iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone blijft hangen na herstel functie op zwart scherm met de ronddraaiende icoon. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/150029-iphone-blijft-hangen-na-herstel-functie-op-zwart-scherm-de-ronddraaiende-icoon.html)

Ensuna 01-01-14 20:10

iPhone blijft hangen na herstel functie op zwart scherm met de ronddraaiende icoon.
 
Een flinke topic titel, maar hopelijk duidelijk.

Ik heb een iPhone 5 met iOS7.0.4. Nu blijkt de Cydia Substrate uit te zijn die benodigd is om tweaks te laten werken wat eerder niet werkte voor iOS7. Tenminste, dit had ik zo begrepen en hopelijk klopt dat dus ook. Uiteindelijk bleken tweaks zoals xCon(alias) alsnog niet te werken, waarvan ik dacht dat wellicht het opnieuw instellen(herstel functie) van mijn iphone en opnieuw mijn iPhone te jailbreaken dit zal oplossen.

Gister na oud&nieuw dit allemaal gedaan en aan mijn oplader gehangen. Wat blijkt is dat ik nu een zwart scherm heb met een ronddraaiend icoon. terwijl mijn batterij dus compleet is opgeladen.

Ik kan hem nu niet aan iTunes hangen, omdat hij mijn iphone niet meer ziet.Kan ook niet iets proberen met mijn aan en uit knop, omdat deze niet meer goed werkt / kapot is.

Ik vermoed dat als de batterij leeg is en hij alsnog uitgaat dat dit kan worden gezien als een reset waardoor hij het alsnog gaat doen ? Zo nee, weet iemand anders een optie ?

kimvb 01-01-14 20:14

herstel functie uitgevoerd op de iphone of via itunes?

Ensuna 01-01-14 20:15

iPhone zelf :(

kimvb 01-01-14 20:18

oke daar zit hem het probleem .
op een gejailbreakte iphone nooit een instellingen herstellen nemen want dan heb je problemen zoals je nu voor hebt .
je iphone in DFU mode zetten dan en herstellen via itunes
en dan opnieuw jailbreaken

http://www.youtube.com/watch?v=ofpinyGlQ8I DFU mode

Ensuna 01-01-14 20:19

Oke, maar om hem in DFU mode te zetten heb je geloof ik je aan / uit knop nodig ?

Is het laten leeglopen van de batterij niet een oplossing ? Soort van reset zeg maar ?

Guest-20180925190238 01-01-14 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ensuna (Bericht 943257)
...waarvan ik dacht dat wellicht het opnieuw instellen(herstel functie) van mijn iphone en opnieuw mijn iPhone te jailbreaken dit zal oplossen.

Die herstel functie op een iPhone met jailbreak kan de iPhone bricken. De herstel functie gaat nu eindeloos trachten dingen te herstellen die niet meer staan waar ze moeten staan.

Je kan de accu laten leeglopen en hopen dat het goed gegaan is.

Ensuna 01-01-14 20:21

Dus een eventuele herstel zal mislukt zijn. Dat kan dus ook inhouden dat hij "gewoon" weer het zal doen van voor het herstel, dus met jailbreak ?

Guest-20180925190238 01-01-14 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ensuna (Bericht 943265)
Dus een eventuele herstel zal mislukt zijn. Dat kan dus ook inhouden dat hij "gewoon" weer het zal doen van voor het herstel ?

Ja, en dat kan dus ook inhouden dat de iPhone gebricked is. De kans is 50/50. Een iPhone met een defecte home en/of power knop jailbreaken is zo iets als uit een vliegtuig springen zonder valscherm. :rolleyes:

Ensuna 01-01-14 20:28

Gebricked. Dat klinkt alsof het een kwestie is van 50/50 op leven en dood ? Dus dat de iPhone compleet niet meer te gebruiken is ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 januari 2014 om 19:29 ----------

Het is helemaal geweldig dat ik hem tijdens herstel aan de oplader heb gehangen, waardoor het knetters lang duurt voordat de batterij leeg is!

Guest-20180925190238 01-01-14 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ensuna (Bericht 943267)
Gebricked. Dat klinkt alsof het een kwestie is van 50/50 op leven en dood ?

Jij bent de eerste die deze oefening gedaan heeft op een iPhone met een iOS 7 jailbreak. In het verleden is die oefening al eens misgelopen op iPhones met een iOS 5/iOS 6 jailbreak. Afwachten dus wat het gaat worden. Succes verder.

Ensuna 01-01-14 20:53

Oke het kan dus misgaan. Maar wat zullen de consequenties zijn ? Een iPhone die niet meer zal werken of iets ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 januari 2014 om 20:17 ----------

Hoort het zo lang te duren voordat de batterij leeg is ? Met een werkende iPhone had ik bij flink gebruik dat ik hem naar een paar uur weer aan de oplader moest hangen. Hij is nu vanaf 11:00 vandaag zonder oplader en is nu nog bezig met dingen die niet meer lukken.

Of is dit een proces wat langer duurt omdat het minder batterij kost ?

arjan95 01-01-14 21:35

Dat kan lang duren ja. Als hij uiteindelijk uit is moet je de kabel in de pc steken en de home knop ingedrukt houden en dan de kabel erin doen. Dan kom je in recovery mode en kan je herstellen.

Ensuna 01-01-14 21:42

Godzijdank dat de homeknop het nog doet. Bij mijn iPhone 4 was die ook defect.....

Vrijdag in ieder geval door iCanFix.nl een nieuwe aan/uit knop.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 januari 2014 om 21:01 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 943283)
Dat kan lang duren ja. Als hij uiteindelijk uit is moet je de kabel in de pc steken en de home knop ingedrukt houden en dan de kabel erin doen. Dan kom je in recovery mode en kan je herstellen.

Maar dat zal dan toch niet lukken als hij eerst wat opgeladen moet zijn om uiteindelijk dat te doen wat jij beschrijft ?

arjan95 01-01-14 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ensuna (Bericht 943285)
Godzijdank dat de homeknop het nog doet. Bij mijn iPhone 4 was die ook defect.....

Vrijdag in ieder geval door iCanFix.nl een nieuwe aan/uit knop.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 januari 2014 om 21:01 ----------



Maar dat zal dan toch niet lukken als hij eerst wat opgeladen moet zijn om uiteindelijk dat te doen wat jij beschrijft ?

Het kan lastig zijn, maar tijdens dat opladen gewoon ingedrukt houden totdat hij gaat starten.

Maar beter wacht je tot vrijdag en dan kun je gewoon via de DFU mode herstellen

Ensuna 02-01-14 03:58

Nou, dat is in ieder geval prima afgelopen! Telefoon is dus uitgevallen, maar kon hem niet hier herstellen via itunes ivm op mijn werk geen internet verbinding op mijn laptop.

Gewoon aan de oplader gehangen en voila, hij doet het weer. Wel weer met de mankementen die het had.

Ivm installatie Cydia substrate, vervaagt nu mijn achtergrond foto, nadat hij crasht en weer op zwart springt met apple logo (respring?)

Maar hij doet het in ieder geval weer. Nu maar eens herstellen via itunes waar ik wel verbinding heb.

Guest-20180925190238 02-01-14 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ensuna (Bericht 943392)
Nou, dat is in ieder geval prima afgelopen!

Dan weten wij nu dat die oefening op iOS 7.x.x eventueel geen problemen veroorzaakt. Bedankt voor het experiment. :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.