iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Bij elke download in Cydia: "Trying to overwite..'' (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/135562-elke-download-cydia-trying-to-overwite.html)

bdq 19-02-13 20:10

Bij elke download in Cydia: "Trying to overwite..''
 
Ik heb sinds gister een probleem met Cydia. Als ik dingen download dan krijg ik steeds van die meldingen van Springtomize. Als ik Springtomize zelf verwijder dan is er niks meer aan de hand. Maar er lijkt een probleem te zijn met het programma Springtomize dus.

(Misschien komt het omdat ik een keer Springtomize via een .deb-file heb geinstalleerd. Ik heb deze daarna verwijderd en gewoon via Cydia via een source geinstalleerd.)

Iemand die hier verstand van heeft?

Zie de foto voor verduidelijk
http://i916.photobucket.com/albums/a...psc723732c.png

Guest-20180925190238 19-02-13 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bdq (Bericht 879830)
(Misschien komt het omdat ik een keer Springtomize via een .deb-file heb geinstalleerd. Ik heb deze daarna verwijderd en gewoon via Cydia via een source geinstalleerd.

Er is geen probleem met Springtomize 2. Er is een probleem met de Advanced Package Tool (apt) omdat Springtomize 2 op verschillende manieren werd geïnstalleerd of uit verschillende repo's.

bdq 19-02-13 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 879833)
Er is geen probleem met Springtomize 2. Er is een probleem met de Advanced Package Tool (apt) omdat Springtomize 2 op verschillende manieren werd geïnstalleerd of uit verschillende repo's.

Bedankt voor je snelle reactie.

Ja sorry, er is niks met Springtomize nee. Wat je zegt klopt volgens mij wel, op verschillende manieren geïnstalleerd. Weet je hoe ik dit kan fixen? Ik heb in Cydia maar 1 Springtomize staan. En heb ook niet uit verschillende repo's.

Berendonline 19-02-13 20:25

Ik denk dat er bestanden zijn blijven staan die nu niet meer te overschrijven zijn. Er zijn programma's waarmee je in je iphone bestandsysteem kan komen. Download zo'n programma en ga daarmee naar de mappen die in de foutmelding staat, geef de desbetreffende bestanden even een ander naampje of verwijder ze.

edit:

Programma http://iphonefolders.com/

Guest-20180925190238 19-02-13 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bdq (Bericht 879836)
En heb ook niet uit verschillende repo's.

Je hebt toch een Debian Package (.deb) met Springtomize geïnstalleerd schrijf je zelf :confused: Als je dat met dpkg -i gedaan hebt heeft dat hetzelfde effect als uit verschillende repo's installeren.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Berendonline (Bericht 879837)
Download zo'n programma en ga daarmee naar de mappen die in de foutmelding staat, geef de desbetreffende bestanden even een ander naampje of verwijder ze.

Ja, doe dat maar :eek:

bdq 19-02-13 20:37

Ik heb Miscellananeous.png en STIconsController.strings allebei verwijderd maar het werkt nog niet.
Sorry als het dom klinkt, maar ik heb hier niet zoveel verstand van.

Berendonline 19-02-13 20:47

Nu die bestanden verwijderd zijn start je iphone eens opnieuw op en probeer het dan nog eens.

bdq 19-02-13 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Berendonline (Bericht 879851)
Nu die bestanden verwijderd zijn start je iphone eens opnieuw op en probeer het dan nog eens.

Ja, heb ik gedaan. En het werkt nog steeds niet.
Willekeurige app gedownload en krijg dit (hetzelfde dus):

http://i916.photobucket.com/albums/a...ps2e50865c.png

Berendonline 19-02-13 21:04

Als je in Cydia naar beheren gaat kun je dan rechts bovenin ook op wachtrij klikken?
En zo ja staat Springtomize hier bij? Zo ja haal deze dan uit de wachtrij voor installatie.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 februari 2013 om 21:15 ----------

Ga eens in het bestandsysteem opzoek naar een bestand met de naam com.filippobiga.springtomize2-icons of -localizations en hernoem deze eens.

Of heb heb je een repository in cydia staan waar naar gewezen wordt zo ja verwijder deze dan ook eens.

bdq 19-02-13 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Berendonline (Bericht 879860)
Als je in Cydia naar beheren gaat kun je dan rechts bovenin ook op wachtrij klikken?
En zo ja staat Springtomize hier bij? Zo ja haal deze dan uit de wachtrij voor installatie.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 februari 2013 om 21:15 ----------

Ga eens in het bestandsysteem opzoek naar een bestand met de naam com.filippobiga.springtomize2-icons of -localizations en hernoem deze eens.

Of heb heb je een repository in cydia staan waar naar gewezen wordt zo ja verwijder deze dan ook eens.

Nee, kan niet naar de wachtrij.

Waar moet in ongeveer zoeken?

En nee, heb die repo ook niet.

Wally© 19-02-13 23:46

Moet je maar doen...een tweak via een .deb file installeren...

Laat zich niet zomaar verwijderen of overschrijven...

Vroeger had je daar Cydelete voor...maar die werkt niet onder iOs 6...

Mijn gedacht zal je deze melding moeten blijven dulden tot je opnieuw restored en dan waarschijnlijk nog zonder back-up terug te zetten...

Guest-20180925190238 20-02-13 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 879917)
Moet je maar doen...een tweak via een .deb file installeren...

Laat zich niet zomaar verwijderen of overschrijven...

Dat kan wel als men het Debian package op de juiste manier installeert. Dat is nu blijkbaar niet gebeurd met een .deb file van een betaalde Cydia tweak.

Dus, herstellen met iTunes. Opnieuw jailbreaken en inderdaad geen backup terugzetten want daar kan een vernaggelde apt/apt cache inzitten.

bdq 21-02-13 00:32

Ik heb de iPhone hersteld, geupdate naar 6.1.2 en gelijk gejailbreakt. Alles is opgelost. Thanks!

Wally© 21-02-13 00:35

Fijn zo...

En in 't vervolg de goede tweaks aankopen...

Ze kosten echt nix en maken het leven plezanter...

Ook voor de developers...

Bovendien...eenmaal aangekocht zijn ze altijd van jou...

Ook al dien je te restoren...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.