iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Reservekopie(JB) terugzetten op gewoon ios (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/135200-reservekopie-jb-terugzetten-op-gewoon-ios.html)

OriginalJeroen 13-02-13 20:37

Reservekopie(JB) terugzetten op gewoon ios
 
Hoi,
Als ik mijn jailbreak verwijder door middel van de iPhone te herstellen in iTunes en dan een reservekopie terugzet die is gemaakt toen er nog een jailbreak op stond, krijg ik dan problemen of krijg ik dan gewoon mijn muziek fotos etc. Terug en geen andere dingen van een jailbreak?

kokkie44 13-02-13 21:53

Dan is ie weer origineel zoals ie was toen je je laatste reservekopie maakte.

iHelp 13-02-13 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kokkie44 (Bericht 878018)
Dan is ie weer origineel zoals ie was toen je je laatste reservekopie maakte.

Klopt. Game-data zit hier ook bij.

Hoewel sommigen iOS 6 gebruikers hun foto's zijn verloren.

OriginalJeroen 13-02-13 22:47

Oke bedankt voor de reacties!

ballegooier 13-02-13 23:02

Idd altijd foto's even eerst importeren op je computert.

Daarna kun je ze altijd weer 'terug' synchroniseren naar je iPhone. Nemen ze ook nog eens minder ruimte in ;)

Technisch gezien blijft er altijd wel wat jailbreak sporen achter, in een reservekopie. Dus als je die terugzet is de iPhone niet helemaal 100% jailbreak-sporen vrij.

Bubbly 13-02-13 23:04

Een back-up van een jailbroken versie kán problemen opleveren, hier zijn ook meldingen van, naar verluidt. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee gehad en het grote gros gebruikers volgens mij ook niet.

XIII 13-02-13 23:26

iPhoneclub forum guru timosha meldt regelmatig dat dit tot problemen leidt.

Ben benieuwd of jouw ervaring beter is.

Bubbly 13-02-13 23:55

Nee je hebt gelijk, ik zal mijn ervaring niet meer delen als die niet gelijk is aan die van een Goddelijke forum guru :rolleyes: (Want guru's zijn goden. :))

Guest-20180925190238 14-02-13 07:50

Foutieve informatie. Sorry.

YOLO 14-02-13 09:45

Ik heb gister een backup teruggezet en (nog) geen problememn

Guest-20180925190238 14-02-13 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YOLO (Bericht 878123)
Ik heb gister een backup teruggezet en (nog) geen problememn

Op een iPhone zonder jailbreak?

Dan heb ik mij serieus vergist. Alvorens bericht #9 te schrijven heb ik het nog eens geprobeerd om zeker te zijn dat mijn roeptoeterij wel klopt. Een iPhone 4 hersteld naar iOS 6.1, geen jailbreak uitgevoerd en op de maagdelijke iPhone 4 een backup teruggezet met jailbreak restanten van een tijdstip dat die iPhone 4 wel een jailbreak had. De beschreven problemen waren er.

YOLO 14-02-13 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 878124)
Op een iPhone zonder jailbreak?

Dan heb ik mij serieus vergist. Alvorens bericht #9 te schrijven heb ik het nog eens geprobeerd om zeker te zijn dat mijn roeptoeterij wel klopt. Een iPhone 4 hersteld naar iOS 6.1, geen jailbreak uitgevoerd en op de maagdelijke iPhone 4 een backup teruggezet met jailbreak restanten van een tijdstip dat die iPhone 4 wel een jailbreak had. De beschreven problemen waren er.

Ja, ik heb nu geen jailbreak meer, maar heb wel een backup teruggezet die ik gemaakt heb met jailbreak erop.

ballegooier 14-02-13 10:03

Ook ik heb er nog niet duidelijke problemen mee ervaren in het verleden. Wel een brakke GPS een laggy iPhone qua prestaties. Maar dat lijkt opgelost door m niet helemaal vol te plempen.

Standaard Apps die het niet meer doen, greyed-out schakelaars etc. nog niet gezien.

Hierbij twijfel ik absoluut niet aan wat er feitelijk gebeurd of mis kan gaan als je een JB reservekopie terugzet op een niet-JB iOS.

Elke iOS upgrade al m'n instellingen weer handmatig instellen is voor mij simpelweg geen optie. Dus ik neem tot nog toe telkens het risico :P

Guest-20180925190238 14-02-13 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YOLO (Bericht 878127)
Ja, ik heb nu geen jailbreak meer, maar heb wel een backup teruggezet die ik gemaakt heb met jailbreak erop.

Dan is het een probleem dat alleen bij mij optreedt en dus niet representatief :( Ik zal bericht #9 verwijderen want ik wil de forumleden absoluut niet op het verkeerde spoor zetten.

Sorry voor de foutieve informatie :o

YOLO 14-02-13 10:54

Maar als je nu een backup waar ooit jailbreak op heeft gezeten, maar inmiddels niet meer op zit, ziet Apple dat als je hem ooit opstuurt?

Guest-20180925190238 14-02-13 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YOLO (Bericht 878140)
Maar als je nu een backup waar ooit jailbreak op heeft gezeten, maar inmiddels niet meer op zit, ziet Apple dat als je hem ooit opstuurt?

Als je een herstel doet met iTunes alvorens het ding af te geven bij Apple dan niet. Maar dat doe je toch want je wil toch niet dat Apple jouw persoonlijke gegevens ziet.

Bubbly 14-02-13 11:17

@Timosha
Ik beschouw het geen foutieve informatie, maar ik denk eerder dat het dan ligt aan specifieke tweaks of specifieke handelingen die gedaan zijn, die opgenomen zijn in de reservekopie.

Guest-20180925190238 14-02-13 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 878148)
@Timosha
Ik beschouw het geen foutieve informatie...

Foutief of niet :-) Ik heb voor een paar vrienden die het probleem wél hadden een shell script geschreven dat alle JB-restanten uit hun backups verwijderd. Probleem opgelost.

Ik ga het hier bij laten :-)

YOLO 14-02-13 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 878147)
Als je een herstel doet met iTunes alvorens het ding af te geven bij Apple dan niet. Maar dat doe je toch want je wil toch niet dat Apple jouw persoonlijke gegevens ziet.

haha, helemaal gelijk :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:12.