iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Camera crash sinds jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/137287-camera-crash-sinds-jailbreak.html)

xEVAx 25-03-13 21:37

Camera crash sinds jailbreak
 
Hallo!

Ik kon hierover geen (recent) bericht vinden wat met mijn probleem te maken heeft, dus excuus als het al wel ergens te vinden is en ik er gewoon overheen gekeken heb. ;)

Sinds dat ik mijn 4s (iOS 6.1.2) heb gejailbreaked, crasht mijn camera regelmatig. Zowel in apps, zoals Facebook/WhatsApp en dergelijke als de gewone camera app. Rebooten helpt soms, maar niet altijd.
Heb ook al eens mijn iPhone weer helemaal naar fabrieksinstellingen gezet en toen opnieuw gejailbreaked, maar het probleem bleef bestaan.

Kennen mensen dit probleem? En is er iets aan te doen?

Bedankt!

Kevindewapper 28-03-13 16:50

Dit probleem heb ik helaas ook sinds een paar dagen

Bubbly 28-03-13 18:27

Welke tweaks hebben jullie?

Kevindewapper 30-03-13 13:40

Ik denk dat "move2unlock" er iets mee te maken heeft (niet 100% zeker) . Jammer, want verder werkt die app perfect.

Bubbly 30-03-13 21:54

Installeer SBSettings, ga naar de SBS app, open het paneel MobileSubstrate en schakel hier move2unlock uit. (Of verwijder move2unlock.) Controleer na de respring of het probleem zich nog voordoet. Zo niet, dan heb je de boosdoener gevonden.

Kevindewapper 31-03-13 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevindewapper (Bericht 888226)
Ik denk dat "move2unlock" er iets mee te maken heeft (niet 100% zeker) . Jammer, want verder werkt die app perfect.

Helaas, ook zonder move2unlock blijft het probleem.

Hij crasht voornamelijk als ik de camera open vanuit whatsapp.
Als ik de camera rechtstreeks open via de app crasht hij minder vaak.

Raar, want ik heb niks aan whatsapp of de camera app veranderd (voor zover ik weet)

xEVAx 05-04-13 21:24

Geloof niet dat ik move2unlock heb? Of komt dat er "standaard" op als je jailbreakt?
Ik heb het tegenwoordig ook vaak bij m'n Twitter/Facebook/Instagram en iMessage.
Word een beetje moe van het constant rebooten voordat ik een foto wil maken haha

Bubbly 05-04-13 22:15

Of je zult d.m.v. MobileSubstrate (via SBSettings) een voor een je tweaks uitschakelen, of een lijst met al je tweaks posten en maar hopen dat andere lezers het probleem lokaliseren.

xEVAx 05-04-13 22:26

Hmm ik heb geen SBSettings erop zitten. Wel NCSettings. Maar neem aan dat je in dit geval daar weinig aan hebt?

Bubbly 05-04-13 22:35

Klopt. Het gaat om een functie die de bijgeleverde app van SBSettings biedt (MobileSubstrate beheer).

Kevindewapper 08-04-13 16:59

Ik denk dat ik erachter ben gekomen wat het probleem is: een corrupte foto/video.
Wis al je foto en video bestanden van je telefoon en probeer dan de camera op te starten.

Tot nu toe (na 2 dagen) nog geen enkele keer gehad dat de camera app crasht, zelfs niet als ik hem open via whatsapp.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:41.