iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: KPN Itv Online werkt niet meer na update (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/155697-kpn-itv-online-werkt-niet-meer-na-update.html)

knertje 09-08-14 20:23

Hallo,

Ook ik heb ruim anderhalve maand geleden al meerdere Cydia ontwikkelaars gevraagd of ze een workaround kunnen maken voor de itvonline app. Helaas is dit nagenoeg niet mogelijk. Probleem is dat Verimatrix, het bedrijf die de JB detection heeft ontwikkeld gebruik heeft gemaakt van de aanwezige Dyld Functions. Dit is veruit de meest geavanceerde methode om detection te garanderen. De andere zijde betekent dus dat er nagenoeg ook geen hack voor is. Developers weten dat dit nagenoeg onmogelijk is. Ik geef je een zeer geringe kans dat je, net als ik, überhaupt nog iets hoort van die Cydia developers. En al hoor je iets, dan is het antwoord hoogstwaarschijnlijk negatief.

Dit wetende moet je dus kijken naar andere oplossingen zoals ik gedaan heb. Vergeet dus, zoals ik reeds noemde in mijn vorige post Cydia apps en vergeet hacking. Dit ga je niet redden.

De opmerking van jgclardeij "Jammer dat deze niet gedeeld wordt. Zeker omdat als het allemaal zo legaal is ik niet inzie waarom kpn daar een probleem mee zou hebben en vanwege dat gegeven de hele app weer zou herschrijven."

Welnu; jailbreaken is ook legaal. KPN heeft vele, vele duizenden euro's gespendeerd aan het tegenhouden van legale activiteiten van nota bene hun eigen, betalende, klanten. KPN maakt er dus wel degelijk een probleem van en een hele app herschrijven is niet nodig; kwestie van een extra regel schrijven in hun JB detectiecode en ook mijn oplossing, waar ik ruim een maand voor aan het zoeken ben geweest is ook exit.

Ik heb na mijn bekendmaking tientallen privé berichten ontvangen. U mag zeggen wie wie is, ik weet het niet. Kan een gedupeerde zijn, kan zomaar een medewerker zijn. Ze zijn er idioot genoeg voor.

Ik wil met alle plezier mijn oplossing delen maar als ik dat doe kunt u er vanuit gaan dat bij de eerstvolgende upgrade deze ook is dichtgetimmerd.

Blijft over dat ik u hints kan geven. Met deze hints moet het mogelijk zijn om er zelf achter te komen. Dan hoeft u niet, zoals ik, 6 weken diep te graven en te testen, heel veel te testen.

Tips:

Vergeet Cydia apps
Vergeet hacking
Vergeet rommelen in broncoderingen

Hint:

Silverlight

Tot slot: Mócht u de workaround hebben gevonden dan deel deze NIET online. Dat is niet om andere gedupeerden te pesten maar u begrijpt dat KPN deze bij de eerstvolgende upgrade dicht timmert. En dat wil niemand.

Guest-20180925190238 09-08-14 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knertje (Bericht 967236)
Probleem is dat Verimatrix, het bedrijf die de JB detection heeft ontwikkeld gebruik heeft gemaakt van de aanwezige Dyld Functions.

Dat schreef ik al in bericht #11 van dit topic. Welke dyld function calls werden er dan gebruikt?

blackoutzz 10-08-14 11:44

Zal ik het zo stellen: ik heb beeld maar zenders wisselen geen beeld meer. Zoveel duizenden euro's zal een bedrijf als KPN niet uitgeven voor hun streaming diensten, geloof dat beurs technisch daar de wind niet genoeg voor waait laatste tijd ;-)

Zodra ik iets werkzaams en eenvoudigers weet dan hoop ik iets op 1 of andere manier te delen. Vandaar dat ik hulp gevraagd heb van andere hacking community waarvan ik op iculture de naam niet mag noemen :-)

Silverlight kan ik naar kijken. <gaat niet werken! website is offline>

// edit:

"Welnu; jailbreaken is ook legaal. KPN heeft vele, vele duizenden euro's gespendeerd aan het tegenhouden van legale activiteiten van nota bene hun eigen, betalende, klanten. KPN maakt er dus wel degelijk een probleem van en een hele app herschrijven is niet nodig; kwestie van een extra regel schrijven in hun JB detectiecode en ook mijn oplossing, waar ik ruim een maand voor aan het zoeken ben geweest is ook exit." > nee Apple stelt deze eis en diegenen die de licenties voor tv regelen. Stel je voor dat je zou opnemen of tv kijken waar het niet mag, wat met een VPN, of test accounts via 4G allang mogelijk is. Tis niet alleen KPN die deze beperking opgooit alleen Ziggo, UPC hebben er duidelijk minder voor over.


De website die silverlight ondersteunt is niet meer beschikbaar dus buiten de normale streaming apps, is dit ook geen oplossing. Daarnaast vermoed ik dat jouw oplossing niet dicht getimmerd kan worden omdat je een pc gebruikt. Dit kan ik niet echt een oplossing noemen, laat staan een work around. Dat gaat m'n doel van een app gebruiken weer voorbij, omdat mijn PC dan nog aan moet staan als ik m'n 3de tv wil gebruiken. Terwijl ik die juist uit wil hebben staan.

Wij rommelen rustig door in de broncode, Alpine heb ik al weten te omzeilen.

knertje 10-08-14 13:34

Off topic: Ik stuur je even een PM waar je wellicht nog iets aan hebt.

On topic: "nee Apple stelt deze eis". Ik begrijp je relaas. Hoe kan het dan dat de app ook niet werkt op veel Android toestellen? Stellen zij dan ook dezelfde soort regels op?

"Daarnaast vermoed ik dat jouw oplossing niet dicht getimmerd kan worden omdat je een pc gebruikt." Dat dacht ik ook. Er was een vergelijkbare, alternatieve oplossing die voorheen gewoon werkte van horen zeggen. Echter lijkt het erop dat Verimatrix deze, vraag me niet hoe, ook dicht heeft getimmerd. Vandaar dat ik voorzichtig ben.

Betreffende Silverlight; zie PM

Guest-20180925190238 10-08-14 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackoutzz (Bericht 967263)
Wij rommelen rustig door in de broncode

Als je de broncode hebt is het doodsimpel om dit probleem op te lossen. Maar, waar haal je die broncode vandaan? KPN of de ontwikkelaars van de app zullen die broncode niet vrijgeven.

jgclardeij 09-09-14 17:10

Ik weet niet of iemand er iets mee kan, maar ik heb gemerkt dat als ik mijn ipad herstel naar fabrieksinstellingen en ik daarna mijn reservekopie terugzet de app nog steeds niet werkt, maar als ik de ipad als nieuwe ipad configureer doet de app het wel.
Kennelijk zit het cruciale bestand in de reservekopie.

paulsmid 09-09-14 17:15

Maar nog wel 'n jailbreak gedaan?

jgclardeij 09-09-14 19:10

uiteraard geprobeerd maar zonder soelaas :mad:

bigfield 09-09-14 23:56

Ik heb inmiddels mijn Ipad 1 meerdere keren hersteld naar de fabrieksinstellingen. Wat ik ook probeer, opnieuw ITV-app installeren of reservekopie terugzetten, de app werkt niet meer. Slechte reclame voor KPN!

dutchyme 10-09-14 23:07

Clean install gedaan IOS8 GM
XS4ALL WEBTV app werkt nu ook niet

stefsegers 06-11-14 21:19

Ipad air ook niet wekrend
 
Hey allen

Ook na de update de ipad air niet werkend meer gekregen. Uiteraard GEEN jailbreak erop gezet (wat heb je eraan)
Gister versie 4 erop gezet maar ook deze niet werken helaas

Gek genoeg werkt t op de ipad 2 wel. Ook deze is zonder jailbreak.

Edit, op de iPhone 5s doet hij t ook gewoon.

Zou t aan de ipad air liggen?

Beide iPads hebben iOS 8.1

s.keesen 10-11-14 20:03

Oplossing is waarschijnlijk tsProtector 8 in de repo http://typ0s2d10.appspot.com/repo/

stefsegers 10-11-14 21:10

Hartstikke leuk idee zo'n tsprotector maar als je een ipad hebt die GEEN JB heeft of nooit gehad heeft kom je er niet verder mee :(

knertje 10-11-14 22:20

TSProtector werkt gewoon. Je moet alleen even een instelling wijzigen. PM maar.

blackoutzz 11-11-14 01:31

Yep, kan bevestigen dat het lukt. Dit zal hoogstwaarschijnlijk ook niet gepatcht kunnen worden. Ook de laatste versie (onderweg kijken via kpn mobiel) werkt dit op :)

jpk0284 11-11-14 17:49

Ik had het met Telfort. Probleem is nu opgelost:

Werkende oplossing bij mij op 8.1 is tsProtector 8
Bron: (http://typ0s2d10.appspot.com/repo/)

jochinho 11-11-14 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpk0284 (Bericht 984045)
Ik had het met Telfort. Probleem is nu opgelost:

Werkende oplossing bij mij op 8.1 is tsProtector 8
Bron: (http://typ0s2d10.appspot.com/repo/)

Yelo TV werkt bij mij toch niet op deze manier, jammer...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 november 2014 om 17:27 ----------

Na 2x respringen werkt het wel. Thx!!!

jochinho 11-11-14 21:10

Maar na een tijdje niet gebruikt te hebben werkt het weer niet

daveensannie 11-11-14 21:14

Vergeet niet dat die tweak nog in alpha fase is ...

jochinho 12-11-14 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 984091)
Vergeet niet dat die tweak nog in alpha fase is ...

Ja ik weet het maar toch vreemd dat hij het eerst wel doet en dan weer niet. Als ik het opnieuw installeer via cydia en respring werkt het weer tijdelijk


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:12.