//

Noob met diverse vragen

Noob met diverse vragen discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, zoals titel al zegt ben ik nog een noob met iphone... Heb een Iphone 4s 16gb met ios 6.0.1 erop draaien. Weet ik dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-04-13, 10:08
MisterMeJ MisterMeJ is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 5
Standaard Noob met diverse vragen

Hallo,

zoals titel al zegt ben ik nog een noob met iphone...
Heb een Iphone 4s 16gb met ios 6.0.1 erop draaien.

Weet ik dat ik te laat ben met updaten naar ios6.12, te lang de kat uit de boom gekeken. Dus dan maar proberen te jailbreaken op 6.0.1

Hiervan wil ik de SHSH blobs opslaan, maar met TinyUmbrella 6.12.00 lukt me dat niet, geeft dan foutmeldingen aan dat ik het via Cydia moet proberen. Hierbij staat Save all available SHSH en Request SHSH from Cydia uit. Update Baseband (in het rood) staat ook uit ???!!!

APPLE is NOT signing iPhone4S 6.1.2 (10B146) SHSH requests anymore. All you can do now is select CYDIA and hope that CYDIA has your SHSH saved. If not, there is nothing you can do.


Als ik het met Ifaith 1.5.8 probeer, gaf hij ook een foutmelding aan met Dumb SHSH Blobs..

This version of Ifaith does not *bump* Iphone4S blobs.

Wanneer ik Show Available SHSH (on server) doe, krijg ik alleen maar van ios6.13.

Kan dit komen omdat de Ios te veroudert is?


Na diverse berichten gelezen te hebben over dat na ios6.13 je geen gebruik meer kan maken van je SHSH blobs om te downgraden, is het dan nog steeds noodzakelijk dat ik die SHSH blobs aanmaak ? Zoja, wat doe ik dan fout of hoe moet ik ze anders aanmaken?

Als ik deze SHSH blobs niet aanmaak en ik geef in Itunes aan dat ik herstellen wil (voor en na de jailbreak), gaat hij dit dan doen naar mijn laatste backup of upgrade hij dan ook gelijk de nieuwste ios?

Hoop dat ik hier wat meer duidelijk over kan krijgen, zodat ik de jailbreak goed kan uitvoeren.

Laatst gewijzigd door MisterMeJ; 18-04-13 om 10:25.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-04-13, 10:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterMeJ Bekijk bericht
... is het dan nog steeds noodzakelijk dat ik die SHSH blobs aanmaak ?
Om te jailbreaken is het nooit noodzakelijk geweest om SHSH hashes op te slagen. SHSH hashes gebruik je om te herstellen naar een firmware die Apple niet meer ondertekend. Op iDevices met een processor hoger dan de A4 is dat (tot nader order) niet mogelijk.

Dus, het opslagen van SHSH hashes heeft niets met de jailbreak te maken. En die hashes kan je alleen maar opslagen op een tijdstip dat Apple de firmware nog ondertekend. Dat is voor iOS 6.0.1 niet meer het geval.
  #3  
Oud 18-04-13, 10:37
MisterMeJ MisterMeJ is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Om te jailbreaken is het nooit noodzakelijk geweest om SHSH hashes op te slagen. SHSH hashes gebruik je om te herstellen naar een firmware die Apple niet meer ondertekend. Op iDevices met een processor hoger dan de A4 is dat (tot nader order) niet mogelijk.

Dus, het opslagen van SHSH hashes heeft niets met de jailbreak te maken. En die hashes kan je alleen maar opslagen op een tijdstip dat Apple de firmware nog ondertekend. Dat is voor iOS 6.0.1 niet meer het geval.
Klopt, dat wist ik en vergeten te vermelden.
Via tinyumbrella was bekend dat SHSH alleen op moment kon dat de Ios nog update is. Dacht alleen dat Ifaith dat kon wanneer de ios niet meer up to date was??!!

Dus als dat niet het geval is, dan maar zo jailbreaken en wachten tot de ISO 6.13 te jailbreaken is. Zodat dat kan dan gelijk maar updaten SHSH saven en die dan ook jailbreaken.

Dit is dan toch enige mogelijk ?
  #4  
Oud 18-04-13, 10:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterMeJ Bekijk bericht
Dus als dat niet het geval is, dan maar zo jailbreaken en wachten tot de ISO 6.13 te jailbreaken is. Zodat dat kan dan gelijk maar updaten SHSH saven en die dan ook jailbreaken.

Dit is dan toch enige mogelijk ?
Voer de jailbreak nu maar uit Als dat allemaal gelukt is is er nog tijd genoeg om je zorgen te maken over SHSH hashes (die je toch niet kan gebruiken).

Succes gewenst
  #5  
Oud 18-04-13, 11:09
MisterMeJ MisterMeJ is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 5
Standaard

Oké, dan nog één laatste vraag..

Er wordt aangeraden om te beginnen met een 'schone' basis, zodat bij het jailbreaken zo min mogelijk complicatie kunnen optreden.

Kan ik na de jailbreak (en nadat de telefoon een 'schone' basis heeft) gewoon via itunes de backup terug zetten of maak ik dan juist de jailbreak ongedaan?

Zo niet, hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik bijv de apps weer zijn data terug geef? Denk hierbij aan gesprekken whatsapp en data van spellen...
  #6  
Oud 18-04-13, 11:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterMeJ Bekijk bericht
Oké, dan nog één laatste vraag..

Er wordt aangeraden om te beginnen met een 'schone' basis, zodat bij het jailbreaken zo min mogelijk complicatie kunnen optreden.
Dat wordt inderdaad aanbevolen. Maar dat is in jouw geval onmogelijk omdat je alleen maar kan herstellen naar iOS 6.1.3.

Je kan kan proberen om alles te wissen op de iPhone, eventueel is dat voldoende. Let op! Als die iOS 6.0.1 firmware met een OTA update op het toestel terecht gekomen is kan je niet jailbreaken. Een OTA update is een update op het toestel zelf over Wi-Fi.

Als je alle data wil terug hebben moet je het toestel synchroniseren met iTunes (er wordt dan ook een backup gemaakt). Alleen een manuele backup maken is niet voldoende. Als je nog nooit gesynct het met iTunes dan zet ook eerst alle app aankopen over die je op het toestel gedaan hebt.
  #7  
Oud 18-04-13, 11:41
MisterMeJ MisterMeJ is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Let op! Als die iOS 6.0.1 firmware met een OTA update op het toestel terecht gekomen is kan je niet jailbreaken.
Hoe kom je hier achter, heb telefoon overgekocht dus geen idee hoe het gedaan is..?

Heb hem al gesynchroniseerd met iTunes en de apps laten synchroniseren uit de store.

Dus daarna gewoon syncen en dan moet het goedkomen of krijg ik dan problemen met de jailbreak?
  #8  
Oud 18-04-13, 11:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterMeJ Bekijk bericht
Hoe kom je hier achter, heb telefoon overgekocht dus geen idee hoe het gedaan is..?
Daar is niet zonder meer achter te komen vrees ik. Tenminste, ik ken geen enkele manier. Ik denk dat evasi0n een foutboodschap zal geven dat het toestel niet ondersteund wordt.
  #9  
Oud 18-04-13, 12:02
MisterMeJ MisterMeJ is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Daar is niet zonder meer achter te komen vrees ik. Tenminste, ik ken geen enkele manier. Ik denk dat evasi0n een foutboodschap zal geven dat het toestel niet ondersteund wordt.
Oké, ga het gewoon proberen en kijk wel wat hij aangeeft.

Indien dit gelukt is, dan kan ik dus gewoon syncen en hij zet alles er weer op zoals het was qua apps en data van de apps en krijg geen problemen met jailbreak? Of moet ik bepaalde dingen vermijden zodat ik geen problemen krijg met de jailbreak?

Gaat om telefoon vriendin die data wil houden, mijzelf maakt het niets uit...

Sorry als ik dubbel vraag, wil gewoon zeker weten en geen boze vriendin hebben op secretaresse dag..
  #10  
Oud 18-04-13, 12:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterMeJ Bekijk bericht
Indien dit gelukt is, dan kan ik dus gewoon syncen en hij zet alles er weer op zoals het was qua apps en data van de apps en krijg geen problemen met jailbreak?
Dat zou moeten lukken als de iPhone gesynchroniseerd is met iTunes. Bij mij lukt dat altijd
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone 4 16gb jailbreak (noob) vragen 0daro0 Jailbreak 5 28-02-13 20:26
Nieuwe gebruiker met diverse vragen Chan266 iPad algemeen 6 06-07-12 00:40
Diverse vragen IOS 5 Lancia iPhone algemeen 0 01-11-11 08:52
Diverse vragen over iPhone4 met problemen. KIN174 iPhone algemeen 7 19-04-11 17:15
Noob met wat vragen peynir201 Archief 2 13-10-08 14:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14.