iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Whatsapp functioneert niet meer goed na update (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/141907-whatsapp-functioneert-niet-meer-goed-na-update.html)

dbibouh 18-07-13 22:32

Whatsapp functioneert niet meer goed na update
 
Hallo,
Sinds de laatste update doet mijn whatsapp erg vreemd. Sommige berichten komen niet meer binnen en de app crasht regelmatig. Ik heb heel internet afgezocht, maar kon niets vergelijkbaars vinden. Er staat nu ook bij contact: op dot moment worden apparaten met een jailbreak niet ondersteund. Ben ik dan echt de enige met dit probleem?

Guest-20180925190238 18-07-13 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dbibouh (Bericht 904185)
Ben ik dan echt de enige met dit probleem?

Nee, er is vandaag nog een topic geopend over dit probleem. Kijk eens bij de topics van vandaag.

dbibouh 19-07-13 00:18

Hoi timosha,
Bedankt voor je reactie. Waar kan ik die topics vinden? Ik zie ze bij jailbreak er niet tussen staan

Guest-20180925190238 19-07-13 07:52

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...os-ineens.html

dbibouh 19-07-13 09:53

Bedankt. Deze had ik idd gezien. Helaas nog geen reacties met eventuele oplossingen of oorzaken. Jij enig idee?

Guest-20180925190238 19-07-13 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dbibouh (Bericht 904210)
Jij enig idee?

Ik gebruik Whatsapp niet. Ik heb het na de update wel even terug geïnstalleerd om naar de iCloud functie te kijken en dan weer verwijderd.

Mijn persoonlijke ervaring is dat apps van derden die iCloud functies (ubd) gebruiken soms heel moeilijk kunnen doen op een iDevice met een jailbreak. Of dat met Whatsapp ook het geval kan ik niet bevestigen (en ik ga er ook niet naar zoeken). Ik heb wel gezien dat Whatsapp gericht zoekt naar een jailbreak. De ontwikkelaars van Whatsapp geven als advies: "de iPhone herstellen naar fabrieksinstellingen". Er zal dus wel iets serieus aan de hand zijn.

Succes verder. :-)

dbibouh 19-07-13 11:24

Bedankt voor je duidelijke reactie. Hopelijk zal Whatsapp in de toekomst iets meer duidelijkheid geven. er zijn toch miljoenen mensen met een jailbreak en whatsapp.

Guest-20180925190238 19-07-13 11:28

Misschien moet je eens proberen of tsProtector P en/of xCon uit Cydia soelaas kan bieden.

Citaat:

er zijn toch miljoenen mensen met een jailbreak en whatsapp.
Misschien is dat wel de reden van het probleem. :D

dbibouh 19-07-13 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 904218)
Misschien moet je eens proberen of tsProtector P en/of xCon uit Cydia soelaas kan bieden.

Misschien is dat wel de reden van het probleem. :D

helaas...mocht ook niet baten. keer op keer verwijderd en er weer opgezet. app blijft crashen en doet vreemd. vanavond maar de oude versie erop zetten via itunes en hopelijk komt er snel een oplossing voor. een wereld zonder whatsapp is toch een beetje als je invalide voelen :(

Guest-20180925190238 19-07-13 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dbibouh (Bericht 904252)
....een wereld zonder whatsapp is toch een beetje als je invalide voelen :(

Oei. Oei. :eek: Dan ben ik blijkbaar wel héél erg gehandicapt. :cool:

PS:
Verwijder de iCloud data van Whatsapp alvorens de oude versie te installeren.

kobus1960 19-07-13 19:46

Hier totaal geen probleem met m'n € 0,89 versie.

R3BU5ER 22-07-13 17:46

Ik heb ook problemen. Ik kan iedereen sturen en alles komt aan, alleen komen berichten van anderen niet aan. zowel als dat hij constant crashed. Kan iemand mij vertellen hoe ik whatsapp kan downgraden? Zou ik je zeer erkentelijk zijn. Geen zin om m'n jailbreak eraf te gooien nml.

harryabee 22-07-13 20:18

Heb ook al dagen hetzelfde probleem. Met jailbreake, maar collega zonder heeft zelfde probleem.Reset en opnieuw installeren helpt niet.


Site whatsapp geeft ook geen duidelijkheid.


Erg vervelend!!

dbibouh 22-07-13 23:32

Je kan de oude versie, mits je hebt gesynchroniseerd, via iTunes terugzetten

R3BU5ER 22-07-13 23:59

Klopt, laat nu net t geval zijn dat ik dat niet heb gedaan. ;)

Guest-20180925190238 23-07-13 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R3BU5ER (Bericht 904618)
Klopt, laat nu net t geval zijn dat ik dat niet heb gedaan. ;)

Dan kan je de vorige versie van Whatsappje ook niet terugzetten. ;)

EDIT:
Ik zie net dat er een update is van Whatsappje met het commentaar: "attempt to fix "crash on startup" bug.

R3BU5ER 24-07-13 09:14

Ja sorry daarvoor. Niet echt bij stilgestaan. Krijg het idee dat alles beter werkt sinds de nieuwe update. Wel zorg dat je bitesms en qr4whatsapp eraf gooit want dat zorgt voor mega problemen op je foon. Qr is sws nutteloos geworden en de ontwikkelaar gaat er niks aan doen dus dikke pech. Er blijft staan dat support nie geldig is voor jailbroken iphones, maar dat heb je wel bij meer applicaties. Zolang het geen problemen geeft prima. Apart dat er bijna nergens iets over te vinden is online. Maar heb t idee dat alles nu goed werkt. Voor
Nu

EDIT: Xcon geinstalleerd en de jailbreak is nie meer zichtbaar voor whatsapp. Dus opgelost :)

harryabee 24-07-13 22:42

Kreeg net bericht van whatsapp.
Ze sturen een appje als beantwoording op mijn vraag.
mijn probleem komt voort uit het hebben van een toegepaste jailbreake.

Daar moet ik het mee doen. Ik zal proberen een oudere versie te installeren.

R3BU5ER 24-07-13 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harryabee (Bericht 904870)
Kreeg net bericht van whatsapp.
Ze sturen een appje als beantwoording op mijn vraag.
mijn probleem komt voort uit het hebben van een toegepaste jailbreake.

Daar moet ik het mee doen. Ik zal proberen een oudere versie te installeren.

xcon installeren probleem opgelost ;)

harryabee 24-07-13 22:52

Xcon geïnstalleerd ... Dank!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:06.