.plist en reboot hierna je apparaat middels een harde reset (±10 sec. thuisknop + aan/uit-knop inhouden).
8. Stel nu in om een back-up / reservekopie terug te plaatsen vanaf iCloud.

Stappen (iTunes back-up):
1. Hang je iDevice aan de kabel en maak een back-up / reservekopie in iTunes.
2. Herstel je iDevice met iTunes, zo nodig m.b.v. DFU.
Als dit is afgelopen, stel je apparaat niet in op iTunes en sluit iTunes af.
3. Stel je iDevice in als nieuw apparaat. Sla evt. ook de stap Apple iD over.
4. Jailbreak je iDevice met evasi0n.
5. Start Cydia op om de jailbreak af te ronden en gebruiksklaar te maken.
6. Open nu iTunes, ga naar het Archief-menu > Apparaten > Zet terug vanaf reservekopie...

Let op: Als je eerder hebt gejailbreakt, een reservekopie hebt gemaakt en nu diezelfde reservekopie terug wilt zetten, kan het zijn dat er sporen van de vorige jailbreak en geďnstalleerde tweaks/apps te vinden zijn in deze reservekopie. Dit kán in sommige gevallen leiden tot problemen zoals crashes (Safe Mode) of een vastgelopen bootscherm (Apple-logo).

Veiligheidsrisico's? In het geval dat er iets misgaat kun je altijd je telefoon herstellen middels iTunes. De kans dat dit gebeurt als je de stappen juist opvolgt is vrij klein. Desondanks is het gebruik van deze handleiding volledig op eigen risico, net zoals het gebruik van alle andere informatie die je op internet vindt. Als je problemen ondervindt kun je altijd een reactie achterlaten!

Tips: In het geval dat je automatische iCloud-backups hebt ingeschakeld is het aan te raden om regelmatig ook een handmatige reservekopie te maken in iTunes. Mocht er ooit iets misgaan met je iCloud account of heb je geen internetverbinding, dan heb je altijd nog je lokale kopie bij de hand.

Overige: Ik heb deze handleiding aangemaakt, omdat zowel op het forum als via internet de oplossing voor het naderhand terugzetten van een iCloud reservekopie haast onvindbaar is. Heb je een ander probleem, plaats dit dan s.v.p. niet in deze discussie maar voer een zoekopdracht uit en maak zo nodig een nieuwe discussie aan.

Andere topics/fora m.b.t. iOS 6 en de evasi0n jailbreak zijn:
- evasi0n jailbreak (firmware 6.x)
- IOS6.1 : Lijst met Cydia tweaks die werken
- het Jailbreak forum
- het Jailbreak apps en thema's forum

Guest-20180925190238 09-02-13 09:43

Citaat:

6. Download een applicatie zoals iExplorer, i-Funbox of op iOS iFile (Cydia). Schakel zo nodig de instellingen "Sta toegang tot root toe" & "Toon verborgen bestanden" in.
Aangezien in ieder geval iFunbox op een Mac crapware is kunnen Mac gebruikers na de jailbreak beter Netatalk installeren. Na de installatie van Netatalk verschijnt de iPhone in Finder en kan er ingelogd worden met root.

Voor het overige heel hartelijk bedankt voor de handleiding :-)

stschuurhuis 09-02-13 23:27

Ik ben dit op iemand anders z'n iPhone aan 't uitvoeren, maar dat 1e bestandje bij stap 7 staat er helemaal niet in. (Datamigration.plist)

Bubbly 09-02-13 23:39

Wat heb je precies gedaan? Als ik mijn iPhone 4 herstel met iTunes dan wordt dat bestand aangemaakt en als ik de beschreven stappen dan uitvoer wordt succesvol het Setup herstel-scherm opgeroepen (als nieuwe iPhone, iCloud back-up, iTunes back-up).

stschuurhuis 09-02-13 23:44

Ja, ik denk dat hij de 1e paar stappen niet goed heeft uitgevoerd, hij is inmiddels weg, dus zal hij gewoon opnieuw moeten beginnen.

Bubbly 09-02-13 23:51

Dat lijkt me ook het beste ;)

Geert1976 10-02-13 13:13

wow! zeer eenvoudige en heldere uitleg voor de beginnende JB-ers! Hulde, Bubbly!

Kuoi 12-02-13 13:21

Telkens ik een herstel doe en alles opnieuw installeer worden mijn apps (geen cydia) niet teruggezet.
Als ik ze dan handmatig opnieuw installeer via appstore zijn wel alle gegevens terug zoals ze waren (accounts, wachtwoorden , zoekopdrachten enz. ) ... gelukkig maar.

Nu heb ik net een tool gevonden (itools.exe) die een backup maakt van de apps die op je iPhone staan en ik heb deze net gebruikt voor een herstel en het werkt.
Nu moet ik niet telkens 1 voor 1 de apps opnieuw via appstore installeren , maar zet ik alles ineens terug via dit tooltje.
Handig !!!!

edit : Bij herstel van een iPhone 5 werden de apps wel opnieuw geinstalleerd via de Itunes backup. Op mijn iPhone 4 gaat dit dus nooit.

Topdude 12-02-13 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stschuurhuis (Bericht 876597)
Ik ben dit op iemand anders z'n iPhone aan 't uitvoeren, maar dat 1e bestandje bij stap 7 staat er helemaal niet in. (Datamigration.plist)


Ik heb het eerste bestand bij stap 7 wel, het tweede ook, maar zoals ik het lees zouden er twee van moeten zijn. Er is er maar 1. Ik snap er werkelijk geen jota van. Alles laten scannen op die bestandsnaam, maar niet gevonden.
De twee genoemde bestanden verwijderd, opgestart, maar dan komt de vraag of hersteld moet worden uit de clous dus niet.

Bubbly 13-02-13 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Topdude (Bericht 877641)
Ik heb het eerste bestand bij stap 7 wel, het tweede ook, maar zoals ik het lees zouden er twee van moeten zijn. Er is er maar 1. Ik snap er werkelijk geen jota van. Alles laten scannen op die bestandsnaam, maar niet gevonden.
De twee genoemde bestanden verwijderd, opgestart, maar dan komt de vraag of hersteld moet worden uit de clous dus niet.

Oplossing: opnieuw beginnen bij stap 2. Ik kan niets over iOS 5 (volgens je profiel gebruik je dat) zeggen aangezien ik het daar niet op heb kunnen uitproberen. Ik denk echter dat het daar ook zo werkt.

Makavelioxs 14-02-13 01:20

Het werkt wel degelijk !!!
 
Stappen volgen en bij stap 7 moet je alleen die 2 bestanden verwijderen com.apple.DataMigration.plist en com.apple.purplebuddy.plist.
And that's it...
Juist gedaan, het werkt!!!
:D
Van iCloud aan het recoveren nu... Gaat wel even duren...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:28.