iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: blijft een jailbreak na verwijderen van de batterij (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/140067-blijft-jailbreak-na-verwijderen-de-batterij.html)

pompino 02-06-13 11:09

blijft een jailbreak na verwijderen van de batterij
 
Heb nog een iphone4 met jailbreak waarvan het scherm gebarsten is. Dus om deze te vervangen zal die uit elkaar moeten, en dus ook de batterij zal verwijderd moeten worden.

Nu is mijn vraag, reset de iphone4 als de batterij eruit gehaald wordt? Dus zal de jailbreak gewist worden, of blijft alles gewoon zoals het is?

De jailbreak versie is nog 5.1.1. Dus nog een oude.

Guest-20180925190238 02-06-13 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pompino (Bericht 897655)
Dus zal de jailbreak gewist worden, of blijft alles gewoon zoals het is?

Het gaat hem niet zo zeer om de jailbreak maar om het besturingssysteem (iOS). Als dat gewist wordt is de JB ook foetsie en zal je moeten herstellen met iTunes.

Ik weet niet zeker of het besturingssysteem gewist wordt tijdens het vervangen van een accu. Het forumlid suzuki2002 kan daar uitsluitsel over geven.

arjan95 02-06-13 12:37

Ik denk niet dat het besturingssysteem wordt gewist, omdat het niet in RAM-geheugen maar in Nand-geheugen staat opgeslagen. Dat geheugen blijft altijd behouden, net als een harde schijf van een computer.

annetteuij 02-06-13 13:12

Ik heb pas mijn batterij van de iphone 4 vervangen en had dezelfde zorgen. Nadat de nieuwe batterij geïnstalleerd was, deed de iphone ca. 3 uur helemaal niets. Na deze lange spannende tijd wachten kwam hij ineens tot leven en functioneerde weer als vanouds met dezelfde firmware en jailbreak.

Dus is mijn tip om geduldig te zijn en niet te snel herstellen omdat je denkt dat de iphone het niet meer doet..

henkie73 02-06-13 18:20

je kunt gewoon de accu voor een paar jaar uitlaten.

de software en dus ook je jailbreak staan in een soort van rom gedeelte.
die kan dus niet verloren gaan.
bij ram geheugen is dit wel het geval.
geen spanning meer geen software meer.

dus je kunt hem gewoom slopen.
ik heb laatst ook het scherm vervangen, is best wel een klusje.
mocht je het nog nooit gedaan hebben kijken dan vooral op Youtube.
dan gaat het zeker lukken.


succes het mee

pompino 02-06-13 22:39

Beste mensen,

Bedankt voor de snelle en nuttige reacties.

Weet iemand ook toevallig een goedkoop adresje voor het scherm?

Wil hem zelf vervangen

ballegooier 02-06-13 23:21

Ik had laatst ook de batterij even los (althans de connectors) en dat leverde geen gewiste of veranderde software op.

iPhone startte gewoon op zonder iOS wijzigingen, incl behoud van jailbreak. Weet niet zeker wat je iPhone wil of doet als er een andere batterij ingelegd is (aangesloten)

Maar ik zou eerder genoemde tip in m'n oren knopen.

annetteuij 03-06-13 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pompino (Bericht 897713)
Beste mensen,

Bedankt voor de snelle en nuttige reacties.

Weet iemand ook toevallig een goedkoop adresje voor het scherm?

Wil hem zelf vervangen

vandaag bij groupon: Laat je iPhone repareren

henkie73 03-06-13 12:30

We mogen geen reclame maken op dit forum.
Dus gewoon even op Google daar staat er 10 tallen op


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:53.