//

Hoe herstellen zonder update i.v.m. reparatie/garantie

Hoe herstellen zonder update i.v.m. reparatie/garantie discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, De powerbutton van mijn 3 maanden oude iphone 5 is stuk. Hij 'klikt' wel goed, maar reageert alleen wanneer ik hem heel hard indruk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-03-13, 15:00
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard Hoe herstellen zonder update i.v.m. reparatie/garantie

Hoi,

De powerbutton van mijn 3 maanden oude iphone 5 is stuk. Hij 'klikt' wel goed, maar reageert alleen wanneer ik hem heel hard indruk en dan nog niet altijd.

Nu wil ik hem ter reparatie aanbieden bij Applestore geniusbar in Amsterdam. Aangezien ik een jailbreak heb lijkt het me verstandig deze te verwijderen i.v.m. garantie. Maar ik wil hem wel graag weer terugzetten na reparatie. (en dan maar hopen dat ze hem daar niet even fijn updaten natuurlijk )

Ik heb nu ios 6.1 erop staan. Herstellen lukt nu alleen i.c.m. een update naar 6.1.3. Dat wil ik dus niet! Ik ben al de hele morgen bezig met herstel via een ipsw van ios 6.1.2 maar dit wil niet lukken. Ik krijg steeds fout (21) in itunes. Schrok me wild want hij gooide meteen mijn iphone in herstelmodus en heb hem na lang zoeken via redsn0w uit recovery gekregen.

Mijn vraag dus: waar vind ik de juiste ipsw? Ik kan het hier op het forum niet terug vinden. Of is er een andere manier om de jailbreak en cydia te verwijderen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-03-13, 15:11
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Je kan enkel herstellen naar 6.1.3

Voorgaande versies zijn onmogelijk. Jammer dus.
  #3  
Oud 28-03-13, 15:20
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Dus ik kan mijn jailbreak alleen verwijderen via een herstel?
  #4  
Oud 28-03-13, 15:20
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

je jailbreak kan je inderdaad alleen verwijderen via een herstel, en dat is dus nu enkel 6.1.3.
  #5  
Oud 28-03-13, 15:25
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Getver! Hoor dat ze vaak je toestel omruilen voor een nieuwe/gereviseerde, hoop dat die nog niet zijn geupdate, maar weinig kans zeker?

En wat betreft mijn powerknop probleem, zeker niet iets wat ik zelf kan fixen? Las ergens dat het ook in de software kan zitten.
  #6  
Oud 28-03-13, 15:45
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

tja, het kan in de software zitten, maar dan doe je best een herstel ... zelfde probleem.

De kans dat je een nieuw toestel krijgt waar nog 6.0.2 opstaat kan ook. Maar die kan je ook niet jailbreaken. Ook weer jammer.

Volgens mij heb je een dosis geluk nodig.
  #7  
Oud 28-03-13, 18:23
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Ja, die kans zit er natuurlijk ook nog in. Bedankt voor je informatie iig. Ik hoop maar op een beetje geluk dan volgende week
  #8  
Oud 07-04-13, 23:54
AshleyF AshleyF is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 35
Standaard

Ik heb het zelfde probleem mijn home button werkt slecht en wil hem terug sturen.
Als ik op het toestel "stel opnieuw in-> wis alle inhoud en instellingen" doe dan is de jailbreak er ook af? Of niet?
  #9  
Oud 08-04-13, 01:29
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Op een iPhone met jailbreak kun je dat niet doen ("stel opnieuw in-> wis alle inhoud en instellingen"). Je toestel zal dan vastlopen tijdens het opnieuw instellen, waarna je verplicht moet herstellen. Jailbreak verwijderen kan alleen met een herstel en dan zit je op dit moment meteen vast aan 6.1.3.
  #10  
Oud 08-04-13, 10:24
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Ze moeten toch de jailbreak eens zo maken dat je niet hoef te herstellen om het te verwijderen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Gewoon niet meer die /var/stash/ mappen gebruiken maar de oorspronkelijke paden behouden.

Trouwens, bij Android kun je root met een paar regels code ongedaan maken, zonder ook maar iets aan je software te moeten herstellen. Maar dat is Android, geen iOS. Android kent weer andere beperkingen en tekortkomingen waar we het hier niet over gaan hebben.
  #11  
Oud 08-04-13, 13:22
AshleyF AshleyF is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Op een iPhone met jailbreak kun je dat niet doen ("stel opnieuw in-> wis alle inhoud en instellingen"). Je toestel zal dan vastlopen tijdens het opnieuw instellen, waarna je verplicht moet herstellen. Jailbreak verwijderen kan alleen met een herstel en dan zit je op dit moment meteen vast aan 6.1.3.
Bedankt voor de info! Jammer maar dan moet ik 6.1.3 er maar op zetten.
  #12  
Oud 27-04-13, 15:19
Funstic Funstic is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 14
Standaard

Is het een idee om je pc met het internet te verbreken, en dan herstellen? Aangezien er geen verbinding is om 6.1.3 te downloaden?
  #13  
Oud 27-04-13, 16:03
AshleyF AshleyF is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 35
Standaard

Geen idee of dat werkt.

Ik heb het geluk gehad dat ik een iphone terug kreeg met 6.1.2.
  #14  
Oud 27-04-13, 16:24
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

OT: riskant maar optioneel: gooi alle tweaks en vooral tweaks met een eigen app eraf & zet je iPhone in semi-Safe Mode (Volume Up inhouden) alvorens bij de Apple Store aan te bieden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Ze moeten toch de jailbreak eens zo maken dat je niet hoef te herstellen om het te verwijderen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Gewoon niet meer die /var/stash/ mappen gebruiken maar de oorspronkelijke paden behouden.

Trouwens, bij Android kun je root met een paar regels code ongedaan maken, zonder ook maar iets aan je software te moeten herstellen. Maar dat is Android, geen iOS. Android kent weer andere beperkingen en tekortkomingen waar we het hier niet over gaan hebben.
En hoe wil je de kernel unpatchen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Funstic Bekijk bericht
Is het een idee om je pc met het internet te verbreken, en dan herstellen? Aangezien er geen verbinding is om 6.1.3 te downloaden?
Nee, want je kunt geen firmware installeren zonder dat die ondertekend is door de Apple servers (of je moet de SHSH blobs hebben en je iOS Device moet ondersteund zijn; iPhone 4S/5 zijn dat niet).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AshleyF Bekijk bericht
Ik heb het geluk gehad dat ik een iphone terug kreeg met 6.1.2.
Wauw, dat is geluk hebben! Maar onderhand zal die kans wel verkeken zijn
  #15  
Oud 27-04-13, 18:22
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
OT: riskant maar optioneel: gooi alle tweaks en vooral tweaks met een eigen app eraf & zet je iPhone in semi-Safe Mode (Volume Up inhouden) alvorens bij de Apple Store aan te bieden.

En hoe wil je de kernel unpatchen?

Kernel unpatchen door de patched code door de orignele te vervangen??? evt. een unjailbreak tool die via DFU-mode werkt?
  #16  
Oud 27-04-13, 18:24
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Noem er eens 1?

Naar mijn weten heeft nog nooit iemand 'unjailbroken' buiten een iOS restore om.
  #17  
Oud 27-04-13, 18:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Kernel unpatchen door de patched code door de orignele te vervangen???
Leg eens stap voor stap uit hoe men dat doet
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe verwijder je Jailbreak zonder je iphone te herstellen? rowanxxz Jailbreak 29 28-03-12 18:50
Hoe zit het met garantie bij een nieuwe 3GS ?maar zonder bon? corne64 Koopinformatie Nederland 4 20-08-10 14:57
Iphone gecrasht en zou graag willen herstellen. Hoe te herstellen zonder update? glenn_lauw iPhone algemeen 21 29-03-10 18:29
Reparatie (zonder garantie) ChiTheDesigner iPhone algemeen 4 24-06-09 21:21
hoe herstellen zonder gegevens te verliezen? ->iPhone crash Flyerbunch Archief 4 30-04-08 11:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:44.