iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Evasi0n iOS 7.0.x jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/149575-evasi0n-ios-7-0-x-jailbreak.html)

wuzzup 25-12-13 10:53

Letter to the community nr 2:

http://evasi0n.com/l2.html

Dear Jailbreak Community (part 2),

We want to address some additional concerns put forth by the community:

Privacy and Taig
First and foremost, and of utmost concern, is privacy. No one's data was ever sent anywhere. Of course, as a member of the community whose work frees devices, it would be against everything we've worked for the last 7 years to jeopardize the security of the users of our software. To reiterate, no Taig software was installed unless the computer's language was set to Chinese. Furthermore, no Taig software would run unless the user opened the Taig application.
After rumors abound of encrypted data being sent for users in China who've installed Taig, we decided to do what we do best - reverse engineer the code of Taig to understand what was being sent. Taig transmitted data similar to what Cydia transmits. Unique device identifiers were transmitted in encrypted form similar to how Cydia uses SSL to protect the privacy of its users. Taig did not transmit any private user data from the devices at all.

Piracy and Taig
Our written and verbal agreement with Taig banned it. They assured us it was not in there. We did not check every package in their store but a cursory examination before release found no problems. However, after investigation and after notification from the community, we found examples, including pirated tweaks, Apple App Store apps, and even pod2g's PodDJ app. We dropped the ball on this. While we at first did not believe Taig purposefully violated our agreement, the depth of the transgression against the software developers and the jailbreak community cannot be overlooked and we could not move forward after that even if it were fixed. We terminated our relationship with them. We are very disappointed that they have decided to put up a cracked version of the jailbreak on their site that installs Taig. We did not give them any permission or source code.
We have refused all monies from Taig
There have been a lot of rumors listing various amounts we’ve been paid. We have received no monies from any group, including Taig. We will not be accepting any money. Our donations are being given to Public Knowledge, Electronic Frontier Foundation and Foundation for a Free Information Infrastructure to help protect jailbreaking as your legal right.
Jailbreak Updates
We are working hard to fix the problems with the jailbreak. Unfortunately, it's the holidays and we would like to spend time with our friends and family. The events of the last couple of days have been extremely stressful for us and we need some time to recover. We will work as hard as we can to resolve any remaining issues. Thank you for your understanding.
We worked very hard to bring this jailbreak free of charge to the community. We hope you can all enjoy it.

evad3rs

Guest-20180925190238 25-12-13 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wuzzup (Bericht 941883)
However, after investigation and after notification from the community, we found examples, including pirated tweaks, Apple App Store apps, and even pod2g's PodDJ app.

Hoe goedgelovig mensen toch kunnen zijn. :rolleyes:

daveensannie 25-12-13 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 941877)

Met andere woorden, als ze het geld wel gehad zouden hebben dan was het geen probleem....

Guest-20180925190238 25-12-13 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 941887)
Met andere woorden, als ze het geld wel gehad zouden hebben dan was het geen probleem....

Met andere woorden, ze hebben geen geld en ze hebben exploits verbrand die ze hadden kunnen gebruiken in iOS 7.1 GM. iOS 7.1 GM verschijnt in maart 2014 en tegen die tijd zullen alle kwetsbaarheden die nu gebruikt werden wel door Apple genezen zijn.

Met andere woorden, er is nu een jailbreak voor het het buggy iOS 7.0.4 :rolleyes:

corke 25-12-13 11:48

ipad 2 Wi-Fi 16gb 3g
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jacobdeboer33 (Bericht 941740)
Beste mensen

Bedankt voor de reacties. Ik heb alles in dit thread en alle reacties geprobeerd. Niets bleek te werken. Ik heb in totaal nu ongeveer 15 keer geresteerd via itunes en gejailbreakt. Dit is allemaal niet gelukt. (zonder backup en met backup) en ook heb ik met ifunbox geprobeerd om de ipad te laten starten. Dit alles werkte niet.

Nu is mijn vraag: Heeft iemand de ipad 2 Wi-Fi kunnen jailbreaken en op welke versie heb je dit gedaan?

En hoe zit het met iOS 7.1b2? is die gemakkelijk te downloaden/installeren of moet ik daar een dev account voor hebben?

Alvast bedankt.

op 7.04 gelukt 1ste maal

daveensannie 25-12-13 12:05

Btw timosha, denk je dat de Beta 3 nog uit komt voor de ontwikkelaars ? En vrolijk kerstfeest iedereen :)

Guest-20180925190238 25-12-13 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 941901)
Btw timosha, denk je dat de Beta 3 nog uit komt voor de ontwikkelaars ?

Dat weet ik niet. Ik kijk wel dagelijks in het iOS Dev Center.

Wat iOS 7.1 Beta 2 betreft. Naar aanleiding van die kwetter van iH8sn0w over aanpassingen in SystemVersion ben ik nog eens gaan kijken in het BuildManifest van iOS 7.1 Beta 2. De vervaldatum (27.1.2014 12:00 UTC) is gekoppeld aan het Build nummer en niet aan een string in SystemVersion. iH8sn0w is zo druk bezig met van alles en nog wat te herkwetteren dat hij dit waarschijnlijk gemist heeft.

daveensannie 25-12-13 12:19

Ok dus wat hij vermeld heeft is dus niet zo, en mochten mensen (zoals ik ) die aanpassing gedaan hebben dan zijn ze alsnog de pineut na de vervaldatum?

Guest-20180925190238 25-12-13 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 941910)
Ok dus wat hij vermeld heeft is dus niet zo, en mochten mensen (zoals ik ) die aanpassing gedaan hebben dan zijn ze alsnog de pineut na de vervaldatum?

Ik denk het wel omdat Apple valideert op het Build nummer.

Het is zeer lang geleden dat er nog een iOS Beta geweest is die men kon jailbreaken. Ik weet het niet meer zeker maar ik denk dat het er een was uit de serie 4.3.xbx. Vroeger werkte dat waarschijnlijk wel met die string.

Je zal het zien op 27-1-2014 @ 12:00 UTC. Succes verder met die Beta. :-)

daveensannie 25-12-13 12:34

Bedankt Timosha :)

gewoongino 25-12-13 13:01

Hallo mensen,

ik probeer nu voor het eerst mijn iphone te jailbreaken. Het betreft een Iphone 4 8GB met IOS 7.0.4. Ik heb Evai0n 7 gedownload maar ik krijg bij het opstarten van de jailbreak een foutmelding op mijn Macbook (software 1.0.6.8).

Iemand bekend met de onderstaande foutmelding? Alle update al uitgevoerd van mijn macbook etc. Ook al opnieuw opgestart...maar ik heb nu geen idee.


http://imageshack.us/a/img19/5138/wgs6.png


Bij voorbaat dank.

Groetjes Gino

Guest-20180925190238 25-12-13 13:12

Dat is nog altijd hetzelfde probleem als in jouw ander topic. Evasi0n7 ondersteund libcurl 6 (nog) niet:

http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...tml#post941820

gewoongino 25-12-13 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 941922)
Dat is nog altijd hetzelfde probleem als in jouw ander topic. Evasi0n7 ondersteund libcurl 6 (nog) niet:

http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...tml#post941820

owyah sorry timosha ik dacht dat je bedoelde dat ik verder moest op dit topic. en had grotendeels alles gelezen maar niet over libcurl vandaar dat ik de vraag hier opnieuw stelde. :-) sorry maar nogmaals thnx

huisvrouwtje 25-12-13 13:34

Heb zojuist mijn jailbreak er weer afgegooid. Was blij dat er weer een jailbreak was voor de nieuwste iOS.
Na gejailbreakt te hebben kon ik er alleen maar ifile opzetten. Voor de rest kon ik wel het een en ander installeren maar werkte het niet, ook niet terug gevinden op mijn telefoon.
Verder werkte de telefoon nog prima. Had geen last van uitval of wat dan ook.
Dus zodra er tweaks zijn die werken ben ik weer van de partij om te jailbreaken.

PindaNL 25-12-13 14:24

iemand al evasion7 1.0.1 geprobeerd of die al wat stabieler is? readme hebben ze niet veranderd.

wilfred1 25-12-13 14:32

jailbreak gelukt
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corke (Bericht 941894)
op 7.04 gelukt 1ste maal

Hoe heb je dit gedaan dan. Bij mij liep hij vast.:o

Helaas de nieuwere versie 1.0.1 werkt hier ook niet

iScorpio 25-12-13 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 941901)
Btw timosha, denk je dat de Beta 3 nog uit komt voor de ontwikkelaars ? En vrolijk kerstfeest iedereen :)

Wordt al intern bij apple getest ;)

glaantje 25-12-13 16:44

Ik snap niet dat mensen nog vertrouwen hebben in die gasten na deze acties. Ik wacht wel op een jailbreak waar niet alles zo obfuscated is dat ik niet meer weet wat er gebeurd.

Guest-20180925190238 25-12-13 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 941949)
Ik wacht wel op een jailbreak waar niet alles zo obfuscated is dat ik niet meer weet wat er gebeurd.

Gebruik Hopper Disassembler dan zie je ook de obfuscated dingen (in machinetaal). Ook de obfuscated URL's. ;)

glaantje 25-12-13 16:56

Dit is gedaan met de nieuwste versie (3.4) van Obfuscator LLVM, die nog niet voor het publiek uit is, het lijkt me dan ook wishful thinking dat Hopper daar allemaal al mee overweg kan, en zelfs dan kost het veel teveel tijd.

Guest-20180925190238 25-12-13 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 941951)
....het lijkt me wishful thinking dat Hopper daar allemaal al mee overweg kan, en zelfs dan kost het veel teveel tijd.

Erger nog, het is een educated guess. Ik heb beide evasi0n7 Unix executables met Hopper uit mekaar gehaald. Alles is leesbaar in machinetaal. Men moet natuurlijk Intel machinetaal begrijpen en veel tijd hebben.

Decompiling werkt uiteraard niet. :D

glaantje 25-12-13 17:07

Bedankt voor de info.
Het begrijpen is niet m'n sterkste punt, maar nog niet zo'n gigantisch probleem als tijd :)

Ik vertrouw het iig voor nu nog niet op de blauwe ogen van de Evad3rs.

Guest-20180925190238 25-12-13 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 941954)
Ik vertrouw het iig voor nu nog niet op de blauwe ogen van de Evad3rs.

Ik heb een paar sub-routines gevolgd met Hopper. Een routine haalt de SSID van mijn Time Capsule op. Dat mag van mij. Een andere sub-routine haalt het Wi-Fi MAC adres van mijn Time Capsule router op die aan het WAN aangesloten is. Dat mag niet van mij. Waar hebben de evad3rs dat voor nodig als die Mac bedraad is aangesloten aan de router? :confused:

En dan die obfuscated URL's:
h
qwerty
asdfg
t
zxcvbn
t
poiuytr
p
zzzxcvb
/
qwerty
/
enz... enz... enz...

Waar is dat allemaal voor nodig?

glaantje 25-12-13 17:20

Precies van die dingen waarom ik nog niet jailbreak :)

Guest-20180925190238 25-12-13 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 941958)
Precies van die dingen waarom ik nog niet jailbreak :)

Ben ook geen fan van die Chinezerij. Ik ga morgen eens bekijken wat ze allemaal geïnjecteerd hebben in die test iPhone 4. Begrijp ook nog ArmV7 machinetaal. Succes verder. :-)

glaantje 25-12-13 17:36

Bedankt, zelfde en fijne kerst :)

gewoongino 25-12-13 18:09

even aan een andere computer gehangen met windows besturingssysteem en het werkt goed.

Maar ik wil bijv. Moviebox installeren op mijn iphone maar die kan ik niet vinden via Cydia op mijn iphone. Sorry misschien een domme vraag maar dit is de eerste keer dat ik jailbreak en met cydia etc werk.

Doe ik iets verkeerd? Of kan het gewoon niet?

Groetjes Gino

glaantje 25-12-13 18:17

Je moet die Moviebox repo wel ff toevoegen natuurlijk.
Je kan ook gewoon Icefilms en/of 1Channel gebruiken via XBMC.

maltje 25-12-13 18:25

Hoe krijg ik sbsettings aan de praat?
Geinstalleerd maar er gebeurd niets wanneer ik van boven naar benenden op mijn scherm wrijf.

mvg

Guest-20180925190238 25-12-13 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maltje (Bericht 941976)
Hoe krijg ik sbsettings aan de praat?

Wachten tot MobileSubstrate en Activator goed werkt.

joost1234 25-12-13 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maltje (Bericht 941976)
Hoe krijg ik sbsettings aan de praat?

1. Activator 1.8.2-beta8 installeren
2. Mobile substrate (opnieuw!) installeren
3. SBSettings installeren

Als je het in deze volgorde doet dan wekt SBSettings (redelijk)

daveensannie 25-12-13 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 941903)
Dat weet ik niet. Ik kijk wel dagelijks in het iOS Dev Center.

Wat iOS 7.1 Beta 2 betreft. Naar aanleiding van die kwetter van iH8sn0w over aanpassingen in SystemVersion ben ik nog eens gaan kijken in het BuildManifest van iOS 7.1 Beta 2. De vervaldatum (27.1.2014 12:00 UTC) is gekoppeld aan het Build nummer en niet aan een string in SystemVersion. iH8sn0w is zo druk bezig met van alles en nog wat te herkwetteren dat hij dit waarschijnlijk gemist heeft.

Heb de tijd in de telefoon naar 8 feb gezet....niks aan t handje ih8sn0w zei /usr/libexec/lockdownd checks the releasetype first before checking for an expiry date :)

Guest-20180925190238 25-12-13 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 941987)
Heb de tijd in de telefoon naar 8 feb gezet....niks aan t handje ih8sn0w zei /usr/libexec/lockdownd checks the releasetype first before checking for an expiry date :)

OK! Bedankt voor de test. Dan heeft het BuildManifest niets te betekenen.

EDIT:
Ik heb net een test iPhone 5s met iOS 7.1 Beta 2 zonder jailbreak ook op 9-2-2014 gezet. Ook niks aan het handje, ook niet na een herstart.

daveensannie 25-12-13 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 941988)
OK! Bedankt voor de test. Dan heeft het BuildManifest niets te betekenen.

EDIT:
Ik heb net een test iPhone 5s met iOS 7.1 Beta 2 zonder jailbreak ook op 9-2-2014 gezet. Ook niks aan het handje, ook niet na een herstart.

Was dat met of zonder aanpassing ?

Guest-20180925190238 25-12-13 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 941990)
Was dat met of zonder aanpassing ?

Zonder jailbreak is natuurlijk zonder aanpassing. Die iPhone 5s heeft nog nooit een jailbreak gezien (en zal er ook niet vlug een zien). Maak er mij verder geen zorgen over.

daveensannie 25-12-13 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 941991)
Zonder jailbreak is natuurlijk zonder aanpassing. Die iPhone 5s heeft nog nooit een jailbreak gezien (en zal er ook niet vlug een zien). Maak er mij verder geen zorgen over.

Blond momentje van mij :o

PindaNL 25-12-13 22:36

iemand ook last dat cydia weg is na backup terugzetten?

daveensannie 25-12-13 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PindaNL (Bericht 942033)
iemand ook last dat cydia weg is na backup terugzetten?

Heb er iemand idd ook over gehoord, weet alleen de oplossing niet behalve pas dat je na de back-up pas gaat jailbreaken:)

PindaNL 26-12-13 01:29

Volgorde is toch: backup maken. Restore via ipsw. Jailbreaken. Backup terug?

Wacht tot er een stabiele versie is denk ik dan maar.

quest1 26-12-13 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PindaNL (Bericht 942053)
Volgorde is toch: backup maken. Restore via ipsw. Jailbreaken. Backup terug?

Wacht tot er een stabiele versie is denk ik dan maar.

Als je na het jailbreaken uw back up terug zet. Ben je uw JB kwijt. Volgorde is: back-up maken restore en op het laatste jailbreaken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.