//

Camera loopt vast, roze balk op foto

Camera loopt vast, roze balk op foto discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb gezocht, maar kon geen antwoord vinden, dus daarom een nieuwe thread. Ik heb een jailbroken iPhone 5 die draait op iOS 7.1.2. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-10-14, 13:43
muppel muppel is offline
• iOS 12.4
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 5
Standaard Camera loopt vast, roze balk op foto

Hoi,

Ik heb gezocht, maar kon geen antwoord vinden, dus daarom een nieuwe thread.

Ik heb een jailbroken iPhone 5 die draait op iOS 7.1.2. Sinds enige tijd bevriest mijn camera waarna een verticale roze strook / balk op het scherm verschijnt (zie bijlage) en de camera niet meer reageert.
Ik kan niet goed achterhalen wanneer het probleem begonnen is, maar mogelijk na installatie van zowel Springtomize 3 als Convergance.

Als Convergance geïnstalleerd is en ik vanuit de lockscreen de camera-app open, krijg ik de melding "Houston, we have a problem. Please ensure that no tweaks are set to disable the lockscreen camera grabber."
De-installeren van Convergance zorgt ervoor dat ik de camera vanuit de lockscreen wel kan inschakelen, maar na korte tijd crasht hij toch weer.

Het crashen gebeurt ook als ik vanuit een app de camera opstart, zoals Intstagram of Camera+.

Inmiddels heb ik ook Springtomize 3 gede-installeerd, omdat ik het idee had dat deze tweak mogelijk voor het probleem zorgt. Helaas, zonder effect.

Het opnieuw opstarten van de iPhone helpt tijdelijk, maar helaas niet definitief.

Op internet lees ik dat de tweak Guest Mode voor dergelijke problemen kan zorgen, maar die heb ik niet geïnstalleerd.

Voor de duidelijkheid: ik heb zowel Springtomize als Convergance eraf gehaald. Verder heb ik weinig tweaks geïnstalleerd: alleen Dreamboard (gebruik ik niet), CCControls, Activator, CyDelete 7 en PredictiveKeyboard.

Heeft iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen is?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto.jpg‎ (20,1 KB, 8x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-10-14, 14:00
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

De Iphone 5 van mijn vriendin heeft net hetzelfde. Die is nog nooit gejailbreaked.
Dus ik weet niet of dat bij jou het probleem veroorzaakt.

iPhone kwam ook in aanmerking voor de gratis batterij vervanging via Apple.
Meteen ook melding (+ foto's) van probleem gedaan (Lab9).

Bij terug afhalen was er op de herstelbon ineens niks meer van het probleem te bespeuren met als gevolg dat het toestel nog steeds het probleem heeft.

Het gebeurt lang niet altijd (ze had het vorige week nog eens en daarvoor was het een maand geleden) en is ook niet te reproduceren, wat het des te moeilijker maakt om het in de winkel te laten vaststellen.
Screenshots zijn blijkbaar niet voldoende ...



Reageren

Labels
camera werkt niet, roze balk



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's worden roze Koockaburra iPhone algemeen 5 02-12-13 11:20
Foto's (video's) synchroniseren loopt vast bobdeboarder iTunes 3 01-09-11 20:06
Multitask balk loopt vast dani3lb0s iPhone algemeen 8 30-11-10 23:46
Heel traag, sms loopt vast en recent calls loopt vast broom45 iPhone algemeen 8 15-08-10 11:02
[3GS 16 GB] Vast in DFU, herstelproces loopt vast JosephTekort iPhone algemeen 5 21-05-10 14:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:13.