iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone omruilen, SHSH Blobs? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/147586-iphone-omruilen-shsh-blobs.html)

JelmerJ. 07-11-13 19:45

iPhone omruilen, SHSH Blobs?
 
Hallo,

Ik heb een iPhone 5 op dit moment waarvan de power connector kapot is. Op deze iPhone heb ik op dit moment iOS 6.1 draaien. Nu krijg ik als ik terug ga naar Apple een nieuw toestel, maar daar staat waarschijnlijk iOS 7 op. Aangezien ik mijn iPhone graag wil kunnen Jailbreaken moet ik deze zien te downgrade naar iOS 6.x. Kan ik nu iets doen om het nieuwe toestel te downgraden? Heeft het bijvoorbeeld nut om SHSH blobs op te slaan van dit toestel? Of is dit hardware gebonden?

Ik gebruik verder een Macbook Air met OS 10.9.

Met vriendelijke groet,
Jelmer

Guest-20180925190238 07-11-13 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JelmerJ. (Bericht 932158)
Heeft het bijvoorbeeld nut om SHSH blobs op te slaan van dit toestel?

Je kan met TinyUmbrella de SHSH hashes opslagen. Maar je kan er niets mee doen. Ook niet downgraden want het is onmogelijk om een iPhone 5 te downgraden.

JelmerJ. 07-11-13 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 932161)
Je kan met TinyUmbrella de SHSH hashes opslagen. Maar je kan er niets mee doen. Ook niet downgraden want het is onmogelijk om een iPhone 5 te downgraden.

Dus ik zit vast aan iOS 7? Geen enkele andere mogelijkheid om terug te gaan naar iOS 6.1?

Guest-20180925190238 07-11-13 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JelmerJ. (Bericht 932164)
Dus ik zit vast aan iOS 7?

Als er op die nieuwe iPhone 5 iOS 7 staat zit je vast aan iOS 7. Het is totaal absoluut volstrekt onmogelijk om een iPhone 5 te downgraden naar een firmware die Apple niet meer signeert.

JelmerJ. 08-11-13 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 932165)
Als er op die nieuwe iPhone 5 iOS 7 staat zit je vast aan iOS 7. Het is totaal absoluut volstrekt onmogelijk om een iPhone 5 te downgraden naar een firmware die Apple niet meer signeert.

Downgrade iOS 7 | 7.0.3 - 7.0 to iOS 6.1.3, iOS 5.1.1, iOS 4.3.3

Is dit een scam?

RWK 08-11-13 01:04

Ja alles is een scam.. Kijk naar de officiele site van evad3rs..
evasi0n iOS 6.x Jailbreak - official website of the evad3rs

Uiteraard zal op iPhoneclub ook het een en andere staan als er een mogelijke jailbreak uitkomt.

Bubbly 08-11-13 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JelmerJ. (Bericht 932225)

Lol die website. Voel je vrij om proefkonijn te zijn, ze kunnen toch niets uitvoeren met je telefoon als je die site bezoekt :rolleyes:

arjan95 09-11-13 20:22

Die video lol, iemand die beweert dat je door een game te spelen een exploit kan starten :LOL

Maar er is wel een methode die zorgt dat je een paar game-emulators op iOS 7 kan krijgen en die werkt wel. Het enige wat je moet doen is de tijd op een dag in 2012 zetten en het installeren. Ik gebruik via deze manier iDos (een DOS emulator) op mijn iPad 4 met iOS 7.0.3, uiteraard zonder jailbreak want dat kan nog niet. Ik heb ook nooit een jailbreak gehad want de iPad kwam met 6.1.3 uit de doos.

mrboolean 09-11-13 21:17

Niet te geloven dit soort scams! Je moet op een linkje klikken en dan een game uit de iTunes store downloaden en spelen, en hopla, je zit op een lagere iOS versie? Hoe letterlijk moeten ze nog zeggen dat je gewoon op een reclamebanner klikt? Ik zet ook zo'n site op. Als je op 10 reclamebanners klikt zijn als bonus ook meteen de iPhones van je buurman en oma gedowngraded čn gejailbreakt :d

Maar, even serieus, dat is wel het nadeel van jailbreaken. Het is zo kwetsbaar. Even herstellen of je toestel omruilen met een defect en je bent je jailbreak kwijt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:54.