iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iphone3 firmware 4.0.1 updaten (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/136634-iphone3-firmware-4-0-1-updaten.html)

chechita 12-03-13 15:04

iphone3 firmware 4.0.1 updaten
 
Hallo, ik zit met de handen in het haar en wil men iphone actualizeren omdat ik vele apps niet meer kan gebruiken. Waaroner whatsapp, viber, line enz

Ik heb een iphone 3Gs met firm 4.0.1(8A306) met een baseband 05.13.04

Ik zou dolgraag een hoger firmware willen maar wil geen fouten maken zoals met een andere iphone3. De phone is simlockvrij en kan ik met zekerheid er een 6.x.x firm erop zetten? Is het belangrijk de baseband niet te verhogen of heeft dat niets te zien?
Ik zou een beetje hulp kunnen gebruiken want heb éénmaal fouten begaan en wil dit niet meer meemaken....

alvast bedankt op voorhand...greetz

Guest-20180925190238 12-03-13 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chechita (Bericht 884972)
De phone is simlockvrij en kan ik met zekerheid er een 6.x.x firm erop zetten? Is het belangrijk de baseband niet te verhogen of heeft dat niets te zien?

Als die iPhone een IMEI-unlock heeft kan je zonder je zorgen te maken over de modem firmware updaten naar iOS 6.1.2.

chechita 12-03-13 15:24

unlock gemaakt door Ultrasnow.
Geen imei. Ken dat tema niet.
En als ik restaurar naar fabrieksinstellingen? wat gebeurd er dan? Kan ik dan overgaan naar een 6.x.x versie? Is dat nodig? Ben een tamelijke leek in dit tema. heb het jaren tot rust gelaten tot verschillende app's het niet meer doen...en deze versie is heel oud!!.

Bedankt voor het snelle antwoord...greetz

Guest-20180925190238 12-03-13 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chechita (Bericht 884978)
unlock gemaakt door Ultrasnow.

Dat is een ander verhaal. Dan ga je custom firmware (met behoud van de modem firmware) moeten aanmaken. Zoek even op het forum hoe dat moet, daar is al veel over geschreven.

Succes gewenst :-)

chechita 12-03-13 16:31

Timosha, vooreerst hartelijk dank voor je antwoorden. Ik wil zeker zijn omdat ik met een andere iphone een customfirm erin gezet heb via redsnow om de baseband niet te verhogen en ik heb het verknald...ik heb deze dure iphone nu alleen als dure ipod. Daarmee wil ik 100% zeker zijn om het weer niet te verknallen....
Via redsnow een customfirm aanmaken en via redsnow in de iphone steken maar de mogelijkheid kiezen om de baseband NIET te verhogen....
Voor ik het doe wil ik zeker zeker zijn want anders blijf ik zonder gesprekken en ontvangst. Moest het nou eens helemaal mis lopen: kan ik dan via itunes restaureren??? Dan zou ik de laatste firm hebben zonder jail? En dan jailbreaken? Maar ja dan zit ik met het unlocken of dit zal funcioneren. Ik ga als ik kan het morgen uitproberen en hoop geluk te hebben....
Alvast nog eens hartelijk dank....
En...wat ik gelezen heb zou ik op de 3Gs een 6.x.x firm erop kunnen zetten?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:58.