//

Iphone 4 geen baseband

Iphone 4 geen baseband discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo. Ik heb een iphone 4 (iOS 6.1.3) liggen die 3 jaar is blijven liggen op het werk en nooit opgehaald is. De iphone heeft ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-10-13, 19:16
RoyD2 RoyD2 is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard Iphone 4 geen baseband

Hallo.

Ik heb een iphone 4 (iOS 6.1.3) liggen die 3 jaar is blijven liggen op het werk en nooit opgehaald is. De iphone heeft op het beeldscherm een soort van lichte vlek zitten wat duid op eventuele waterschade. Bij het aanzetten van de iphone kwam ik niet verder als het selecteren van een land. Daarna kreeg ik de melding verbind met itunes. Itunes gaf vervolgens de melding dat er een probleem met de iphone was en ik werd doorverwezen naar een apple store.

In eersten instantie dacht ik dat het probleem lag in het feit dat de telefoon mogelijk geblokkeerd is omdat hij als vermist/gestolen is opgegeven.
Door middel van Redsnow heb ik een jailbreak uitgevoerd op het toestel. De telefoon kwam zelfs met de jailbreak echter niet verder dan hetzelfde scherm waarop staat dat ik de telefoon moet verbinden met itunes, dat vervolgens weer aangaf dat er een probleem was.

Door het verwijderen van de map setup.app via Iexplorer heb ik de gehele setup weten te omzeilen en kom ik nu wel in de iphone. De iphone geeft echter geen imei nummer weer, geen ICCID, geen baseband, kan niet op Wi-Fi, en blijft zoeken naar een simkaart ondanks dat er geen simkaart in zit.

Nou lijkt mij dat de baseband beschadigd is. Hoe kan ik handmatig een baseband proberen te installeren op dit toestel? Of heeft iemand andere suggesties om dit toestel weer werkend te krijgen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-10-13, 18:47
calibra calibra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: belgie(gent)
Berichten: 82
Standaard

dit ligt aan de baseband chip(defect)
deze is verantwoordelijk voor alle adressen van Wi-Fi,iccid, en baseband en imei zelf.
er zijn firma's die deze chip kunnen vervangen maar deze zijn meestal in het buitenland.
en vergeet niet deze ingreep kost veel geld.
je kan het altijd vragen aan iemand die een hete luchtstation bezit om de basebandchip te reflowen.
maar dit werkt in sommige gevallen enkel als de iphone gevallen is.
helaas bij waterschade niet.
  #3  
Oud 07-10-13, 18:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door calibra Bekijk bericht
dit ligt aan de baseband chip(defect)
deze is verantwoordelijk voor alle adressen van Wi-Fi,iccid, en baseband en imei zelf.
In dat geval zijn er dan twee radiochips defect. De Wi-Fi/Bluetooth radiochip en de GSM/EDGE/ UMTS/HSPDA radiochip.
  #4  
Oud 07-10-13, 19:10
RoyD2 RoyD2 is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Zijn dit per definitie de chips die kapot zijn? Is het niet mogelijk dat de baseband softwarematig beschadigd is geraakt?
  #5  
Oud 07-10-13, 19:19
calibra calibra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: belgie(gent)
Berichten: 82
Standaard

nee want als je de software hersteld blijft het probleem
  #6  
Oud 07-10-13, 19:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoyD2 Bekijk bericht
Zijn dit per definitie de chips die kapot zijn? Is het niet mogelijk dat de baseband softwarematig beschadigd is geraakt?
Als de radiochips defect zijn kan iTunes of Xcode ook de modem firmware niet flashen in de radiochips. Ik neem aan dat je met "baseband" de modem firmware bedoelt.
  #7  
Oud 07-10-13, 19:35
RoyD2 RoyD2 is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Ik bedoel inderdaad onder andere de modem firmware, aangezien er geen enkele modem firmware weergegeven wordt. Mijn vraag was dus inderdaad ook of ik deze op een manier kon herinstallen en of dit nut had. Wat ik nu begrijp is dat bij een restore van een IOS ook deze firmware opnieuw geïnstalleerd wordt. Is het mogelijk om de 6.1.3 firmware gewoon te restoren naar de originele zonder Jailbreak om dit is opnieuw te proberen?
  #8  
Oud 07-10-13, 19:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoyD2 Bekijk bericht
Is het mogelijk om de 6.1.3 firmware gewoon te restoren naar de originele zonder Jailbreak om dit is opnieuw te proberen?
Dat kan. En als je moeilijkheden ondervindt met iTunes dan kan je het nog altijd proberen met Xcode. Xcode doet meestal niet zo moeilijk.
  #9  
Oud 07-10-13, 19:38
RoyD2 RoyD2 is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Bedankt voor de reacties. Ik zal het is proberen kijken of dat wat oplevert. Anders kan ik er denk ik inderdaad van uitgaan dat deze telefoon zijn beste tijd gehad heeft.
  #10  
Oud 08-10-13, 15:38
RoyD2 RoyD2 is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Kan ik zonder shsh blobs uberhaupt nog wel 6.1.3 restoren/installen? Heb geen shsh blobs aangezien ik de telefoon net een paar dagen in mijn handen heb. Krijg ze nu niet meer gesigned ook ofcourse.
  #11  
Oud 08-10-13, 15:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoyD2 Bekijk bericht
Kan ik zonder shsh blobs uberhaupt nog wel 6.1.3 restoren/installen?
Dat kan niet. Je hebt de SHSH hashes nodig en iTunes 11.0.5 of vroeger.
  #12  
Oud 13-10-13, 15:45
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoyD2 Bekijk bericht
Ik heb een iphone 4 (iOS 6.1.3) liggen die 3 jaar is blijven liggen op het werk en nooit opgehaald is.
iOS 6.1.3 is mid-maart 2013 uitgekomen. De iPhone is dus geen 3 jaar blijven liggen, maar minstens een half jaar?
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren

Labels
baseband, iccid, imei, ios 6.1.3, iphone 4 32gb



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 3gs jailbreak 4.1 baseband 06.15.00 met ultrasnow geen netwerk jandevoer Jailbreak 1 23-01-12 22:14
iPhone 1e gen.: Geen unlock baseband 04-05-04G geen netwerk johngossen Unlock 1 08-04-10 19:59
iphone baseband 5.11.07 firmware 3.1.3 maar geen unlock isyan68 Archief 4 17-02-10 11:26
Geen IMEI, geen ICCID, geen Wi-Fi.. baseband restoren? atQuest Unlock [archief] 83 23-01-09 18:55
geen imei geen iccid geen Wi-Fi..baseband restoren? help! atQuest Archief 0 22-10-07 00:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:25.