//

Apps niet terug na jailbreak

Apps niet terug na jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Mijn iPad zat op 5.1.1 en was gejailbreak. Ik heb deze naar iOS 6.1.2 gezet met de volgende stappen: 1. Reserve backup gemaakt via ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-03-13, 14:20
slingshot slingshot is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 11
Standaard Apps niet terug na jailbreak

Hallo,

Mijn iPad zat op 5.1.1 en was gejailbreak. Ik heb deze naar iOS 6.1.2 gezet met de volgende stappen:
1. Reserve backup gemaakt via iTunes
2. iPad firmware herstelt
3. jailbreak met evasi0n
4. Backup terug gezet

Het terugzetten duurde ongeveer 20 minuten.

Ik heb wel al mijn foto's terug, maar er 1 geen enkele app terug gekomen.
Kan ik dit nog oplossen?
Is mijn data van de apps wel terug gekomen. Met andere woorden als ik de apps er weer opzet, zijn mijn gegevens er dan nog?

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp. Zonder de apps word ik gelyncht hier ben ik bang omdat de kids met de spelen weer helemaal opnieuw moeten beginnen...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-03-13, 14:40
Kuoi Kuoi is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 91
Standaard

Probeer eens je iphone opnieuw op te starten , en daarna terug te verbinden met iTunes en de synchronisatie nog eens uit te voeren.

Ik heb dat ook steeds , en kreeg hier deze tip.
Ik heb het nog niet kunnen testen daazr ik nog geen herinstallatie heb moeten doen , maar ik ben nu wel benieuwd

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 maart 2013 om 13:43 ----------

En btw ... als ik mijn apps handmatig terugzet staan ze steeds zoals voorheen , dus alle data zoals accountgegevens enzo is dan al ingevuld.
Op dat vlak geen paniek dus ... maar ik ben wel benieuwd of die tip werkt
  #3  
Oud 01-03-13, 14:43
slingshot slingshot is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 11
Standaard

Heb ik geprobeerd, geen succes. Volgens mij worden de apps in de nieuwste versie van iTunes niet gebackupped... de backup is maar 2 gb groot terwijl mijn iPad van 16 gb bijna vol zat.
De iPod die ik nog niet heb gedaan is 8 gb groot, een backup slechts 38 Mb.

Ik kan ook niet vinden waar ik kan instellen in iTunes wat hij moet backuppen...
  #4  
Oud 01-03-13, 15:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slingshot Bekijk bericht
Heb ik geprobeerd, geen succes. Volgens mij worden de apps in de nieuwste versie van iTunes niet gebackupped... de
Apps worden nooit meegenomen in de backup, wel de data ("Sandbox") van de apps. Apps worden gesynchroniseerd.

De restore na een update/herstel loopt af in twee fasen. In de eerste fase wordt de backup met alle data en instellingen teruggezet. Dan herstart de iPhone. In de tweede fase worden alle apps één voor één teruggezet. Dat proces kan je volgen op de iPhone (en in iTunes). Na deze fase staat alles weer op de iPhone zoals voorheen.

Als dat niet gebeurd is dan is er iets misgegaan of het proces werd op de één of andere manier onderbroken.
  #5  
Oud 01-03-13, 16:23
Kuoi Kuoi is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 91
Standaard

Ik heb het ook steeds voor dat niet alles gebackupt is , en de apps niet teruggezet worden.
Daarom gebruik ik nu iTools , een progje die echt werkt zoals het zou moeten.
Alle apps kun je in 1 keer terugzetten , en MET alle data (films ,muziek , enz.)
  #6  
Oud 01-03-13, 16:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuoi Bekijk bericht
Ik heb het ook steeds voor dat niet alles gebackupt is , en de apps niet teruggezet worden.
Dat kan eigenlijk alleen maar gebeuren als je voorheen nooit de apps met iTunes gesynchroniseerd hebt. Een backup en een synchronisatie met iTunes zijn twee verschillende dingen.

Een synchronisatie houdt altijd een backup in. Een backup houdt geen synchronisatie in. Om apps te kunnen terugzetten moet iTunes wel weten welke apps er op de iPhone staan en dat weet iTunes alleen na een synchronisatie.
  #7  
Oud 01-03-13, 16:30
Kuoi Kuoi is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 91
Standaard

BTW : Ik ben zeker geen iTunes fan hoor , want blijkbaar bepaalt iTunes welke je liedjes je nog mag horen en welke er van je pc moeten.
Indertijd met mijn iPod had ik het voor dat ik ineens veel liedjes kwijt was op mijn pc waar ik niks van wist.
Dat ze op mijn iPod klooien wat ze willen , maar aub niet op mijn pc hé ... en dat is nu net wat iTunes wél doet !!!

Voor mijn ipod gebruik ik echt andere software sindsdien , want iTunes is verboden op mijn ipod.

Tja , spijtig genoeg heb ik het nodig voor de iPhone , want anders was dit de eerste software die van mijn pc vloog !!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 maart 2013 om 15:32 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat kan eigenlijk alleen maar gebeuren als je voorheen nooit de apps met iTunes gesynchroniseerd hebt. Een backup en een synchronisatie met iTunes zijn twee verschillende dingen.

Een synchronisatie houdt altijd een backup in. Een backup houdt geen synchronisatie in. Om apps te kunnen terugzetten moet iTunes wel weten welke apps er op de iPhone staan en dat weet iTunes alleen na een synchronisatie.
ZWIJG me over die synchronisatie !!!
  #8  
Oud 01-03-13, 16:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuoi Bekijk bericht
BTW : Ik ben zeker geen iTunes fan hoor , want blijkbaar bepaalt iTunes welke je liedjes je nog mag horen en welke er van je pc moeten.
Het gaat er niet om of je al dan niet een fan bent van iTunes. Ik tracht uit leggen hoe een synchronisatie cq. backup werken met iTunes, meer niet.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuoi Bekijk bericht

ZWIJG me over die synchronisatie !!!
Waarom moet moet ik daar over ZWIJGEN Geef jij mij een spreek- of schrijfverbod?
  #9  
Oud 01-03-13, 16:50
slingshot slingshot is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 11
Standaard

Op de iPad komt niets aan apps terug, ook niet als ik synchroniseren klik.
Voor de iPod ga ik de aanbevolen tool gebruiken iTools
  #10  
Oud 01-03-13, 17:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slingshot Bekijk bericht
Op de iPad komt niets aan apps terug, ook niet als ik synchroniseren klik.
Tja, daar is het nu te laat voor. Aangezien ik een spreekverbod heb in deze draad ga ik het hier bij laten. Succes verder
  #11  
Oud 01-03-13, 17:20
slingshot slingshot is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 11
Standaard

Ik heb deze draad gestart en ik heb toch geen spreekverbod opgelegd? Alle hulp is welkom!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 maart 2013 om 16:24 ----------

Het probleem is dat geen enkele app wordt gesynchroniseerd. Staat dat ergens uit of zo?
Als ik mijn iPod wil herstellen zegt hij dat er betaalde apps op staan die niet in iTunes staan. Wat klopt. Maar hoe krijg ik ze daar?
  #12  
Oud 01-03-13, 17:34
Kuoi Kuoi is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 91
Standaard

Voor zover ik kan lezen heb ik het altijd over iTunes gehad
Ik wou even mijn gal spuien over iTunes , meer niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Het gaat er niet om of je al dan niet een fan bent van iTunes. Ik tracht uit leggen hoe een synchronisatie cq. backup werken met iTunes, meer niet.
Waarom moet moet ik daar over ZWIJGEN Geef jij mij een spreek- of schrijfverbod?
  #13  
Oud 01-03-13, 17:37
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard

Je moet altijd je apps eens handmatig hebben gesynchroniseerd met iTunes. Zit niet standaard in de Reservekopie. Wat jij nu moet doen is op je apparaat alle apps weer downen (onder gedownload of aangeschaft ofzo) dan aan iTunes-apps syncen en klaar. Even voor de duidelijkheid: ik ben ook geen fan van iTunes gebruik t slechts voor noodzakelijke dingen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 maart 2013 om 16:38 ----------

En je hebt t hier toch niet over illegaal verkregen apps hè lol
  #14  
Oud 01-03-13, 17:39
slingshot slingshot is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 11
Standaard

Moet ik dan "Nieuw apps automatisch installeren" aanvinken
Dat heb ik gedaan maar loopt heel mijn iPod vol
Ik wil het juist anders om. Apps op iPod naar iTunes.
Wat een prut pakket is het zeg. Ik dacht dat Apple alles makkelijk zou maken.
  #15  
Oud 01-03-13, 17:43
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard

Je opent AppStore op je telefoon. Je download nu de apps die je wilt hebben. Nu hang je je telefoon aan iTunes. Ga onder balkje 'apps' en dan synchroniseren. Dan heb je de apps die je wilt op je pc op je pc staan.

*iPod in jouw geval..
  #16  
Oud 01-03-13, 18:05
slingshot slingshot is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 11
Standaard

Ik ga een poging wagen. Die iTools tool zit er wel oke uit moet ik zeggen, maakt het een stuk handiger, alleen moethij eerst een archive aanmaken wat hij daarna kan opslaan. Voor het aanmaken van de Archive moet nog wel genoeg ruimte zijn en dat is lastig bij grote spellen, maar dat is het voor updates ook. Kan fifa13 niet updaten omdat er dan te weinig ruimte is bijvoorbeeld.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: IOS 5.01 geinstalleerd, apps en muziek krijg ik niet terug op Iphone danielle1001 iTunes 6 16-01-12 21:11
Apps en muziek niet meer terug te vinden na iOS 5-update MeLiesa Muziek, foto & video 22 11-01-12 22:59
Windows: itunes zet apps niet terug op iphone stapelbergje iTunes 1 14-10-09 12:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:59.