iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Tweaks verwijderen van jailbroken iPhone (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/152996-tweaks-verwijderen-jailbroken-iphone.html)

aYfoOon 22-03-14 21:16

Tweaks verwijderen van jailbroken iPhone
 
hallo,

iphone is volledig gecrashed na installatie van het laatste tweak op cydia,

heb bijna alle tweaks verwijderd, maar als het springboard opnieuw start verschijnt er telkens heel effen een balkje onder het apple logo,

nu heb ik geen service, kan dus niet bellen of gebeld worden,

kan ik via iFile dat laatste ¨virus¨of wat het is verwijderen of ben ik verdoemd om te upgraden naar 7.1, want 7.06 lukt mij ook niet (fout code 3494 of dergelijks)
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Tigerx95 22-03-14 22:21

Probeer je iPhone te rebooten in Safe Mode, en verwijder de laatste tweak die je hebt geïnstalleerd.

aYfoOon 23-03-14 00:19

heb alles al geprobeerd,

ondertussen heb ik bijna alle tweaks etc verwijderd, maar tevergeefts :(

zoals ik al zei, telkens bij het rebooten/respringen verschijnt effe een balkje onder het apple logo; volgens mij wordt dan telkens dat virus of wat het is opgestart dat alles verpest :mad:

zal nog effe wachten op hulp, maar denk dat ik spijtig genoeg moet gaan upgraden naar 7.1 :mad:

darknidja 23-03-14 00:28

Verwijder cydia substrate eens, misschien helpt dat maar dan moet je alle tweaks en thema's wel opnieuw downloaden

Rav3n 23-03-14 02:48

Of alle instellingen herstellen op de iphone zonder tussenkomst van itunes.
Dan ben je geen gegevens kwijt. Ik weet niet of dan ook de JB weg is, maar dat kun je achteraf alsnog herstellen mocht je dat willen.

Otje82 23-03-14 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 954478)
Of alle instellingen herstellen op de iphone zonder tussenkomst van itunes.
Dan ben je geen gegevens kwijt. Ik weet niet of dan ook de JB weg is, maar dat kun je achteraf alsnog herstellen mocht je dat willen.

Dat moet je dus nooit doen als je een jailbreak hebt. Hierdoor kimt je iPhone in een eindeloze boot. Je moet dan wel herstellen met iTunes.

aYfoOon 23-03-14 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darknidja (Bericht 954473)
Verwijder cydia substrate eens, misschien helpt dat maar dan moet je alle tweaks en thema's wel opnieuw downloaden

darknidja; spijtig is dit ook niet gelukt :confused:

volgens mij moet ik via iFile dat bestandje dat telkens oplaadt bij het opstarten verwijderen, maar welk file en waar vind ik dit ???

via iTunes heb ik het 2x geprobeerd, krijg de melding dat het inhoud niet gelezen kan worden en dat ik mijn iphone moet herstellen; en het enigste hersteloptie is 7.1; wat jullie ook bekend is = WEG JB :mad:
(ps: heb ook al geprobeerd met shift om 7.04 en 7.06 te istalleren, maar krijg foutmelding 3494)

Guest-20180925190238 23-03-14 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aYfoOon (Bericht 954502)
(ps: heb ook al geprobeerd met shift om 7.04 en 7.06 te istalleren, maar krijg foutmelding 3494)

Vergeet dat maar met een iPhone 5. Het is trouwens iTunes foutcode 3194. :rolleyes:

thespikie 23-03-14 12:10

iLEX RAT installeren bij Cydia en dan restore doen. Wist alles maar je behoud JB

Rav3n 23-03-14 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 (Bericht 954481)
Dat moet je dus nooit doen als je een jailbreak hebt. Hierdoor kimt je iPhone in een eindeloze boot. Je moet dan wel herstellen met iTunes.


Hoe kom je daarbij?
Een bootloop KAN ontstaan, maar heb ik, met de iphones die ik in onderhoud heb, nog nooit gehad.
Bovendien is een bootloop te onderbreken.

De beste man heeft NU een niet werkende iphone en zal keuzes moeten maken.

Twijfelachtig, maar je kunt ook probreren RespringCacheFix te installeren van http://rpetr.ch/repro/

aYfoOon 23-03-14 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darknidja (Bericht 954473)
Verwijder cydia substrate eens, misschien helpt dat maar dan moet je alle tweaks en thema's wel opnieuw downloaden

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thespikie (Bericht 954506)
iLEX RAT installeren bij Cydia en dan restore doen. Wist alles maar je behoud JB

spijtig heeft deze het ook niet gedaan :mad:

erg deprimerend :confused:

Guest-20180925190238 23-03-14 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 954509)
Hoe kom je daarbij?

Hij komt daarbij omdat Cydia de standaard apps heeft "gestashed" dwz. verplaatst naar /var/stash/Applications.xyz123/. De iOS herstel procedure op een iPhone kan de standaard apps namelijk niet vinden in die niet standaard directory.

Maar misschien is dat op de jailbroken iPhones die jij in onderhoud hebt wel anders. :)

Rav3n 23-03-14 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 954511)
Hij komt daarbij omdat Cydia de standaard apps heeft "gestashed" dwz. verplaatst naar /var/stash/Applications.xyz123/. De iOS herstel procedure op een iPhone kan de standaard apps namelijk niet vinden in die niet standaard directory.

Maar misschien is dat op de jailbroken iPhones die jij in onderhoud hebt wel anders. :)

Hmmm zou kunnen 😉

thespikie 23-03-14 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aYfoOon (Bericht 954510)
spijtig heeft deze het ook niet gedaan :mad:

erg deprimerend :confused:

En SemiRestore? Is een programma via pc. Doet bijna hetzelfde

aYfoOon 23-03-14 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thespikie (Bericht 954513)
En SemiRestore? Is een programma via pc. Doet bijna hetzelfde

bijna gelukt thespikie;

had terug service, kon weer bellen of gebeld worden,
MAAR :mad:
heb via iTunes een restore gedaan; resultaat; bootloop
iphone start niet meer op of kan/moet enkel via iTunes een herstel doen :confused:
via Tinyumbrella geraak ik wel uit het herstelmodus, maar gsm start niet op (bootloop ?)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 maart 2014 om 15:34 ----------

moet mij gewonnen geven.... rest mij niets anders op dan te upgraden naar 7.1 :(

toch bedankt aan allen

Guest-20180925190238 23-03-14 17:19

Bericht verwijderd. Foutje in de shell commands.

aYfoOon 23-03-14 17:26

zal dat de volgende keer zeker in overweging nemen :)
nu is het mosterd voor mij zeker :)

Guest-20180925190238 23-03-14 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aYfoOon (Bericht 954557)
zal dat de volgende keer zeker in overweging nemen :)

Dan begin je maar een nieuw topic dan geef ik de juiste shell commands voor evasi0n en evasi0n7. :)

antoon100 23-03-14 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aYfoOon (Bericht 954467)
iphone is volledig gecrashed na installatie van het laatste tweak op cydia,

En mogen wij weten welke tweak dat was ....
Zodat we weten welke tweaks iPhones naar de knoppen helpen.

aYfoOon 23-03-14 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 954568)
En mogen wij weten welke tweak dat was ....
Zodat we weten welke tweaks iPhones naar de knoppen helpen.

ik dacht better LS te installeren, maar kon evenzeer een ander betalend tweak geweest zijn zoals iFile ed... wees allen dus voorzichtig anders is het zoals mij wachten op 7.1 jb :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:02.