iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Upgrade van 6.1 naar 7.0.6 mogelijk? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/152697-upgrade-6-1-naar-7-0-6-mogelijk.html)

Vanquisher 13-03-14 17:35

Upgrade van 6.1 naar 7.0.6 mogelijk?
 
Hallo allemaal!

Ik ben zelf al een aantal jaar bezig met mijn iPhones jailbreaken en nooit echt noemenswaardige problemen gehad. Maar sinds gisteren loop ik echt compleet tegen de lamp aan.

Ik heb een iPhone 4S met daarop 6.1 en daar zit een jailbreak op. Nu kwam ik gisteren op het idee om te upgrade naar iOS7 en daar een jailbreak op te zetten. Omdat t/m 7.0.6 ondersteund word, heb ik 7.0.6 ipsw gedownload en via shift + herstel de goeie ipsw aangeklikt en voila.... dacht ik dan. Hij kwam met een error 3194 aan, geen idee wat dit was. Vervolgens ditzelfde trucje nog een keer gedaan in recovery mode & DFU mode. Beide keren, dezelfde error.

Toen maar iets gaan lezen over de error. Het scheen dus te maken te hebben met de verbinding van itunes en de apple firmware update server. Dit zou dan te verhelpen zijn door de TSS server van Tiny umbrella aan te zetten, itunes opstarten en vervolgens de rest. Weer op elke manier (recovery & DFU) geprobeerd, nu kwam ik wel 1 stapje verder. De telefoon ging uit, aan maar voor er een laadschermpje kwam was er alweer een error melding. Dit keer een andere error en af en toe verschillende. Error 40xx, error 21 en error 11 voorbij zien komen.

Als laatste zag ik dat mensen hun host file op zouden schonen en dat het toen ineens wel zou werken. Dat heb ik dus gedaan en als ik naar gs.apple.com ga dan zie ik het correct scherm en dus is mijn host file oké. Maar alsnog opgeschoond, want ja. Je weet maar niet nooit. Ook hieruit volgden weer errors van 3194.

Nou kwam ik eigenlijk tot de conclusie, ik kan niet upgraden van 6.1 naar 7.0.6 omdat de nieuwste iOS 7.1 is en apple een restore naar 7.0.6 ziet als downgrade (ook als is het voor mijn apparaat een upgrade)?

Iemand die mij dit kan confirmeren, dat zou echt reuze helpen! En is er wellicht een oplossing, dat zou helemaal perfect zijn!

Met vriendelijke groet

Wouter

Guest-20180925190238 13-03-14 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher (Bericht 953237)
Nou kwam ik eigenlijk tot de conclusie, ik kan niet upgraden van 6.1 naar 7.0.6 omdat de nieuwste iOS 7.1 is en apple een restore naar 7.0.6 ziet als downgrade (ook als is het voor mijn apparaat een upgrade)?

Apple ziet iOS 7.0.6 niet als een "downgrade" omdat Apple "downgrades" niet ondersteund (afgezien van één of twee uitzonderingen). iOS 7.0.6 wordt door Apple niet meer ondertekend en kan op een iPhone 4S op geen enkele manier nog geďnstalleerd worden.

Vanquisher 13-03-14 17:46

Bedankt voor de snelle reactie. In dat geval zullen de overige 7.0.x ook wel niet meer ondertekend worden? Want in dat geval sla ik wel heel iOS7 over, geen zin om vast te zitten om een versie zonder jailbreak.

Guest-20180925190238 13-03-14 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher (Bericht 953239)
Bedankt voor de snelle reactie. In dat geval zullen de overige 7.0.x ook wel niet meer ondertekend worden?

Alleen iOS 7.1 wordt nog ondertekend voor de iPhone 4, 4S, 5, 5c en 5s.

Vanquisher 13-03-14 17:59

Hartstikke bedankt, dan weet ik voldoende en blijf ik gezellig bij iOS6! Nogmaals bedankt voor de snelle reactie. Hier kan een slotje dan op gok ik zo!

robinjoo1 15-03-14 19:47

hey hoe kan ik mijn iphone 4 jailbreaken dan want als ik P0sixsspwn gebruik loopt hij vast

edit gevonden denk ik :-)
http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...jailbreak.html

partysnipes 22-03-14 03:42

Hoi allen.

Geldt bovenstaande ook voor de Ipad Mini Wi-Fi?
Ik heb een nieuwe Ipad mini met 6.0.2 er op. Wil hem graag upgraden naar alles behalve 7.1. Zowel 6.0.2 als 7.1 zijn namelijk niet te jailbreaken.

Wat ik ook probeer ik krijg de 3194 code. Heeft dit met bovenstaande te maken? Zit al uren te zoeken en heb alles geprobeerd....

Man wat zal ik balen als dat het geval is zeg. Hoo rhet heel graag! Bedankt!

Snipes!

Guest-20180925190238 22-03-14 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door partysnipes (Bericht 954380)
Geldt bovenstaande ook voor de Ipad Mini Wi-Fi?

Dat geldt voor alle toestellen met een processor vanaf de A5. Dus ook voor de iPad Mini.

belgiumiphone 22-03-14 11:25

Kan er geen Custom-ios versie op gezet worden?

Vroeger kon dat toch allemaal? Ik herinner mij mijn (gejailbreakte) 3GS. Ik kon daar nog een customversie van ios 3.1.2 op zetten terwijl er al nieuwere ios versies uit waren.

Ik herinner mij dat je vroeger op een gejailbreakte iPhone ook oudere ios versies kon installeren als je de shsh blobs opgeslagen had (door de hostfile aan te passen, waardoor de ios versie niet via de website van Apple werd gecontroleerd, maar de controle werd omgeleid naar de servers van cydia of zo).

Of is Apple op een bepaald ogenblik strenger geworden?

Guest-20180925190238 22-03-14 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 954399)
Kan er geen Custom-ios versie op gezet worden?

Op een iDevice met een processor vanaf de A5 kan men geen iOS firmware installeren die Apple niet meer ondertekend. Ook geen custom firmware en ook opgeslagen SHSH hashes werken niet.

Op een iPhone 3GS en 4 kan het onder bepaalde voorwaarden nog wel.

partysnipes 22-03-14 11:47

Wat een GRRRRRR ....

Tot diep in de nacht mee bezig geweest maar goed dat ik de vraag hier heb gesteld.
Wsat een K zooi zeg dus heb voorlopig helemaal niks aan mijn Ipad (gebruikte hem voornamelijk voor MovieBox).

Enig vooruitzicht wanneer en of ze gaan werken aan een 7.1 jailbreak?

Anyway thnx!

Guest-20180925190238 22-03-14 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door partysnipes (Bericht 954405)
Enig vooruitzicht wanneer en of ze gaan werken aan een 7.1 jailbreak?

Volg de Devs op Twitter dan weet je het als eerste. :)

Bubbly 22-03-14 12:08

http://evad3rs.com

partysnipes 22-03-14 12:12

Ga ik doen dank jullie!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:28.