iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak back to normal (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/151010-jailbreak-back-to-normal.html)

neophron 24-01-14 09:59

Jailbreak back to normal
 
Gentlepeople,
ik loop rond met een zwaar verouderde firmware, 5.1.1 ( JB'd).
omdat de haperingen, vastlopers en andere zaken me nu toch echt de neus uit komen wil ik naar 7.x en dan maar gelijk jailbreak af zijn, en wie weet mogelijk later daar eens naar kijken.

nou weet ik uit ervaring dat van jailbreak terug gaan naar normal IOS niet altijd even soepel verloopt.

ik had het idee om eerst bv een 6.1 ipsw te laden, en dus een clean install en van daaruit naar 7 te gaan.

wat adviseren jullie? ik heb dit weekend storingsdienst dus ik kan me geen bricked telefoon veroorloven.

alvast dank!

Guest-20180925190238 24-01-14 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neophron (Bericht 947177)
wat adviseren jullie?

Het toestel in DFU mode zetten en herstellen met iTunes (naar iOS 7.0.4). Na het herstel geen backup terugzetten met jailbreak restanten.

Citaat:

ik had het idee om eerst bv een 6.1 ipsw te laden, en dus een clean install en van daaruit naar 7 te gaan.
Dat idee gaat op een iPhone 4 alleen maar werken als je tijdig lokaal de SHSH van iOS 6.1 hebt opgeslagen, bv. met TinyUmbrella.

neophron 24-01-14 10:22

thnx voor je reply, nog even voor de zekerheid:
vanuit 5.1.1(JB) in DFU en direct naar 7.04 ( non JB )via iTunes zou dus geen problemen op mogen leveren? backup hoeft niet terug, alleen mijn contacten wil ik wel graag behouden.

via werk zit ik aan een exchange server dus ik verwacht daarin geen problemen, de exchange server heft immers al mijn contacten.

wouter1981 24-01-14 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neophron (Bericht 947183)
vanuit 5.1.1(JB) in DFU en direct naar 7.04 ( non JB )via iTunes zou dus geen problemen op mogen leveren?

Als je hosts file goed is ingesteld mag je geen problemen verwachten.

neophron 24-01-14 10:36

top,dankjewel, na het werk even aan de knutsel!

neophron 24-01-14 13:36

hmm, ik ben een backup aan het maken, er kwam een popup die vroeg of ik apps wou syncen, dat heb ik uiteraard niet gedaan, aangezien ik naar een clean install wil.

hij is alsnog een beste tijd bezig met backup trekken.
het zou mogelijk kunnen komen door foto's / video's? de sync hiervoor staat uit in de opties van itunes.

ik zou de foto's wel graag willen bewaren, het liefst weer terug op de iphone, maar op een mapje op de pc is ook goed.
wordt dit automatisch gebackupped en terug gezet? ik kan daar geen uitleg / opties over vinden binnen itunes.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 januari 2014 om 15:13 ----------

update geslaagd, mail's contacten alles is in orde alleen gek genoeg is ie lang bezig geweest met de backup maar heb ik me foto's niet terug...
ik heb wel een handmatige backup gemaakt van de DCIM folder.
is dat op wat voor manier dan ook nog terug te zetten?

neophron 24-01-14 15:59

laat maar, ik denk dat itunes nog even bij moest trekken ofzo, foto's zijn er nu ook, thanks voor de reply's


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:11.