iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPad: AVCHD video bestandsformaat in iPad, wel/niet? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/153577-avchd-video-bestandsformaat-ipad-niet.html)

sunnyboy 10-04-14 14:18

AVCHD video bestandsformaat in iPad, wel/niet?
 
Dag allemaal,

Ik heb eind 2012 een iPad 2 gekocht. Hierbij had ik wel de bedenking dat ik allerlei dingen, welke ik gewend was op mijn Windows PC uit te voeren waarschijnlijk niet zou kunnen doen, omdat Apple haar systemen welliswaar erg Dummy-vriendelijk maakt, maar als je wat meer wilt dit veelal niet mogelijk is. Ondanks mijn bedenkingen toch een iPad gekocht.
Het apparaat voldoet me op zich wel goed, al is dat met beperkingen.!!
Nu loop ik echter tegen een probleem aan wat ik niet 1, 2, 3, kan oplossen.
Ik heb een nieuwe video camera gekocht welke ik opsla op 32GB SDHC geheugen kaartjes in het hoogste ----AVCHD FORMAAT----. In MP4 formaat is ook mogelijk, maar ik kies voor het hoogste formaat omdat ik de gemaakte video's wil bewerken en daarna de hoogste mogelijke kwaliteit video's te hebben. N.B. daarna kan ik altijd nog naar een lager formaat omzetten!

-----NU MIJN PROBLEEM: DE IPAD ACCEPTEERD AVCHD NIET-----, dus laadt de iPad de video's rechtreeks van de SD-kaart zowel als via een USB kabel niet :confused:.

Aangezien ik vaak op reis ben met mijn camera, wil ik de gemaakte video's opslaan op een groter geheugen apparaat. Hiervoor heb ik een Seagate Wireless Plus (1TB) aangeschaft. Hiermee kan ik d.m.v. Wi-Fi wel communiceren met de iPad, maar dat apparaat kan niet zonder tussenkomst van de iPad files overnemen van de camera. Echter wel bestanden welke al op de iPad staan. -----MAAR DUS NIET DE AVCHD BESTANDEN, WANT DIE KRIJG IK NIET IN DE IPAD :( -----.

Ik heb aan de mogelijkheden van Jailbreken gedacht, maar weet niet of ik het genoemde probleem daarmee kan oplossen.

Weet iemand; kan iemand; heeft iemand oplossingen of suggesties.

N.B. Ben redelijk op de hoogte van Windows zaken en P.C.'s :rolleyes:, maar ben een Dummy ;) op het gebied van Apple en iPad mogelijkheden!

N.B. Mijn iPad geeft de volgende informatie: Versie: 7.1(11D167) - Model: MC775NF/A - Modemfirmware: 04.12.09

Guest-20180925190238 10-04-14 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sunnyboy (Bericht 956407)
Ik heb aan de mogelijkheden van Jailbreken gedacht, maar weet niet of ik het genoemde probleem daarmee kan oplossen.

Aan de mogelijkheid om te jailbreaken hoef je niet verder te denken omdat iOS 7.1 niet te jailbreaken is. Een iPad kan geen AVCHD Transport Stream (TS) afspelen en ook niet inlezen met de iPad Camera Connection Kit of via iTunes.

sunnyboy 10-04-14 15:07

Citaat:

Aan de mogelijkheid om te jailbreaken hoef je niet verder te denken omdat iOS 7.1 niet te jailbreaken is
Bedankt voor je snelle reactie.
Daar was ik al bang voor. Zou het echter wel kunnen middels een Jailbreak, als dat in de toekomst voor 7.1 wel mogelijk is. Al is het alleen maar het inladen van AVCHD bestanden?

Guest-20180925190238 10-04-14 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sunnyboy (Bericht 956413)
Al is het alleen maar het inladen van AVCHD bestanden?

Met een jailbreak kan je zulke bestanden opslaan met iFile. Ook vanaf een SD-kaart met de CCK.

Om een AVCHD TS af te spelen is er wel een codec nodig. En als die codec al via een jailbreak beschikbaar zou zijn vrees ik dat de CPU en GPU van een iPad 2 toch iets te zwak zijn om die filmpjes af te spelen.

Wanneer er een jailbreak voor iOS 7.1 komt weet niemand en het is niet zeker of die ooit nog komt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:15.