//

Problemen evasi0n jailbreak 4S op IOS 6.1.1

Problemen evasi0n jailbreak 4S op IOS 6.1.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren heeft apple voor de iPhone 4S, IOS 6.1.1 uitgebracht. Nog dezelfde avond brachten Evad3rs de 1.0.3 versie uit van de jailbreaktool evasi0n. Vanmorgen besloten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-02-13, 19:07
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Exclamation Problemen evasi0n jailbreak 4S op IOS 6.1.1

Gisteren heeft apple voor de iPhone 4S, IOS 6.1.1 uitgebracht. Nog dezelfde avond brachten Evad3rs de 1.0.3 versie uit van de jailbreaktool evasi0n.

Vanmorgen besloten om te upgraden van 6.1 naar 6.1.1 maar dat heeft nogal een aantal problemen veroorzaakt. Heb inmiddels 6 keer hersteld waarvan de laatste 2 maal enkel om de problemen te kunnen vastleggen. Na herstellen (DFU) geen problemen op een kale IOS 6.1.1 installatie, na uitvoeren van de jb tool evasi0n krijg ik direct een aantal crashlogs. Meest in het oog springende en die ook voor de meeste problemen zorgt is een crash van de lockdown deamon, deze heeft invloed op activatie van diverse zaken op een iDevice, resulteert in mijn geval in niet functioneren van facetime, imessage en push berichten.
Ik heb al een tweet uitgedaan richting evad3rs maar nog geen reactie ontvangen, ben wel echter nieuwsgierig wie nog meer van dit soort problemen ervaart. Bijvoorbeeld het uit en inschakelen van facetime en imessage zal dan een heractiverings probleem geven.

In de spoiler is een van mijn crashlogs bijgevoegd.
Spoiler
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0015.jpg‎ (24,8 KB, 66x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0016.jpg‎ (34,7 KB, 57x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0017.jpg‎ (32,4 KB, 67x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0001.jpg‎ (34,5 KB, 60x gelezen)
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-02-13, 20:24
Dantis Dantis is offline
• iOS 8.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oost Souburg (zeeland)
Berichten: 230
Standaard

Wat jij allemaal geeft als foutmeldingen, heb hier ook een iphone 4s heb net nog even in dat mapje gekeken naar die logs deze heb ik niet factime imessage enz is allemaal geregistreerd werkt gewoon heb hier een clean install gedaan van 6.1. naar 6.1.1 deze versie draait i.c.m evasi0n 1.3 perfect
  #3  
Oud 12-02-13, 22:33
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

In de logs zal je niet direct iets zien m.b.t. facetime of imessage, wel (in mijn geval) staan er logs van assets deamon, lockdown deamon, bluetool en paniclist. De facetime of imessage activatie kan je in of uitschakelen via instellingen, dat functioneert simpelweg niet meer na gebruik van evasi0n.

Heb zo onderhand wel een beetje het gevoel dat ik een enkeling ben met dit probleem, vind er verder niet veel over terug via het www of social media en in dit topic loopt het ook niet over van de reacties
Vreemde is wel dat het geen incident is, kan namelijk keer op keer het probleem reproduceren en dat geeft me toch het idee dat er meer zouden moeten zijn die dit ook ervaren. Het wordt wel een behoorlijke frustratie zo onderhand
  #4  
Oud 13-02-13, 12:27
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

Hier werkt de evasion(op iphone) NIET.
Ik heb het 1 keer aangeklikt en er gebeurde niets.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 februari 2013 om 11:48 ----------

2de keer ging het vlotjes,
  #5  
Oud 13-02-13, 14:15
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maltje Bekijk bericht
Hier werkt de evasion(op iphone) NIET.
Ik heb het 1 keer aangeklikt en er gebeurde niets.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 februari 2013 om 11:48 ----------

2de keer ging het vlotjes,
Je bericht was nogal offtopic maar ben blij dat het gelukt is

Mijn problemen zijn echter nog niet opgelost
Ga het zo eens op een andere laptop proberen, verwacht er echter geen wonderen van.
Heb hier screenshots en mijn opgeslagen crashlogs geplaatst, hopelijk kan iemand me hier mee verder helpen.....
  #6  
Oud 15-02-13, 12:01
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Probleem is schijnbaar opgelost
Heb gisteren iTunes geinstalleerd op een andere notebook en daar vanuit DFU de iPhone 4S op hersteld en een jailbreak uitgevoerd met evasi0n. Dat heeft het resultaat opgeleverd dat de crashes uitbleven

Blijkbaar is het iets dat te maken heeft met mijn notebook en/of de USB poorten dat dit optreed, wel vreemd dat ik dan tijdens herstel e.d. geen enkele foutmelding krijg.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0005.jpg‎ (16,7 KB, 13x gelezen)
  #7  
Oud 15-02-13, 12:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Blijkbaar is het iets dat te maken heeft met mijn notebook en/of de USB poorten dat dit optreed, wel vreemd dat ik dan tijdens herstel e.d. geen enkele foutmelding krijg.
Dat is niet uitgesloten. Tijdens een herstel wordt er een veilige netwerkverbinding opgezet op de link iPhone <-> USB <-> PC <-> Apple servers. De Apple Mobile Device drivers gebruiken dan het TCP over USB protocol.

Misschien dat er op die verbinding iets in de weg zat. Firewalls, Defenders, Virusscanners die het een of ander vertragen of blokkeren. Of een USB-hub die time-outs veroorzaakt. In ieder geval, zulke problemen zijn moeilijk te reproduceren en op te lossen. Maar men zou wel verwachten dat iTunes de een of andere foutmelding geeft.
  #8  
Oud 15-02-13, 13:15
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Of een USB-hub die time-outs veroorzaakt.
Deze opmerking, doet wel bij mij een belletje rinkelen.....

Ik gebruik op het moment een andere (oudere) laptop aangezien mijn eigen laptop in de reparatie stond, heb hem overigens zojuist, na een maand weg te zijn geweest, weer opgehaald. Die oude laptop vertoont vermoedelijk wel USB time-outs, terwijl energie instellingen deze niet mogen uitschakelen. Ik merk dat met name bij het overzetten van apps en muziek vanuit iTunes, apps blijven dan vaak op wachten staat op mijn device en muziek is grayed-out. Ontkoppelen, iTunes afsluiten en weer opstarten, iPhone weer aansluiten en weer opnieuw synchroniseren geeft dan uiteindelijk wel een gewenst resultaat.

Soms ben je zo gefocust op één bepaald probleem dat je dan geen verband legt met andere zaken.
  #9  
Oud 15-02-13, 13:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Soms ben je zo gefocust op één bepaald probleem dat je dan geen verband legt met andere zaken.
Tja, en op een Windows computer is het niet zo makkelijk omdat allemaal te traceren. Op een Mac start men de OS X Console op en men ziet wat er zich allemaal afspeelt en waar er eventueel problemen ontstaan in de USB multiplexing-demultiplexing.

Maar goed. Het probleem is opgelost. Succes verder
  #10  
Oud 20-02-13, 21:29
TranquilizerNL TranquilizerNL is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 3
Standaard

Ik heb precies hetzelfde probleem, meer als de helft van mijn contacten die ook een iphone hebben kan ik geen imessage meer versturen en sommige mij ook niet . Kan iemand mij misschien helpen? Want op dit gebied heb ik het verstand van een jonge hond. Alvast bedankt.
  #11  
Oud 20-02-13, 23:22
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

In je profiel staat dat je 6.1.1 gebruikt, probeer eens 6.1.2 (gisteren verschenen). En verder zou ik eens proberen te herstellen op een andere PC/Mac.
  #12  
Oud 21-02-13, 17:40
TranquilizerNL TranquilizerNL is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 3
Standaard

Vanmorgen 6.1.2 erop gezet en hersteld op een andere pc maar het heeft niet gewerkt al kon een maat van mij vandaag wel imessage aan mij versturen, maar zodra ik een nieuw sms op stel geeft ie gewoon een normaal sms aan inplaats van imessage.
  #13  
Oud 22-02-13, 14:46
buckiphone buckiphone is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: limburg
Berichten: 30
Standaard

heb je al eens je iphone geüpgrade, gejailbraked en dan niet de backup teruggezet?
kan zijn dat vanuit backup iets meekomt.. doe dat ook neit met cydia backup terugzetten.. gewoon eens clean upgraden en jailbraken kijken wat tie dan doet..
  #14  
Oud 23-02-13, 16:43
TranquilizerNL TranquilizerNL is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 3
Standaard

Vandaag nog maar een keer hersteld helemaal kaal niks erop ook niet gejailbreaked en dan toond ie nog steeds hetzelfde probleem, snap er echt niks van heb de manier van FridgeNL geprobeert nu ook die van jou buckiphone maar niks wil helpen tot nu toe. vind het vooral raar dat ik bijv 3 vrienden wel een imessage kan sturen en de rest niet (waarvan ik weet dat ze een iphone hebben.)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Weer app problemen Evasi0n jailbreak aer0101 Jailbreak 141 03-03-13 01:55
iPhone: Evasi0n jailbreak: Problemen met geluid bij bellen jurrian Jailbreak 2 10-02-13 16:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:32.