iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Iphone 3g Jailbreak ? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/15991-iphone-3g-jailbreak.html)

Srcane 12-07-08 15:25

Iphone 3g Jailbreak ?
 
Hallo,

Ik heb de nieuwe Iphone 3g 16gb gekocht in belgië, die is volledig legaal en moet niet unlockt worden of zoiets.
Maar aangezien ik daar geen Installer.app op heb en geen veranderingen kan doen met thema's of wat dan ook,
zou ik deze indien mogelijk ENKEL jailbreaken (jailbreaken is de firmware openzetten voor andere applicaties niet gekend door Apple). Ik heb gelezen dat dit na het weekend zou mogelijk zijn met een programma, maar als ik dit programma dan instaleer en ik heb ooit in de 2 jaar problemen met mijn Iphone (wat altijd kan gebeuren) en ik moet hem opsturen.
Zal Apple die jailbreak zien ? zelfs al plaats ik de originele Firmware terug ? Soms lees ik over Bootloaders die veranderd worden, of heeft dit daar niks mee te maken ?

Sorry voor het daarstraks onduidelijk schrijven

Doblie 12-07-08 15:27

Ik kan antwoorden, gebruik de zoekfunctie. Hier zijn al veel topics over geweest, toch? En ik snap je vraag eigenlijk ook niet helemaal.

EDIT
Volgens mij bedoel je: als er iets kapot is aan je iPhone en je hebt je iPhone 3G jailbroken, dat ze hem niet meer maken? Dat klopt, als hij illegaal 'verbouwd' is, heb je geen garantie meer. Daarom kopen sommige mensen ook een officiële met abonnement bij T-Mobile.


Srcane 12-07-08 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doblie (Bericht 139983)
Ik kan antwoorden, gebruik de zoekfunctie. Hier zijn al veel topics over geweest, toch? En ik snap je vraag eigenlijk ook niet helemaal.

EDIT
Volgens mij bedoel je: als er iets kapot is aan je iPhone en je hebt je iPhone 3G jailbroken, dat ze hem niet meer maken? Dat klopt, als hij illegaal 'verbouwd' is, heb je geen garantie meer. Daarom kopen sommige mensen ook een officiële met abonnement bij T-Mobile.



dit heb ik gevonden klopt dit ?


"You wont lose the warranty, as its just firmware and nothing is opened. If you do a restore through Itunes your jailbreak is gone."

Dus als ik goed lees is dit juist de Firmware die je aanpast en als je een restore doet met Itunes dan is de Jailbreak er terug uit (Er gebeurt geen SimUnlock of Activering af wat dan ook he !!! het is juist een jailbreak)

macfreaker 12-07-08 18:35

Het wordt beschreven dat wanneer je een restore doet van je iphone de jailbreak weg is. Veranderd niets aan de hardware alleen aan de software. :D

alo-b 13-07-08 15:15

Misschien trouwens wel interessant. De vraag is dus: Kan ik een gejailbreakde iphone zo veranderen dat appel niet ziet dat er ooit iets is aangepast.

Ik zou zeggen: Waarom niet?

Jullie kunnen wel de iphone op alle manieren hacken, alles aanpassen enz. Maar niet alles totaal ongedaan maken? Weten jullie zeker dat dit niet mogelijk is? Als het wel mogelijk zou zijn, hou je lekker je garantie.

macfreaker 13-07-08 15:17

Citaat:

Misschien trouwens wel interessant. De vraag is dus: Kan ik een gejailbreakde iphone zo veranderen dat appel niet ziet dat er ooit iets is aangepast.
Wordt niets van gezien want alles wordt overschreven, zeg maar een soort format.

alo-b 13-07-08 15:37

dus dan ben je je garantie niet kwijt.

macfreaker 13-07-08 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alo-b (Bericht 140746)
dus dan ben je je garantie niet kwijt.

nope wordt dus gewoon niet gezien.

ButcherJF 13-07-08 19:57

Met dit topic in gedachten: moet je eerst nog doen wat in post 13 wordt gezegd om echt alle sporen te wissen? (voor die andere oplossingen daar is eerst nog een jailbreak nodig)

Marley1976 04-08-08 11:25

Was hier ook al nieuwsgierig naar..

Maar als het softwarematig is ga je hem toch niet wegbrengen omdat je deze kunt restoren?

Ik neem aan dat je hardware dan defect is, dus je hem dan ook niet meer kunt restoren voor reparatie? Dan heb je alsnog geen garantie toch?

tweeg 08-08-08 14:05

Dat zal vaker het probleem zijn ja.

fillem 08-08-08 23:56

Ik kan nog steeds nergens een antwoord vinden of je na een jailbreak probleemloos nog legale apps in de appstore kan downloaden en je je firmware zonder problemen kan upgraden (eventueel met later dan opnieuw een jailbreak)

iCulture 09-08-08 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fillem (Bericht 164523)
Ik kan nog steeds nergens een antwoord vinden of je na een jailbreak probleemloos nog legale apps in de appstore kan downloaden en je je firmware zonder problemen kan upgraden (eventueel met later dan opnieuw een jailbreak)

Ja, dat kan. Beide applicaties (Installer en App Store) werken prima naast elkaar. Bij een firmwareupgrade moet je inderdaad eerst weer een jailbreak doen (en dus wachten op een nieuwe Pwnage Tool/WinPwn of custom firmware)

fillem 09-08-08 00:16

Dank je.
Dacht dat al, je kan dan dus wel een firmware upgrade doen, maar dan ben je je jailbreak weer kwijt (die je dan weer later uit zou kunnen voeren).

DopaminSX 15-08-08 15:07

alles opnieuw
 
als ik mijn iPhone Jailbreak
ben ik dan alles kwijt ?
moet ik dan weer alles opnieuw doen, bijvoorbeeld met de spelletjes en mijn sms'jes

Alvast bedankt

DutchSecret 15-08-08 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DopaminSX (Bericht 169614)
als ik mijn iPhone Jailbreak
ben ik dan alles kwijt ?
moet ik dan weer alles opnieuw doen, bijvoorbeeld met de spelletjes en mijn sms'jes

Alvast bedankt

Als je een backup maakt, heb je alle contacten, smsjes, toepassingen (Uit Appstore) gewoon weer terug.
Via iTunes kan je een reservekopie maken, nadat je gejailbreakt hebt kun je je iPhone laten sychroniseren met de reservekopie die je hebt gemaakt.

DopaminSX 15-08-08 15:21

hoe zet ik dan die upgrade terug dan?


nog een vraag waar kan ik die installer v4 vinden dan?

DutchSecret 15-08-08 15:22

Zit je nu op de originele FW 2.0.1 op een iPhone 3G?

DutchSecret 15-08-08 15:24

Na een upgrade krijg je een scherm in iTunes, en daar kan je bepalen welke reserviekopie je wilt gebruiken voor je iPhone.

DutchSecret 15-08-08 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DopaminSX (Bericht 169623)
hoe zet ik dan die upgrade terug dan?


nog een vraag waar kan ik die installer v4 vinden dan?

Installer 4 en/of Cydia wordt automatisch op je iPhone gezet als je hem jailbreakt naar 2.0.1
Ik heb de Custom Firmware van Micheal gebruikt, deze hoef je alleen nog maar via iTunes uit te laten voeren.
Daar kan je kiezen tussen een Firmware met Cydia en Installer 4 of alleen Cydia.

cypher21 15-08-08 15:30

aanvulling op DutchSecret:

Hangt af welke firmwarefile je pakt (of maakt :) )

DopaminSX 15-08-08 15:33

ja, en ik sta nu op het punt mijn iPhone te jailbreaken

dus je kan niet installer 4 gewoon downloaden via Cydia

DutchSecret 15-08-08 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DopaminSX (Bericht 169634)
ja, en ik sta nu op het punt mijn iPhone te jailbreaken

dus je kan niet installer 4 gewoon downloaden via Cydia

Nee, deze kan je niet downloaden en installeren vanuit Cydia.
Maar het is geen extra moeite om Installer en Cydia samen te installeren tijdens de jailbreak.

DopaminSX 15-08-08 15:42

dus ik zet mijn iPhone in DFU Mode
daarna zet hij de nieuwe firmware op met cydia en installer.
daarna zie ik een scherm in iTunes dat ik de reserve kopie kan terug zetten zodat hij mijn gegevens weer terug zet en dan is alles weer het zelfde plus installer en cydia erbij.

klopt dat?

DutchSecret 15-08-08 15:57

Ja, nadat hij in DFU Mode staat klik je op Shift en op herstel in iTunes. Daarna kies je de Firmware met Cydia en Installer en tada.

Pinkpanter101 16-08-08 11:48

Heb me iphone 3g zojuist geupdate naar 2.0.1 firmware.
Wie heeft een link naar een goede custom firmware???
Had er eentje gebruikt en die deed het niet goed ..geen installer / cydia..

cypher21 16-08-08 11:52

Zoeken is best lastig :S het bericht staat boven deze!

https://forum.iculture.nl/f14/i...ameltopic.html

1e post, Custom Firmware 2.0.1 zonder activatie als je een legale 3g hebt

MidnightPoison 02-07-10 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pinkpanter101 (Bericht 170023)
Heb me iphone 3g zojuist geupdate naar 2.0.1 firmware.
Wie heeft een link naar een goede custom firmware???
Had er eentje gebruikt en die deed het niet goed ..geen installer / cydia..

ik snap dat niet hoor van jailbreaken en die cydia hoe doe je dat


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.