iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Home en Root folders verwijderen? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/137554-home-root-folders-verwijderen.html)

MacDude 31-03-13 22:38

Home en Root folders verwijderen?
 
Hallo allemaal. Ik heb het volgende probleem.
De powerknop van mn Iphone is kapot en heb ik na een crash het volgende probleem.
USB wordt alleen herkend op de 12V autolader.
Dus niet meer als ik m op usb aan de computer hang of aan de normale Iphonelader.
Als ik via Icloud FindIphone de Iphone wil formateren dan kan dit wel maar de Iphone blijft dan hangen op de zandloper (witte cirkel streepjes)
Dit doet ie totdat de batterij leeg is. Dan start de Iphone op en heb ik nog steeds de Buggy versie die ik probeer te verwijderen.:eek:
Ik heb Cydia al weggegooid maar dat maakt geen verschil.

Ik kan via Finder op de mac (Wi-Fi) wel de iphone benaderen en in de Home en Root folders.

Omdat ik graag mn Iphone leeg voor reparatie wil aanbieden wil ik het volgende proberen. De Iphone zien te herstellen via Finder.

Is hier een oplossing voor? Kan ik eventueel beide Folders Home en Root deleten? :confused:

Guest-20180925190238 31-03-13 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacDude (Bericht 888439)
Kan ik eventueel beide Folders Home en Root deleten?

Denk eens even na :rolleyes: Je kan de iPhone met de Finder benaderen, juist? Nu ga je de root (/) verwijderen, juist? In de root (bin) staan toch oa. ook de processen (mDNSResponder, Netatalk, AFP) die het mogelijk maken dat je de iPhone in de Finder kan benaderen. Plus nog een boel andere lopende processen die je niet kan verwijderen.

MacDude 01-04-13 06:19

Oke dat snap ik... Maar zijn er dan nog andere mogelijkheden om de Iphone te wissen?
Ik hoopte dat via de Finder de Iphone deleten wel zou lukken. Ondanks dat er dan lopende processen zijn moet het toch mogelijk zijn om de foutieve bestanden te verwijderen? En ondanks die lopende processen: Wis Iphone is toch een functie die je via de Cloud kan uitvoeren? Dan zijn er toch ook lopende processen? Dit heb ik al geprobeerd maar de Iphone blijft dan hangen..Vandaar mijn hoop nog iets via de Finder te doen! :)

Guest-20180925190238 01-04-13 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacDude (Bericht 888489)
En ondanks die lopende processen: Wis Iphone is toch een functie die je via de Cloud kan uitvoeren?

Die functie werkt niet op een iPhone met een jailbreak omdat bepaalde dingen niet meer staan waar ze moeten staan. Cydia heeft die namelijk verplaatst. Bovendien wist die functie de root (/) partitie niet. Die functie wist alleen maar instellingen en de inhoud van de Sandboxes.

MacDude 01-04-13 12:16

Hoi, dank je voor je reacties trouwens ;)

Ik heb vorige maand mn Iphone wel via de Cloud gewist, omdat ik m had laten liggen en de Cloud Back-Up wilde testen.. Dit is toen gewoon gelukt.
Iphone was helemaal leeg en stond in DFU. Cloud restore gedaan en alles oke.

Laatste werd de Iphone met Tomtom kennelijk heel heet want ding schakelde zichzelf uit. Sindsdien kuren met de USB poort (doet het wel maar niet aan de laptop, alleen op 12Volt lader) en blijft hangen..

Frustrerend! Hoe kan ik m nu het beste (leeg) ter reapratie aanbieden?

Via Finder alles deleten wat te deleten valt, Of via de Iphone handmatig dingen verwijderen?

Ik heb nog een (gok) optie: Via Wi-Fi updaten naar 6.1.3 en dan tijdens dat proces Wi-Fi verbreken?

Guest-20180925190238 01-04-13 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacDude (Bericht 888525)
Ik heb nog een (gok) optie: Via Wi-Fi updaten naar 6.1.3 en dan tijdens dat proces Wi-Fi verbreken?

Ook die optie gaat niet werken omdat:

Citaat:

Die functie werkt niet op een iPhone met een jailbreak omdat bepaalde dingen niet meer staan waar ze moeten staan. Cydia heeft die namelijk verplaatst.

MacDude 01-04-13 12:23

Wat jammer zeg... Nou dan maar verder puzzelen en anders leg ik m wel in de magneton :O

Guest-20180925190238 01-04-13 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacDude (Bericht 888528)
Nou dan maar verder puzzelen en anders leg ik m wel in de magneton :O

Dat hoeft nu ook weer niet :) Je kan al jouw "opties" uitproberen tot het ding definitief "bricked" is en niet meer opstart. Dan kan niemand bij de reparatiedienst nog zien dat er ooit een jailbreak opstond.

Succes verder :)

MacDude 01-04-13 12:34

Thanks :) Dat zal m ook wel worden vrees ik...had op een nettere manier gehoopt. Kan trouwens nog wel inSafe Mode terecht...wie weet lukt er nog wat. Zal mn bevindingen nog wel posten ivm andere (soortgelijke) problemen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.