iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Evasi0n iOS 7.0.x jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/149575-evasi0n-ios-7-0-x-jailbreak.html)

Sandertje123 03-01-14 09:58

Apps weg na het verwijderen van de tweak 'infiniboard'
 
Hallo,

Ik heb mijn iPad Air gejailbreakt, en de jailbreak is super!
Geen problemen gehad tot zonet; ik installeerde 'infinidock', die tweak deed het prima, maar ik hoefde de tweak niet meer en verwijderde de tweak dus weer.
Met gevolgen daarvan dat een aantal apps weg zijn...:facebook, en zelfs appstore is weg.....
Hoe kan ik die weer terug krijgen??
Opnieuw jailbreaken doe ik liever niet aangezien ik al aardig wat tweaks er op heb staan.

Alvast bedankt.

jamini 03-01-14 11:11

Ik heb gisteren ios 7.0.4 erop gezet en gejailbreakt.
Werkt op zich goed echter kon ik na de jailbreak niet de achtergrond van mijn beginscherm wijzigen. Dit is nu grijs en ik kan het met geen mogelijkheid veranderen. De achtergrond van mijn toegangscherm kan ik wel wijzigen.

Verder is vannacht mijn springboard gecrashed en is mijn telefoon in safe mode gegaan. Hier krijg ik hem niet meer uit. Ik heb hem al meerdere malen gereboot maar de melding blijft. Ook als ik hem vraag zelf te restarten (bij de melding zelf) doet hij er niets mee. Ook zegt hij dat mobilesubstrate dit niet heeft veroorzaakt.

Wat kan ik hier aan doen? Opnieuw herstel en synchronisatie en JB? Of nog eens JB-en? Het zijn geen grote problemen maar met name die safe mode melding is wel vervelend.

Ik ben trouwens bang dat ik geen 'reservekopie' heb gemaakt nadat ik ios 7.0.4 erop had gezet en gesychroniseert, en nog voor de JB met Evasi0n.

Guest-20180925190238 03-01-14 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamini (Bericht 943660)
Het zijn geen grote problemen maar met name die safe mode melding is wel vervelend.

Jij hebt gisteren een backup teruggezet van iOS 5.1.1 met jailbreak. Die backup zit natuurlijk vol met jailbreak restanten van iOS 5.1.1: property lists, launch daemons, launch agents, enz....

Al die instellingen kunnen eventueel problemen veroorzaken in iOS 7.0.4. Vooral als het om instellingen van tweaks gaat die een invloed op hebben op de hardware en/of tweaks die niet door iOS 7.x.x ondersteund worden.

FridgeNL 03-01-14 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjonniesw (Bericht 943631)
Daar staat ook: This product is not supported on your IOS version. :confused:

Bij mij kan (en is) hij gewoon worden geïnstalleerd vanuit de BigBoss repo

http://forum.iculture.nl/attachment....1&d=1388747039

TweakFreak2014 03-01-14 13:07

IPad 2 gejailbreakt, gaat prima! Er komen steeds meer tweaks de geschikt zijn en nog niet in ios7 zitten.

sjonniesw 03-01-14 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 943628)
Uit de juiste repo (BigBoss) kopen...

Die is iOS 7 compatibel...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 943684)
Bij mij kan (en is) hij gewoon worden geïnstalleerd vanuit de BigBoss repo

http://forum.iculture.nl/attachment....1&d=1388747039

Ik draai een beta, zou dat het kunnen zijn?

FridgeNL 03-01-14 15:25

Een beta van wat?

Amore 03-01-14 16:06

Hebben meerdere mensen last van random springboard restarts?

jamini 03-01-14 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 943664)
Jij hebt gisteren een backup teruggezet van iOS 5.1.1 met jailbreak. Die backup zit natuurlijk vol met jailbreak restanten van iOS 5.1.1: property lists, launch daemons, launch agents, enz....

Al die instellingen kunnen eventueel problemen veroorzaken in iOS 7.0.4. Vooral als het om instellingen van tweaks gaat die een invloed op hebben op de hardware en/of tweaks die niet door iOS 7.x.x ondersteund worden.

Ja klopt. Ik vond het ook al vreemd dat al mijn JB apps gewoon nog werkte maar dan is dit de verklaring. Na de JB met Evasi0n begonnen ook de problemen...
Heeft u enig idee hoe ik deze 5.1.1 jailbreak er het snelst afkrijg? Ik heb in cydia lopen rondneuzen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Update: Ok beide problemen zijn inmiddels opgelost. Ik had gisteren nog een beta versie 7.0.4. van Siri gedownload vanuit Cydia. Nu ik deze er net afgooide werkte mijn achtergrond gewoon weer. De melding van gecrashed springboard heb ik inmiddels al een paar uur niet gekregen, bovendien is mijn springboard vandaag nog niet in mijn zicht gecrashed. Ik geef eerlijk toe, ik heb niet een hele dag mijn telefoon bij de hand gehad maar ik neem aan dat dit nu ook goed gaat. Zou het nog nodig zijn om de jailbreak 5.1.1. eraf te halen? En hoe doe je dit?

Dantis 04-01-14 00:26

Bedankt voor de tip :-)

matthijst 04-01-14 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjonniesw (Bericht 943727)
Ik draai een beta, zou dat het kunnen zijn?

Heb barrel hier ook draaien op zowel iPad Air als 5S. Beide 7.1 beta 2.

sjonniesw 04-01-14 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 943739)
Een beta van wat?

IOS 7.1 beta 2

FridgeNL 04-01-14 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjonniesw (Bericht 943883)
IOS 7.1 beta 2

Ik draai zelf IOS 7.0.4 maar matthijst hierboven 7.1b2 en daar functioneert Barrel ook op.

jaapdeunk 04-01-14 18:29

@Jamini: is het al gelukt? Ik heb nu ook nog n Iphone 4 met 5.01 JB en wil eigenlijk 7.04 en wederom jailbreaken. Maar schijnbaar geeft dit problemen bij het terugzetten van je back-up cq je contacten, foto's en je berichtgeschiedenis, etc?
Wat zijn de beste stappen om te volgen? Eerst volledige iTunes back-up maken, dan 5.01 JB updaten naar 7.04 en daarna de evasi0n JB? Wanneer dan de back-up terugzetten?

Guest-20180925190238 04-01-14 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaapdeunk (Bericht 943998)
Wat zijn de beste stappen om te volgen?

De migratie van een iOS versie met een JB naar een volgende versie doe ik steeds als volgt:

1) De iPhone met de oude iOS versie synchroniseren met iTunes. Let op het woord "synchroniseren";
2) Met PKGBackup een backup maken van alle jailbreak tweaks/apps naar DropBox;
3) De iPhone met iTunes herstellen naar de nieuwe iOS versie. Na het herstel de iPhone loskoppelen van iTunes. iTunes afsluiten;
4) De nieuwe iOS versie jailbreaken;
5) Met Cydia PKGBackup installeren;
6) Met PKGBackup de backup uit punt 2) terugzetten;
7) De iPhone aansluiten aan iTunes;
8) De backup die tijdens de synchronisatie in punt 1) gemaakt werd terugzetten;

Let op! Dit is geen evangelie maar een methode die bij mij altijd al goed gewerkt heeft. Succes gewenst. :-)

jaapdeunk 04-01-14 20:38

@timosha: thanx!! ik ga er mee aan de slag

dannyvdb1997 05-01-14 14:34

Even een vraagje. De iPad van m'n broertje heb ik helemaal hersteld naar fabrieksinstellingen voordat ik hem ging jailbreaken. Maar m'n oom wil ook z'n iPad gejailbreakt, maar die wil niet zijn apps kwijt. Kan ik dan gewoon ma de jailbreak een back-up terugzetten nadat ik gejailbreakt heb?

larsiey 05-01-14 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 944141)
Even een vraagje. De iPad van m'n broertje heb ik helemaal hersteld naar fabrieksinstellingen voordat ik hem ging jailbreaken. Maar m'n oom wil ook z'n iPad gejailbreakt, maar die wil niet zijn apps kwijt. Kan ik dan gewoon ma de jailbreak een back-up terugzetten nadat ik gejailbreakt heb?

Je hoeft hem niet naar fabrieksinstellingen te gooien.
Ik heb gewoon gejailbreakt met alle apps etc erop, werkt gewoon goed. :)

tonsegers 05-01-14 22:54

Uitstekende JB IOS 7.x.x
 
Jailbreak werkt prima. Nergens geen problemen mee.
Wel eerst een volledige back-up gemaakt via i-tunes.
JB erop gezet zonder eerst te herstellen.

Jumper2110 06-01-14 11:10

Ik heb gisteren een hele tijd geprobeerd te updaten naar 7.0.4, maar ik krijg de ene error na de andere :p Van error 21 naar 1604,1601 enz. Natuurlijk heb ik die allemaal gegoogled en geprobeerd een andere kabel te gebruiken, te wisselen van usb poort, iPhone in DFU zetten en zo updaten.. Niets lukt!

Bedankt Apple om het me onmogelijk te maken een update te installeren!

(als iemand tips heeft, graag :D Ik jailbrake al sinds de eerste iPhone, maar dit heb ik nog niet meegemaakt haha)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:53.