iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: KPN Itv Online werkt niet meer na update (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/155697-kpn-itv-online-werkt-niet-meer-na-update.html)

jgclardeij 22-06-14 18:38

KPN Itv Online werkt niet meer na update
 
Sinds meer dan een maand (of langer) kan ik via mijn Idevices geen itv online meer kijken. "deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar, probeert U het later nog eens" is het advies van de app.
Het lijkt er echter op dat KPN bij de update van de app naar versie 3.2.1 afspraken heeft gemaakt om het voor gejailbreakte toestellen onmogelijk te maken van deze dienst gebruik te maken. Voorheen had ik op de gejailbreakte Iphone 4 en ipad 1 geen enkel probleem.

Hebben meer mensen dit probleem en/of zijn er oplosssingen bekend? Of is er iemand die dit probleem niet heeft op een jailbroken idevice?

Jaysea

mordice 01-07-14 23:26

Ik denk dat je gelijk hebt. Alle gejailbreakte toestellen hier in huis werken niet, de enige iphone die niet is gejailbreakt werkt wel. Dit zou werkelijk schandalig zijn!!!!!!

HIgHer 06-07-14 15:40

Hier hetzelfde,
2 iPhones met jailbreak, werkt niet
1 iPhone en 1 iPad zonder, werkt wel

Waarom werkt iTV Online niet op een Apple iPhone, iPad, iPod als deze jailbroken is?

gerardnoordhuis 06-07-14 22:41

Iemand een linkje naar de oude versie?

Benjaboy5000 08-07-14 10:37

Hier ook zo, werkte eerst wel op mijn iphone, na jailbreak niet meer! Schandalig!

hot12345 08-07-14 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jgclardeij (Bericht 963484)
Sinds meer dan een maand (of langer) kan ik via mijn Idevices geen itv online meer kijken. "deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar, probeert U het later nog eens" is het advies van de app.
Het lijkt er echter op dat KPN bij de update van de app naar versie 3.2.1 afspraken heeft gemaakt om het voor gejailbreakte toestellen onmogelijk te maken van deze dienst gebruik te maken. Voorheen had ik op de gejailbreakte Iphone 4 en ipad 1 geen enkel probleem.

Hebben meer mensen dit probleem en/of zijn er oplosssingen bekend? Of is er iemand die dit probleem niet heeft op een jailbroken idevice?

Jaysea

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mordice (Bericht 964239)
Ik denk dat je gelijk hebt. Alle gejailbreakte toestellen hier in huis werken niet, de enige iphone die niet is gejailbreakt werkt wel. Dit zou werkelijk schandalig zijn!!!!!!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HIgHer (Bericht 964649)
Hier hetzelfde,
2 iPhones met jailbreak, werkt niet
1 iPhone en 1 iPad zonder, werkt wel

Waarom werkt iTV Online niet op een Apple iPhone, iPad, iPod als deze jailbroken is?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gerardnoordhuis (Bericht 964674)
Iemand een linkje naar de oude versie?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benjaboy5000 (Bericht 964788)
Hier ook zo, werkte eerst wel op mijn iphone, na jailbreak niet meer! Schandalig!

Download tsProtector P, Vervolgens sta de betreffende app toe in de tweak. Je kunt weer tv kijken (ziggo) in mijn geval ;).

Benjaboy5000 08-07-14 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 (Bericht 964821)
Download tsProtector P, Vervolgens sta de betreffende app toe in de tweak. Je kunt weer tv kijken (ziggo) in mijn geval ;).

Heb tsprotector maar ik kom er niet wijs uit wat ik vervolgens moet doen om het weer te laten werken, iets uitgebreidere uitleg aub :-)

hot12345 09-07-14 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benjaboy5000 (Bericht 964824)
Heb tsprotector maar ik kom er niet wijs uit wat ik vervolgens moet doen om het weer te laten werken, iets uitgebreidere uitleg aub :-)

1. Download tsProtector P
2. Ga naar '' instellingen '' scol naar beneden totdat je '' tsProctector P '' ziet. Klik er op.
3. Dan ga je naar '' Non-allowed App List '' en daar vink je alléén KPN app, In mijn geval is dat bijvb Ziggo tv app. Als je meerdere apps die niet werken vanwege je jailbreak kun je ze hier aanvinken. Zodat de app niet meer kijkt of je toestel gejailbreakt is ja of nee.

Dat is het eigenlijk, verder als je nieuwe apps installeerd, dan krijg je een popup melding van tsProctector van góh '' wil je dat ik de app op de '' Non-allowd '' zet of niet?

Zo zie je maar dat bepaalde apps veel rechten van je vragen, oftewel waar de app de app helemaal naar zoekt.


Laat weten of het gelukt is.

freestyle4all 09-07-14 13:30

Nee, dat werkt heel hard NIET voor de iTV Online app helaas.

paulsmid 09-07-14 15:58

Ik heb ook al diverse dingen geprobeerd, ook Xcon, helaas. Hopelijk heeft iemand de oude versie nog beschikbaar of andere oplossing?

Guest-20180925190238 09-07-14 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulsmid (Bericht 964920)
Ik heb ook al diverse dingen geprobeerd, ook Xcon, helaas.

Als het met xCon niet werkt dan is het een heel intelligente jailbreak detectie (met dyld function calls die xCon niet kan patchen).

Citaat:

Hopelijk heeft iemand de oude versie nog beschikbaar of andere oplossing?
Staat die vorige versie dan niet in een Time Machine backup?

bigfield 09-07-14 22:08

Ik gebruik een Ipad1, IOS 5.1.1. geen jailbreak en toch ervaar dezelfde problemen met ITV Online. Wat eerder dus gewerkt heeft is na de update naar 3.2.1 niet meer aan de praat te krijgen. Iemand een tip?

freestyle4all 10-07-14 00:11

Een oudere versie heeft helaas geen zin, want daarin krijg je überhaupt niets meer te zien.

Of het moet nog specifiek versie 3.1 zijn waarmee we geluk hebben. Maar waar vind je die?

jgclardeij 10-07-14 12:42

Ik kan versie 2.3 wel uploaden maar heeft toch geen zin. Op ios 6+ zal hij je verplichten te updaten naar 3.2.1
Op de ipad 1 draait 2.3 wel maar waar dit eerst wel ging (met jb) doet die nu ook niets meer.
Iets in de streams van kpn veranderd????
Overigens heb ik mijn Iphone 5S na upgraden naar 7.1.1 even niet gejailbreakt om te kijken of de kpn app nu wel werkte maar zelfs toen werkte hij niet. Op het kpn-forum zijn veel van deze gevallen bekent. Heeft dus niet (altijd) met een jb te maken

bigfield 10-07-14 15:21

Heb dezelfde ervaring op de Iphone 5s na update 7.1.1.
En op Iphone 3GS na jailbreak ITV Online 3.2.1. werkend. Bijzonder blijft het wel.

Benjaboy5000 11-07-14 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bigfield (Bericht 964996)
Heb dezelfde ervaring op de Iphone 5s na update 7.1.1.
En op Iphone 3GS na jailbreak ITV Online 3.2.1. werkend. Bijzonder blijft het wel.

Vreemd....

iDevice97 14-07-14 01:22

Herken het probleem volledig! xCon en tsProtector P geprobeerd maar werkten helaas niet. Heb toen een beetje in Flex 2 lopen rondneuzen. Hiermee kan je bepaalde commando's in een app uitschakelen (als ik het zo goed zeg). Hierbij zag ik ook een mapje "JBDetection". Helaas stond er niks in, wellicht door KPN beveiligd. Hopelijk is er iemand die hier wat mee kan en zo verder naar een oplossing kan zoeken om de Jailbreak detectie te omzeilen. Erg irritant van KPN om dit te blokkeren.

dutchyme 18-07-14 16:22

xs4all webtv en xs4all app werken ook niet met jailbreak

eddiemen 18-07-14 18:12

Je zou ook de tweak xCon van n00neimp0rtant kunnen proberen, werkt bij met de horizon app.

HIgHer 18-07-14 18:14

Ja, want die was nog niet tien keer genoemd ;)

eddiemen 18-07-14 18:18

Pffffffffff het is ook warm :d

Guest-20230102224050 23-07-14 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 964924)
Als het met xCon niet werkt dan is het een heel intelligente jailbreak detectie (met dyld function calls die xCon niet kan patchen).

Er wordt zelfs gecheckt of je je default, alpine, password hebt aangepast.
Code:

isPasswordNotAlpineTest
Ik vind het jammer dat ze er zoveel aandacht aanbesteden, terwijl JB niet illegaal is. Zijn gewoon vele tweaks die iPhone beter laten functioneren met de JB.

knertje 23-07-14 23:49

Oplossing bedenken
 
Hoi,

Ik meng me als gedupeerde ook maar ff in het gesprek.

Ik heb 2 zaken ontdekt, eentje was al eerder benoemd hier.

1) er is inderdaad een JBdetection map als je met Flex2 de KPN app opent. Helaas lijkt ie leeg en weet ik ff niet hoe je de permissies kunt aanpassen. De map verwijderen lukt ook niet.
2) ik heb het logbestand via ifile bekeken nadat ik itv had opgestart en kwam hierop uit:

(2014-07-23 22:31:09:583) [LOGGER] Starting - ViewRightWebiOS-3.5.0.1-ItrA-1 - LogLevel 1
(2014-07-23 22:31:15:724) [ ERROR] ViewRightProtocol - RetrieveKeyFile() returned: 35

Je ziet dat regel 1 aangeeft dat ik de itvonline opstart.
Regel 2 geeft aan dat er een jailbreak op zit en geeft een error als return.

Wellicht kunnen de kenners hier meer informatie uit halen. In principe moet de JB detection er gewoon uitgehaald kunnen worden alleen weet ik nog niet hoe.

Ik hoop dat met bovenstaand iemand anders op een helder idee komt.

Greetz

Guest-20230102224050 24-07-14 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knertje (Bericht 965891)
2) ik heb het logbestand via ifile bekeken nadat ik itv had opgestart en kwam hierop uit:

(2014-07-23 22:31:09:583) [LOGGER] Starting - ViewRightWebiOS-3.5.0.1-ItrA-1 - LogLevel 1
(2014-07-23 22:31:15:724) [ ERROR] ViewRightProtocol - RetrieveKeyFile() returned: 35

Kijk eens in de .fin file ;-)

knertje 24-07-14 02:00

Zag vooralsnog 1 bestand met bizar veel inhoud. Niet door te nemen zoveel tekst. Klopt dat? Wat is dat voor bestand dan?

Guest-20180925190238 24-07-14 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knertje (Bericht 965891)
In principe moet de JB detection er gewoon uitgehaald kunnen worden alleen weet ik nog niet hoe.

In principe kan dat ook "gewoon" met de oudste hack methode die er bestaat. Alleen is dat zo véél werk dat het de moeite niet waard is.

1) Disassembleer de Unix executable van de app;
2) Ga instructie na instructie door de machinecode tot je bij de branch aankomt die naar de detectieroutine springt;
3) Vervang de unconditional branch machine code (br) door een no operation machinecode (nop);
4) Alternatief kan je ook de eerste instructie in de detectieroutine vervangen door een unconditional return (ret);

Succes gewenst. :-)

knertje 24-07-14 10:58

Dus klooien in de broncodering.

Kan mij niet voorstellen dat er geen enkele gedupeerde is die niet in staat zou zijn om dit te (willen) tackelen. Bang voor represailles van de KPN hoeft men niet te zijn; ze zijn immers zelf zwaar de sjaak met hun nietsontziende, illegale hetze tegen hun eigen klanten.

Of weet iemand een beter glasvezel alternatief met tv app die wel werkt? Ik houd mij gaarne aanbevolen. Liever gister dan vandaag weg bij de communistische KPN partij.

Guest-20180925190238 24-07-14 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knertje (Bericht 965914)
Dus klooien in de broncodering.

Niet in de broncode want die zal je niet krijgen van de ontwikkelaars van dat appje. Je moet gaan hacken in de machinecode. Dat is een klein verschil van differentie.

Guest-20230102224050 24-07-14 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knertje (Bericht 965914)
Dus klooien in de broncodering.

Kijk hier eens naar: SecurityTube.net Hack of the Day: Bypassing Jailbroken Checks in iOS Applications using GDB and Cycript
Wellicht vind je daar jouw oplossing.

knertje 24-07-14 19:15

Altijd interessant! Bedankt.

Ik heb onderwijl ook contact gehad met de ontwikkelaar van TSProtector. Deze kijkt of er iets mogelijk is.

Linksom of rechtsom, wij betalende KPN gebruikers hebben recht op volledig gebruik van de app.

knertje 25-07-14 16:29

Ik heb, zoals ik het nu kan beoordelen, een snelle oplossing. Echter wil ik deze hier niet online plaatsen omdat big brother KPN natuurlijk meeleest.

Degene die wil helpen moet wel in staat zijn om te kunnen hacken. Graag ff een PM.

knertje 29-07-14 15:26

Beste gedupeerden; er is een oplossing voor de jailbreak detection.



Mij heeft het enkele weken zoeken, testen en afvinken gekost maar het werkt 100% en daar is geen enkele beveiliging tegen bestand. Waarom? Het is namelijk volkomen legaal (net als jailbreaken overigens).

Ik ga (ook niet privé) niet zeggen wat de workaround is (KPN en Verimatrix lezen uiteraard mee) en kan geen honderden gedupeerden privé te woord staan) maar toch enkele hints: bespaar je de moeite van Cydia apps, systeemhacking o.i.d.. Daar is Verimatrix (het bedrijf die de JB detection heeft ontwikkeld) al veel te diep ingedoken. De oplossing is vele malen eenvoudiger en is gewoon legaal te verkrijgen.

Succes.

gniles 30-07-14 21:53

Workaround zeg je...
hmm wordt wel een puzzeltje zo :)

pennydehaan 31-07-14 00:34

Jammer, dat het niet openbaar gemaakt kan worden, maar snap het wel....

Heeft het te maken met het feit dat je klantnummer bewaard blijft, ook al wis je de app en kan je met Ifile geen achtergebleven files meer vinden?

Shaady 31-07-14 10:46

oplossing?!
 
Zou het niet sowieso handig zijn als KPN/Telfort en wie dan ook zich niet bemoeien met wat je met je iPhone doet... als of zij een meerwaarde aan hebben als ze loggen dat je toestel gejailbroken is. Zelfs Apple is niet zo lullig, en als hun zo'n blokkade deden Logisch! Tis hun product. KPN enz hebben niets daarmee te maken en tis gewoon weer een van de zovele manieren om de klanten te kl*te... jammer genoeg.

Kan iemand mij de juiste oplossing dan wel in een bericht sturen? ipv het openbaar te maken? Dankuu!

jgclardeij 05-08-14 09:42

Knap dat het iemand gelukt is om een oplossing te vinden. Jammer dat deze niet gedeeld wordt. Zeker omdat als het allemaal zo legaal is ik niet inzie waarom kpn daar een probleem mee zou hebben en vanwege dat gegeven de hele app weer zou herschrijven.
Als er iemand is die de oplossing wel wil delen houd ik mij aanbevolen

tecterra 05-08-14 16:35

oplossing?
 
Leuk dat iemand de oplossing heeft. Kan iemand die mij ook pm-en? Dat zou nog leuker zijn

sverzijl 05-08-14 21:21

Niemand die de oplossing / workaround wil delen ?

Eigenlijk gebruik(te) ik het amper, maar het irriteert me gewoon dat het niet meer gebruikt mag worden ;)

Stomme is dat het op mijn iPad4 met iOS6 met JB nog wel gewoon werkt, maar op een oude iPad 1 met JB niet (en ook niet op iPhone 5 met JB)

blackoutzz 09-08-14 15:08

Ik ben een aardig eind op weg, weet hoe het komt nu in elk geval. Alleen heb ik geen mac os meer waarop ik verder kan werken.

Ik heb een tweetal ontwikkelaar in Cydia die nu aan het kijken zijn of het aangepast kan worden en of een aparte IPA uitgebracht kan worden. Zo simpel als de post Knertje stelt is het naar mijn inziens niet.

tecterra 09-08-14 16:21

We blijven graag op de hoogte!:-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:47.