//

IPSW bestand uitpakken, wijzigen, inpakken

IPSW bestand uitpakken, wijzigen, inpakken discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik weet niet zeker of ik dit topic in het goede forum heb geplaatst. Mijn excuses als ik het fout heb gedaan Ik wil ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-07-13, 14:55
Scandax's schermafbeelding
Scandax Scandax is offline
• iOS 6.1
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 53
Standaard IPSW bestand uitpakken, wijzigen, inpakken

Hallo,

Ik weet niet zeker of ik dit topic in het goede forum heb geplaatst. Mijn excuses als ik het fout heb gedaan

Ik wil graag een IPSW bestand uitpakken, de inhoud ervan wijzigen, en daarna weer inpakken. Als ik het bestand uitpak krijg ik onder andere drie DMG bestanden. Ik wil de inhoud van de grootste graag wijzigen. Hiervoor heb ik allereerst iDecrypt (of een variant hierop) nodig. Mijn probleem is echter dat als ik het DMG bestand wil decoderen, iDecrypt geen gedecodeerd bestand plaatst in de uitvoermap. De dmgkey haal ik, net zoals het IPSW bestand, rechtstreeks van de iPhonewiki.

Waarom ik een IPSW wil uitpakken/wijzigen? Omdat het kan, en omdat ik wil weten wat er allemaal inzit en wil kijken of ik dat naar mijn eigen hand kan zetten...

Wie kan mij helpen?

M.v.gr,
Scandax
__________________
Met de vriendelijke groeten van Scandax
Twitter: @TheEijk
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-07-13, 15:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scandax Bekijk bericht
Ik wil graag een IPSW bestand uitpakken, de inhoud ervan wijzigen, en daarna weer inpakken. ?
Hoe dat op een Windowsbak moet weet ik helaas niet. Op een Mac pak ik het ipsw bestand uit met Pacifist. Dan decrypten met VFDecypt en het decrypted root file system mounten. Hier en daar wat wijzigen. Daarna heel de boel weer inpakken met Pacifist.

Succes gewenst
  #3  
Oud 02-07-13, 15:26
Scandax's schermafbeelding
Scandax Scandax is offline
• iOS 6.1
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 53
Standaard

iDecrypt is een GUI van VFDecrypt voor Windows, las ik op de iPhonewiki. Op zich zou alles moeten lukken, alleen krijg ik geen ouput van iDecrypt. Als het goed is gebruik ik wel de goede key. Zal het dadelijk eens op Mountain Lion proberen...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 juli 2013 om 15:22 ----------

Op Mountain Lion lukt het me wél om hem te decoderen, ook met iDecrypt. Benieuwd of het me ook lukt om hem dadelijk weer in elkaar te zetten met Pacifist. Dank voor de reactie, Timosha

Edit: Hmm, toch niet... Kan hem niet mounten ('No mountable file systems'). Heb amper ervaring met Mac OSX, dus het kan best zo zijn dat ik ergens iets fout doe. Wat kan ik hieraan doen?

Laatst gewijzigd door Scandax; 02-07-13 om 21:12.
  #4  
Oud 03-07-13, 15:46
Scandax's schermafbeelding
Scandax Scandax is offline
• iOS 6.1
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 53
Standaard

Ik denk dat het aan iOS 6 ligt. Het IPSW bestand is niet corrupt, en heb het bij zowel de 6.0 als bij de 6.1 firmware geprobeerd. iOS 5 mounten lukt me wel.
Mocht iemand toevallig weten hoe ik iOS 6 volledig kan uitpakken dan hoor ik het graag.
Timosha, nogmaals dank voor je reactie

Edit: Nieuw probleem, ik kan de bestanden in de schijf niet bewerken. Via Disk Utility de rechten veranderen van Read Only naar Read/Write werkt niet...

Laatst gewijzigd door Scandax; 03-07-13 om 16:16.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipsw bestand mantic iPhone algemeen 9 24-04-12 09:47
iPhone 3G: .ipsw bestand onherkenbaar minifreakje Unlock 0 24-11-10 19:22
iOS4.1. IPSW bestand synthic Jailbreak 6 28-09-10 17:57
iPhone: .ipsw bestand gtturbo Jailbreak 2 04-05-10 13:13
probleem: .zip bestand nr .ipsw bestand??? FamousD Archief 1 10-11-09 22:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:44.