iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Pangu: Untethered jailbreak voor iOS 7.1.x (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/155732-pangu-untethered-jailbreak-voor-ios-7-1-x.html)

Bubbly 08-07-14 17:09

Heb je misschien een van de Untrusted host blockers geïnstalleerd? Die blokkeerden bij mij zelfs Cydia repo's met regelmaat.

LockInfo / ISX gebruik ik niet.

sledge 10-07-14 00:09

Would you like Super Recorder on your iDevice?
add hAcx's Repository - MyRepoSpace.com to your Cydia Sources

maar dat is en oude versie die mijn 5S niet ondersteund, versie 1.21 wordt niet geactiveerd na betaling. Via welke repo heb je die van jou ?

Bubbly 10-07-14 16:04

Ah, ja dat verklaart het!

hAcx Cydia Repository

Edit: Okay, ik heb achterhaald wat bij mij het probleem was. Bij het markeren als gelezen van een nieuw bericht crashte SB. Oorzaak was Bulletin.

arttext 11-07-14 12:34

Pangu Jailbreak blokkeert live TV op iPad Air
 
Helaas heb ik de JB op mijn iPad Air met 7.1.2 terug moeten draaien. Het bleek dat de live TV functie van de Glashart Media App (ook voor Telfort Glasvezel) niet meer werkte na de JB. Welke factor de doorslag geeft van (7.1.2, Pangu of de iPad Air) weet ik niet, want dat kan ik niet testen. Wat ik wl heb getest is of het de JB is of een JB app. Na alleen de JB (nog geen Cydia opgestart) is de live tv functie van de app al weg dus het is de JB. Jammer.

Guest-20180925190238 11-07-14 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arttext (Bericht 965076)
Na alleen de JB (nog geen Cydia opgestart) is de live tv functie van de app al weg dus het is de JB.

De jailbreak detecties worden steeds intelligenter. :)

Vroeger gingen apps, zoals de app van de iPhoneclub, kijken of Cydia geïnstalleerd is. Slimmere ontwikkelaars gingen kijken of /bin/bash/ aanwezig is. Nu gebruikt men dylib function calls (die niet te patchen zijn).

arttext 11-07-14 12:53

JB blokkeert live tv.
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 965078)
De jailbreak detecties worden steeds intelligenter. :)

Vroeger gingen apps, zoals de app van de iPhoneclub, kijken of Cydia geïnstalleerd is. Slimmere ontwikkelaars gingen kijken of /bin/bash/ aanwezig is. Nu gebruikt men dylib function calls (die niet te patchen zijn).

Ik vraag me af of hier opzet in het spel is, daar de ontwikkelaars nogal achter de feiten schijnen aan te lopen. Ze beweerden eerst bijvoorbeeld, dat de app de iPad Air niet ondersteunt. De app is gratis en werkt alleen als je een abonnement hebt. Hij zoekt contact met een settop box via het thuisnetwerk voor verificatie.
En wat voor belang zouden zij hebben bij het blokkeren van een JB. Het is geen eis van Apple aan een app.

Guest-20180925190238 11-07-14 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arttext (Bericht 965080)
En wat voor belang zouden zij hebben bij het blokkeren van een JB.

Iets met auteursrechten misschien? Om te vermijden dat filmpjes worden opgenomen en verspreid via alle mogelijke en onmogelijke torrentsites. Succes verder met de JB. :)

Bubbly 11-07-14 14:26

De meeste apps die dit blokkeren zijn volgens mij gewoon bang. Het is lang niet altijd een streaming app. Ze wijzen ook vaak naar Apple en zeggen dat ze mensen die jailbreaken geen support bieden.

FridgeNL 11-07-14 21:50

Ik zag deze melding laatst voorbij komen van de NS Internationaal app....

http://i59.tinypic.com/2zxsf9s.jpg

insanityNL 27-07-14 21:31

Beste iedereen,

bij deze bewijst dat alles gewoon werkt:

http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...tml#post966107

Ik heb ook de NS international app. Nadat ik op ok gedrukt heb kan ik gewoon m'n reizen plannen ^^

Vonny 04-08-14 16:41

Beste forumleden,

Mijn vrouwtje heeft op reis een Iphone 5S gevonden op strand. Er was geen paswoord op maar het apple ID uiteraard zat er op alsook kan ik geen weg mee met Icloud. Ik heb Pangu gebruik om het te jailbraiken, met succes. Alle gegevens alsook foto's, video's en contacten staan nog op de iphone. Heb ik iets overzien zodanig dat de Iphone 'volledig' leeg kan gemaakt worden?

Bedankt alvast voor jullie reactie

Guest-20180925190238 04-08-14 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vonny (Bericht 966767)
Alle gegevens alsook foto's, video's en contacten staan nog op de iphone.

Goed zo. :-) Dan bezorg die iPhone terug aan de rechtmatige eigenaar. ;)

Vonny 04-08-14 16:51

Uiteraard was dit de bedoeling was het niet dat het in Turkije was en de eigenaar (althans op de iphone te zien) ergens uit het oostblok afkomstig is.

Guest-20180925190238 04-08-14 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vonny (Bericht 966770)
...de eigenaar (althans op de iphone te zien) ergens uit het oostblok afkomstig is.

Dat maakt niets uit. Ook in het "Oostblok" bestaat er telefoon en e-mail. Heb ook familie in het "Oostblok", in Slowakije om precies te zijn. Dus, reken niet op al te veel sympathie. :rolleyes:

Vonny 04-08-14 17:08

Wij hebben het nodige gedaan maar helaas op geen enkele manier reactie gekregen...
Is toch geen misdaad of wel?

XIII 04-08-14 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vonny (Bericht 966774)
Wij hebben het nodige gedaan maar helaas op geen enkele manier reactie gekregen...
Is toch geen misdaad of wel?

Ik weet niet hoe het in Turkije werkt, maar in Nederland is er een aangifteplicht als je een gevonden voorwerp meeneemt:

Gevonden/verloren voorwerpen | politie.nl

Als je het meldt kun je na 1 jaar eigenaar worden, anders pas na 20 jaar...

Bubbly 04-08-14 18:56

Kan er met behulp van Google Translate niks over vinden op de site van de Turkse politie. Moet dan ook zeggen dat hun site de kwaliteit heeft die ik er al van verwachtte :rolleyes:

Vonny 04-08-14 22:30

Ik heb hetvolgende gedaan heden avond : een e-mail gestuurd naar het adres dat in iCloud stond... hopen dat hij dit leest. Uiteindelijk dan geen schuldgevoel te hebben om een voorwerp te 'vinden'. Bedankt voor het advies

debroei 05-08-14 18:53

Misschien een sms sturen naar een van de favoriete contacten, whatsapp of facebook opzoeken ?

Probie 17-08-14 15:31

En dan heb je ook weer een van die TOTALE onbenullige computer/iphone analfabeten die geen idee heeft hoe je het moet doen, zelfs na het lezen van het hele draadje. Die gaat vragen stellen waar vast al een antwoord op gegeven is.
Well, here goes nothing.
Ik heb een Iphone 4 met IOS 5.0.1. De heeft een jb (er op gezet door een kennis) hoofdzakelijk omdat ik er TomTom op wou hebben.
Ik heb een paar vragen die ik hoop beantwoord te krijgen, misschien met een simpel ja/nee antwoord.
Ik heb begrepen dat ik eerst een totale backup moet maken met behulp van ITunes. ja/nee.
Als ik update naar IOS 7.1.2 ben ik mijn TomTom kwijt. ja/nee.
Ben ik dan ook mijn berichten kwijt van Whatsapp samen met mijn foto's? ja/nee.
Ik moet dan de nieuwste versie van Pangu downloaden van het 'net en installeren volgen de gebruiksaanwijzing van Pangu of de iphoneclub. ja/nee.
Ik heb dan een gejailbreakte Iphone met de laatste IOS en kan dan diverse apps van de Appstore halen zonder dat ik de melding krijg dat alles verouderd is. ja/nee.
En mijn TomTom werkt dan gewoon weer? ja/nee.
En ik kan dan nog bij mijn foto's? ja/nee.

Alle hulp is welkom, aangezien die kennis aan de andere kant van Nederland woont en het nogal een behoorlijke rit is. Wil er wel bij vermelden dat ik een AOW-er ben met niet veel know-how heb wat Iphone en/of computers betreft. :o
Alvast bedankt, gr. Probie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:42.