iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak 6.1 --> Jailbreak 6.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/135316-jailbreak-6-1-jailbreak-6-1-1-a.html)

Guest-20180925190238 16-02-13 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haelewyn (Bericht 878778)
p
Kan iemand misschien bevestigen dat dit de beste manier is om het gedaan te krijgen ?

Of het "de beste manier" is kan ik niet bevestigen omdat iedereen zo zijn eigen "beste manier" heeft :-)

Ik doe het in ieder geval altijd zo. In plaats van Open Backup gebruik ik dan wel PkgBackup.

corne64 16-02-13 13:09

Ik heb hem gewoon hersteld met de nieuwste 6.1.1. Daarna reservekopie terug gezet via itunes.

Dbrown 16-02-13 14:03

Ik heb zopas mijn gejailbreakte iphone gewoon willen updaten en kreeg een foutmelding dat er een fout tijdens het updaten opgelopen was. Moet hem nu herstellen

koekie715 16-02-13 14:22

Dat heb je als he vua de telefoon update.

Dbrown 16-02-13 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekie715 (Bericht 878835)
Dat heb je als he vua de telefoon update.

het was via itunes.

Kuoi 17-02-13 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 878750)
Een OTA update is een Delta-update met alleen maar de wijzigingen. Met iTunes werkt dat iets anders.

Als ik het dus goed begrijp is bij iTunes een herstel hetzelfde als een update , en een update hetzelfde als een herstel ?

... dan is het enige verschil volgens mij dus dat je bij de eerste opstart van je iDevice bij een update niks meer moet instellen ...
en bij een herstel je dat wel moet doen via backup of instellen als nieuw toestel.

edit :
Na wat opzoekwerk kom ik erachter dat bij een "herstel" je volledige systeem wordt gewist en je dus eerst een backup moet maken.
Bij een "update" behoud je alle instellingen ,foto's ,...
Wat ik dus al wist :-)

Bij fouten in je systeem is "herstel" aan te raden , geen fouten is een "update" OK.
Maar voor je een JB uitvoert is "herstel" eigenlijk de enige optie :D

Guest-20180925190238 17-02-13 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kuoi (Bericht 879044)
edit : Na wat opzoekwerk kom ik erachter dat bij een "herstel" je volledige systeem wordt gewist en je dus eerst een backup moet maken.
Bij een "update" behoud je alle instellingen ,foto's ,...

Bij een "update" wordt er op een Mac eerst automatisch een backup gemaakt die in de laatste fase van het update proces wordt teruggezet. Hoe dat in Windows werkt weet ik niet want dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Bij een "herstel" is het beter dat je eerst een backup maakt indien dat nog kan. Na het "herstel" kan die backup dan teruggezet worden of niet.

In beide gevallen wordt iOS op een Mac volledig opnieuw geïnstalleerd. Het firmware bestand (.ipsw) is in beide gevallen even groot (ca. 800 MB) op een Mac. Of dat in Windows ook zo is weet ik niet.

haelewyn 17-02-13 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dbrown (Bericht 878829)
Ik heb zopas mijn gejailbreakte iphone gewoon willen updaten en kreeg een foutmelding dat er een fout tijdens het updaten opgelopen was. Moet hem nu herstellen

Voor wie het nog moet doen : dezelfde fout heb ik ook ontvangen. Gewoon altijd doorklikken op OK en doorgaan. Op het einde van het verhaal komt het goed en heb je een 6.1.1 software op de Iphone staan. Je kan die zonder probleem aanvullen met je backups (zowel Apple als Cydia) zoals in een andere thread al beschreven werd.

IphoneIpodTouch 17-02-13 20:28

Ik heb het net gedaan, kreeg uiteraard ook die error 6 dus maar herstellen gedaan. geupdated naar 6.1.1 back up terug gezet. Alleen hij zet niet automatisch al mijn gedownloade apps terug beetje jammer, Fotos en emails gelukkig wel.

haelewyn 17-02-13 20:34

Terugzetten van apps : backups restoren vanuit Itunes.
Terugzetten van Cydia apps : eerst een app downloaden uit de store, backuppen voordat je aan de update begint en daarna uiteraard ook restoren (zie hierboven).
De backups komen niet automatisch terug.. Moet je zelf doen.

Nog een oplossing : instellen als nieuwe iphone niet kiezen, maar wel een backup terugzetten uit de Icloud. Werkte prima voor mij. Zo goed als alle settings (behalve zoals altijd de APN voor internet) kwamen op die manier ook automatisch terug.

IphoneIpodTouch 17-02-13 22:56

Uiteraard maak ik een backup voordat ik eraan begin. restore gedaan via iTunes en mijn apps kwamen echt niet terug. Verder vindt ik dit zelf geen groot probleem zolang wat ik hierboven al zei foto's en whatsapp historie maar terug gezet word.

kalerolf 18-02-13 18:20

Hmm ook ik heb mij iphone hersteld, nu wil ik de jailbreak weer toepassen maar zegt hij dat het niet geschikt is voor deze versie 6.1.1 (jailbreak 6.1)
Moet ik een nieuwe jailbreak downloaden die geschikt is voor de 6.1.1? Waar is die te vinden? Wat ik ook probeer ik kom steeds bij 6.1 uit op de downloadsite.
Wie wil mij helpen en eventueel een link naar de juiste jaibreak geven.
Dank

Guest-20180925190238 18-02-13 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kalerolf (Bericht 879481)
Wie wil mij helpen en eventueel een link naar de juiste jaibreak geven.
Dank

Versie 1.3
http://evasi0n.com/

kalerolf 18-02-13 19:11

Dank u, jailbreak succesvol.:)

haelewyn 19-02-13 13:49

Te gek om er een nieuw topic over op te starten, maar sinds de upgrade naar 6.1.1 en bijpassende JB, zie ik wel degelijk verschil in de snelheid waarmee de telefoon zich verbindt met Data (zowel 2G als 3G). Een eerste indruk zegt me dat dit nu onmiddellijk gebeurt en voordien met aarzelingen en togglen van de data- en 3G- functie. Is iemand het daar mee eens of oneens ?

Guest-20180925190238 19-02-13 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haelewyn (Bericht 879714)
Is iemand het daar mee eens of oneens ?

De iOS 6.1.1 update voor de iPhone 4S was toch bedoeld om 3G stabiliteitsproblemen op te lossen.

haelewyn 19-02-13 13:55

Daar heb je uiteraard gelijk in.
Je kan het raar vinden, maar ik ben nog altijd lichtjes verbaasd en blij tegelijk als het opzet van een firmware update ook doet waarvoor het ontworpen is. Omdat de 2G-connectiviteit er beter op geworden is, ben ik des te meer blij verrast.
Alles berust op een eerste indruk, vandaar mijn vraag of anderen vinden dat het nu inderdaad een stuk beter is of dat er toch nog haperingen zijn na eender welke actie of tijdsverloop.
Ik had uit andere reacties voordien en uit die van Apple trouwens begrepen dat het niet echt de snelheid voor het tot stand brengen van een verbinding was die ze zouden aanpakken maar eerder de stabiliteit van een connectie die al gemaakt was.

Kuoi 19-02-13 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IphoneIpodTouch (Bericht 879235)
Ik heb het net gedaan, kreeg uiteraard ook die error 6 dus maar herstellen gedaan. geupdated naar 6.1.1 back up terug gezet. Alleen hij zet niet automatisch al mijn gedownloade apps terug beetje jammer, Fotos en emails gelukkig wel.

Ik heb dat ook steeds , en als je dan de apps opnieuw 1 voor 1 installeerd zijn alle gegevens wel ingevuld en werken ze als van tevoren he.

Ik backup nu mijn apps met iTools One-stop manager of your iPhone, iPad & iPod Touch . Een handige tool , en zo kun je na herstel alle apps in 1 keer terugzetten. :)

BTW : Bij de iPhone 5 van mijn zoon zet de backup de apps wél terug

kalerolf 19-02-13 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kuoi (Bericht 879746)

BTW : Bij de iPhone 5 van mijn zoon zet de backup de apps wél terug

Bij mijn 4s gister ook gewoon,was overigens de vorige keer niet het geval. Na backup ff stekkertje er uit en opnieuw plaatsen toen werd alles netjes hersteld.

Machineman 21-02-13 20:20

@haelewyn net je setup getest en kan je bevestigen dat het werkt ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:29.