iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Exploit Failed bij Redsn0w (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/149672-exploit-failed-redsn0w.html)

maxvdburg 23-12-13 22:51

Exploit Failed bij Redsn0w
 
Hallo,

Ik probeer mijn iPhone 3Gs te jailbreaken (op iOS 6.1.3) om hem vervolgens untethered te maken met de tool van iH8snow.
Echter, als ik hem probeer te jailbreaken via Redsn0w, krijg ik de melding: ''Exploit Failed'' en vervolgens start hij weer normaal op...

Ik heb al veel gezocht op internet, maar ik kom er niet uit.

Edit: Heb ook al geprobeerd om hem als administrator uit te voeren en heb hem al met instellingen van WinXP uitgevoerd, niks helpt.

Guest-20180925190238 23-12-13 22:56

Gebruik je ook het ipsw bestand van iOS 6.0 om te jailbreaken?

maxvdburg 23-12-13 23:00

Ehm.. Ik gebruik die van iOS 6.1.3, denk dat je dat bedoelt?

XIII 23-12-13 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxvdburg (Bericht 941584)
Ehm.. Ik gebruik die van iOS 6.1.3, denk dat je dat bedoelt?

Nee, je moet het bestand van 6.0 gebruiken om 6.1.3 te jailbreaken (hoe verwarrend dat ook is).

maxvdburg 23-12-13 23:05

Oke, ik ga het even proberen. Laat het direct weten!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 december 2013 om 22:17 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 941585)
Nee, je moet het bestand van 6.0 gebruiken om 6.1.3 te jailbreaken (hoe verwarrend dat ook is).

Helaas, dit heeft ook niet geholpen. Nogsteeds krijg ik de melding :(

Scandax 24-12-13 10:20

Heb je Redsn0w naar de 6.0 IPSW gewezen?
Open Reds0w > Extras > Even more > Custom IPSW (of iets dergelijks) en dan de 6.0 IPWS aanwijzen. Je krijgt dan een confirmatieberichtje. Dan op 'Back' drukken, nogmaals op 'Back' drukken en opnieuw proberen te jailbreaken.

arjan95 24-12-13 10:26

Extra's -> Select IPSW is genoeg. Die custom ipsw zal hij met iTunes 11.1 toch niet geïnstalleerd krijgen.

maxvdburg 24-12-13 10:38

Heb ik allemaal geprobeerd.. Heb het gisteravond nog op een andere PC geprobeerd, dit lukte me ook, alleen zijn toen al mijn standaard apps van Apple verdwenen en zag ik na de tethered boot ook geen Cydia staan... Ik kan bijna niks meer met mn iPhone aangezien bellen, berichten, instellingen, safari, camera, foto's en alle andere standaard apps verdwenen zijn... Heeft iemand nog een idee hoe dit op te lossen is?

Guest-20180925190238 24-12-13 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxvdburg (Bericht 941634)
zag ik na de tethered boot ook geen Cydia staan...

En, heb je die tethered boot ook met het ipsw bestand van iOS 6.0 gedaan?

arjan95 24-12-13 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxvdburg (Bericht 941634)
Heb ik allemaal geprobeerd.. Heb het gisteravond nog op een andere PC geprobeerd, dit lukte me ook, alleen zijn toen al mijn standaard apps van Apple verdwenen en zag ik na de tethered boot ook geen Cydia staan... Ik kan bijna niks meer met mn iPhone aangezien bellen, berichten, instellingen, safari, camera, foto's en alle andere standaard apps verdwenen zijn... Heeft iemand nog een idee hoe dit op te lossen is?

Reservekopie maken -> restore met iTunes in DFU-mode -> reservekopie terug plaatsen

maxvdburg 24-12-13 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 941635)
En, heb je die tethered boot ook met het ipsw bestand van iOS 6.0 gedaan?

Ja dat heb ik!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 941640)
Reservekopie maken -> restore met iTunes in DFU-mode -> reservekopie terug plaatsen

Dit ben ik nu aan het doen, hij is momenteel de reservekopie aan het terugplaatsen.

Als alles weer terug is weet ik eigenlijk niet of het verstandig is om hem opnieuw te jailbreaken... Wat denken jullie?
Komt het vaak voor dat je ineens alle apps die standaard zijn, kwijt raakt?

Guest-20180925190238 24-12-13 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxvdburg (Bericht 941646)
Komt het vaak voor dat je ineens alle apps die standaard zijn, kwijt raakt?

Een beetje theorie. Als men na een jailbreak Cydia voor de eerste keer opent gaat Cydia de standaard apps verplaatsen. "Stashing" noemt men dat.

Als je nu een tethered jailbreak gaat booten zonder naar het juiste ipsw bestand te verwijzen wordt de jailbreak niet opnieuw geïnjecteerd. iOS kan dan de standaard apps die Cydia gestashed heeft niet vinden.

niven10 24-12-13 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxvdburg (Bericht 941646)
Ja dat heb ik!



Dit ben ik nu aan het doen, hij is momenteel de reservekopie aan het terugplaatsen.

Als alles weer terug is weet ik eigenlijk niet of het verstandig is om hem opnieuw te jailbreaken... Wat denken jullie?
Komt het vaak voor dat je ineens alle apps die standaard zijn, kwijt raakt?

ik weet niet op het verstandig is om hem opnieuw te jailbreaken wat ik wel weet is dat dat van die iconen niet vaak voor komt nee ik heb wel even tweee linkjes voor over de jailbreak mis moet je dat even bekijken let op ik zeg nu niet dat je moet gaan jailbreaken !!!

Link1>>>Jailbreak iOS 6.1.3 Using Redsn0w
Link2>>>How To Jailbreak 6.1.3 iOS iPhone 4, IPhone 3GS & iPod Touch 4 - YouTube
Link2 is een filmpje

maxvdburg 24-12-13 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 941648)
Een beetje theorie. Als men na een jailbreak Cydia voor de eerste keer opent gaat Cydia de standaard apps verplaatsen. "Stashing" noemt men dat.

Als je nu een tethered jailbreak gaat booten zonder naar het juiste ipsw bestand te verwijzen wordt de jailbreak niet opnieuw geïnjecteerd. iOS kan dan de standaard apps die Cydia gestashed heeft niet vinden.

Ja dat had ik ook gelezen op internet. Alleen kan je dat Stashing niet laten plaatsvinden als Cydia niet zichtbaar is...
En als ik hem wil laten booten, dan moet ik toch gewoon het ipsw bestand van iOS 6.0 selecteren?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 december 2013 om 10:40 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niven10 (Bericht 941649)
ik weet niet op het verstandig is om hem opnieuw te jailbreaken wat ik wel weet is dat dat van die iconen niet vaak voor komt nee ik heb wel even tweee linkjes voor over de jailbreak mis moet je dat even bekijken let op ik zeg nu niet dat je moet gaan jailbreaken !!!

Link1>>>Jailbreak iOS 6.1.3 Using Redsn0w
Link2>>>How To Jailbreak 6.1.3 iOS iPhone 4, IPhone 3GS & iPod Touch 4 - YouTube
Link2 is een filmpje

Ik zal de filmpjes wel ff bekijken;)

niven10 24-12-13 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxvdburg (Bericht 941651)
Ja dat had ik ook gelezen op internet. Alleen kan je dat Stashing niet laten plaatsvinden als Cydia niet zichtbaar is...
En als ik hem wil laten booten, dan moet ik toch gewoon het ipsw bestand van iOS 6.0 selecteren?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 december 2013 om 10:40 ----------



Ik zal de filmpjes wel ff bekijken;)

is goed ps alleen link 2 is een filmpje :d als je nog een vraag hebt stel hem maar

Guest-20180925190238 24-12-13 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxvdburg (Bericht 941651)
Ja dat had ik ook gelezen op internet. Alleen kan je dat Stashing niet laten plaatsvinden als Cydia niet zichtbaar is...

Cydia is ook gestashed.

maxvdburg 24-12-13 12:47

Hmm okee.. Heb je misschien enig idee wat ik fout heb gedaan waardoor dat gebeurde?

maxvdburg 24-12-13 14:59

Het is me gelukt! Ik heb op een andere PC de stappen opnieuw uitgevoerd nadat ik mijn iPhone heb hersteld en nu is hij gejailbreakt, zelfs untethered mbv de tool van iH8snow.

Slotje! :-)

niven10 24-12-13 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxvdburg (Bericht 941690)
Het is me gelukt! Ik heb op een andere PC de stappen opnieuw uitgevoerd nadat ik mijn iPhone heb hersteld en nu is hij gejailbreakt, zelfs untethered mbv de tool van iH8snow.

Slotje! :-)

Oke mooi dat het is gelukt :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.