//

Fm transmitter via Wi-Fi chip

Fm transmitter via Wi-Fi chip discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, Ik heb ooit eens ergens gelezen dat volgens mij via de Wi-Fi chip van de iphone een fm signaal kan worden ontvangen (en verzonden?) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-04-13, 09:51
Kloknibor Kloknibor is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard Fm transmitter via Wi-Fi chip

hallo,

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat volgens mij via de Wi-Fi chip van de iphone een fm signaal kan worden ontvangen (en verzonden?) zijn er al apps voor in cydia die dit kunnen ? want het lijkt me ideaal om gewoon muziek over fm te streamen zonder de bijkomst van accesoires en in theorie zou het dus mogelijk moeten zijn

alvast bedankt,

Kloknibor
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-04-13, 09:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kloknibor Bekijk bericht
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat volgens mij via de Wi-Fi chip van de iphone een fm signaal kan worden ontvangen (en verzonden?) zijn er al apps voor in cydia die dit kunnen ?
Er zit een FM radio ontvanger in de MDM6610 radiochip van de iPhone 4S. Deze ontvanger is door de modem firmware gedeactiveerd en kan niet geactiveerd worden. Bovendien heeft de iPhone 4S aan de MDM6610 radiochip geen aansluiting voor een VHF-antenne met een lengte van ca. 1,5 meter om FM radio te kunnen ontvangen.

In theorie is het dus mogelijk wat jij wil maar in de praktijk niet. Ook niet met een tweak uit Cydia.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 04-04-13 om 10:21. Reden: Antennelengte foutief berekend
  #3  
Oud 05-04-13, 10:52
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Er zit een FM radio ontvanger in de MDM6610 radiochip van de iPhone 4S. Deze ontvanger is door de modem firmware gedeactiveerd en kan niet geactiveerd worden. Bovendien heeft de iPhone 4S aan de MDM6610 radiochip geen aansluiting voor een VHF-antenne met een lengte van ca. 1,5 meter om FM radio te kunnen ontvangen.

In theorie is het dus mogelijk wat jij wil maar in de praktijk niet. Ook niet met een tweak uit Cydia.
Oortjes als antenne en aangepaste modem firmware???
  #4  
Oud 05-04-13, 11:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Oortjes als antenne en aangepaste modem firmware???
Dan zou het in theorie moeten werken Men moet er dan wel in slagen om de modem firmware aan te passen en opnieuw te flashen. Geen enkel probleem als de broncode van de modem firmware beschikbaar is en Apple toestaat dat men nieuwe modem firmware installeert.

De draadjes van de oortjes kunnen gebruikt worden als antenne, zoals bij sommige Nokiaatjes, als men er in slaagt om deze ontkoppeld (LC-kring) aan te sluiten aan de radiochip.

Een kleine uitdaging dus, maar niet per definitie onmogelijk
Reageren

Labels
cydia, radio, transmit



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth FM-transmitter iPho(w)ner iPhone accessoires en onderdelen 0 01-12-10 16:24
fm transmitter icorner.nl Lowermate iPhone accessoires en onderdelen 0 09-01-10 23:21
FM transmitter en FM Koptelefoon frankey iPhone accessoires en onderdelen 0 05-11-09 19:04
FM transmitter Denzy iPhone accessoires en onderdelen 0 15-08-09 17:57
fm transmitter rikkie123 iPhone accessoires en onderdelen 2 16-10-07 17:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:29.