//

Jailbreaken, wel of niet?

Jailbreaken, wel of niet? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen. Ik weet niet of dit al eens eerder is gevraagd, maar ik kan zo niet 123 iets vinden. Ik zit de laatste dagen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-12-14, 12:19
Joshoon Joshoon is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 67
Standaard Jailbreaken, wel of niet?

Hallo mensen.

Ik weet niet of dit al eens eerder is gevraagd, maar ik kan zo niet 123 iets vinden.

Ik zit de laatste dagen te denken om mijn iPhone 6 te gaan jailbreaken, echter heb ik hier nog wel mijn twijfels over.

Zodra er een nieuwe iOS update beschikbaar komt, zou ik deze het liefst wel gelijk willen installeren, ook al raak ik daarmee mijn jailbreak kwijt.
Echter zit ik niet te wachten om mijn hele iPhone opnieuw te moeten installeren, en wil dus dan wel graag een backup terug zetten.

Dus mij was de vraag of dit wel zo handig is, omdat ik hier en daar lees dat als je je gejailbreakte toestel update naar een nieuwe iOS versie en je jailbreak kwijt raakt, en vervolgens een backup terug zet van toen je nog jailbreak had, dat dit problemen kan veroorzaken.

Is dit echt zo? En zijn deze problemen dan ook echt zo ernstig?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-12-14, 12:21
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Dit is echt zo en hangt af van geval tot geval.

Hoe ernstig de problemen zullen zijn nadat je een 'vervuilde" backup terug zet kan je niet op voorhand voorspellen.
  #3  
Oud 01-12-14, 12:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshoon Bekijk bericht
Is dit echt zo? En zijn deze problemen dan ook echt zo ernstig?
Dat is écht zo. En afhankelijk van de tweaks die je gebruikt hebt kan dat heel serieuze problemen veroorzaken. Zeker als je tweaks gebruikt hebt die een invloed uitoefenen op de hardware functies.

Dat is trouwens al tientallen keren op dit forum beschreven.
  #4  
Oud 01-12-14, 13:25
Joshoon Joshoon is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is écht zo. En afhankelijk van de tweaks die je gebruikt hebt kan dat heel serieuze problemen veroorzaken. Zeker als je tweaks gebruikt hebt die een invloed uitoefenen op de hardware functies.

Dat is trouwens al tientallen keren op dit forum beschreven.
Ik zat te denken aan tweaks zoals LockGlyph, die je lockscreen meer opties geeft enz.
  #5  
Oud 01-12-14, 13:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshoon Bekijk bericht
Ik zat te denken aan tweaks zoals LockGlyph...
Ik ken die tweak niet. Hoe dan ook. Als je na na een herstel met iTunes en het terugzetten van een backup met jailbreak restanten onverklaarbare problemen tegenkomt kunnen die meestal verklaard worden door die jailbreak restanten.

Succes verder.
  #6  
Oud 01-12-14, 13:56
Joshoon Joshoon is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik ken die tweak niet. Hoe dan ook. Als je na na een herstel met iTunes en het terugzetten van een backup met jailbreak restanten onverklaarbare problemen tegenkomt kunnen die meestal verklaard worden door die jailbreak restanten.

Succes verder.
Hmmm, dat weerhoud mij dan toch wel weer helaas.
  #7  
Oud 01-12-14, 16:05
HIgHer HIgHer is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 38
Standaard

Je kan toch nu met itunes een backup maken van je iPhone zonder jailbreak. Vervolgens jailbreak je hem en zet je iCloud backup weer aan. Dan heb je een backup zonder jailbreak resten op je mac en 1 met resten in de cloud. Kan je, indien er problemen zich voordoen na het terugzetten van je cloud backup, altijd nog je itunes backup terugzetten
  #8  
Oud 01-12-14, 21:34
Joshoon Joshoon is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HIgHer Bekijk bericht
Je kan toch nu met itunes een backup maken van je iPhone zonder jailbreak. Vervolgens jailbreak je hem en zet je iCloud backup weer aan. Dan heb je een backup zonder jailbreak resten op je mac en 1 met resten in de cloud. Kan je, indien er problemen zich voordoen na het terugzetten van je cloud backup, altijd nog je itunes backup terugzetten
Klopt, daar heb je gelijk in.
Nadeel daarvan is dat ik dan alsnog in die tussentijd geen backups meer kan maken met de jailbreak, dus dan blijf ik alleen de oude backup houden, en die mist dan de recente wijzigingen.
  #9  
Oud 01-12-14, 22:47
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

En is het niet zo dat je bij constatering van een jailbreak je geen aanspraak meer hebt op garantie.
  #10  
Oud 02-12-14, 09:56
Joshoon Joshoon is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
En is het niet zo dat je bij constatering van een jailbreak je geen aanspraak meer hebt op garantie.
Nee daar maak ik me ook niet echt zorgen om, want een jailbreak kun je ook zo weer verwijderen.

Het gaat er mij een beetje om dat ik de iPhone ook heb aangeschaft omdat de backup mogelijkheden zo goed zijn, en zo eenvoudig als het maar kan.

Ik ben zelf iemand die graag de nieuwste updates op zijn toestel heeft, en een jailbreak ontneemt dat een beetje.
Ik kan heust wel tussendoor zonder jailbreak leven, maar zoals hier al is aangegeven kun je problemen ondervinden zodra je een backup terug van een jailbreak naar een niet-jailbreak, en daar zit ik nou ook weer niet op te wachten.

Dilemma hahahah
  #11  
Oud 02-12-14, 10:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshoon Bekijk bericht
Ik kan heust wel tussendoor zonder jailbreak leven, maar zoals hier al is aangegeven kun je problemen ondervinden zodra je een backup terug van een jailbreak naar een niet-jailbreak, en daar zit ik nou ook weer niet op te wachten.
Als je een beetje handig bent kan je jailbreak restanten manueel uit een iTunes backup verwijderen met een programma zoals iBackupBot. Dat is wel een hele boel zoekwerk en je moet weten welke tweaks je exact geïnstalleerd hebt.
  #12  
Oud 02-12-14, 10:21
Joshoon Joshoon is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je een beetje handig bent kan je jailbreak restanten manueel uit een iTunes backup verwijderen met een programma zoals iBackupBot. Dat is wel een hele boel zoekwerk en je moet weten welke tweaks je exact geïnstalleerd hebt.
Ik ben wel erg handig, al zeg ik zelf.
Ik heb even gekeken naar het programma, en het lijkt mij vrij duidelijk.
De apps staan grotendeels op een rijtje, maar ik neem aan dat z'n jailbreak ook wel dieper wat resten achter laat, toch? En als dat het geval is, valt het ook zeker niet mee om dat op te gaan zoeken.
  #13  
Oud 02-12-14, 10:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshoon Bekijk bericht
Ik ben wel erg handig, al zeg ik zelf.
Dat is tof en dan zal het wel lukken.

Citaat:
De apps staan grotendeels op een rijtje, maar ik neem aan dat z'n jailbreak ook wel dieper wat resten achter laat, toch?
Het gaat hem niet om de apps tenzij je met een jailbreak ook apps gaat stelen.

iOS is Unix, net zoals OS X. Van OS X zal je wel weten dat alle instellingen in property lists staan. Ook die van de hardware functies. Die plist kunnen in gewone tekst zijn of binair.

Als je iets aan de instellingen veranderd op de normale manier of met een jailbreak tweak worden de overeenkomstige property lists aangepast. Die aangepaste plist staan in de backup en die moet je verwijderen. Sommige jailbreak tweaks maken nieuwe launch daemons of launch agents aan. Die moet je ook verwijderen.
  #14  
Oud 02-12-14, 10:37
Joshoon Joshoon is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is tof en dan zal het wel lukken.



Het gaat hem niet om de apps tenzij je met een jailbreak ook apps gaat stelen.

iOS is Unix, net zoals OS X. Van OS X zal je wel weten dat alle instellingen in property lists staan. Ook die van de hardware functies. Die plist kunnen in gewone tekst zijn of binair.

Als je iets aan de instellingen veranderd op de normale manier of met een jailbreak tweak worden de overeenkomstige property lists aangepast. Die aangepaste plist staan in de backup en die moet je verwijderen. Sommige jailbreak tweaks maken nieuwe launch daemons of launch agents aan. Die moet je ook verwijderen.
Klinkt erg riskant allemaal, maar ik ben natuurlijk ook nog nieuw in het jailbreaken.
Maar als ik die plist verwijder, zijn dus mijn instellingen kwijt, en schiet ik er uiteindelijk nog niet heel veel mee op, of heb ik het mis?
  #15  
Oud 02-12-14, 11:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshoon Bekijk bericht
Maar als ik die plist verwijder, zijn dus mijn instellingen kwijt, en schiet ik er uiteindelijk nog niet heel veel mee op, of heb ik het mis?
Dat klopt min of meer. Na een herstel met iTunes staan de standaard property lists met de standaard instellingen op de iPhone. Staan er gewijzigde plist in de backup dan worden de standaard instellingen overschreven.

Als je echt heel handig bent kan je verdachte plist in de backup ook bekijken en wijzigen met een property list editor. Maar alleen plist in tekst formaat, binaire niet. Ik gebruik daar PlistEdit Pro voor.

Ik ga het hier bij laten. Nogmaals succes gewenst.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 02-12-14 om 12:20. Reden: Schrijfvauten
  #16  
Oud 02-12-14, 12:19
Joshoon Joshoon is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat klopt min of meer. Na een herstel met iTunes staan de standaard property lists met de standaard instellingen op de iPhone. Staan er gewijzigde plist in de backup dan worden de standaard instellingen overschrijven.

Als je echt heel handig bent kan je verdachte plist in de backup ook bekijken en wijzigen met een property list editor. Maar alleen plist in tekst formaat, binaire niet. Ik gebruik daar PlistEdit Pro voor.

Ik ga het hier bij laten. Nogmaals succes gewenst.
Nou ik vind het maar een heel gedoe dan hahaha.
Ik denk dat ik voor nu dan maar even geen jailbreak neem.

In ieder geval bedankt voor alle informatie!
  #17  
Oud 02-12-14, 12:32
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

IOS 8.1 wordt niet meer ondertekend door Apple U zijt gewaarschuwd
  #18  
Oud 02-12-14, 12:33
Joshoon Joshoon is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
IOS 8.1 wordt niet meer ondertekend door Apple U zijt gewaarschuwd
Dat weet ik, wat is daar mis mee dan? Er is inmiddels ook al een jailbreak voor 8.1.1, TaIG, alleen die vertrouw ik nog niet 100%.
  #19  
Oud 20-12-14, 12:58
Joshoon Joshoon is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 67
Standaard

Om er even op terug te komen.
Ik heb toch besloten om mijn iPhone te jailbreaken, dit heb ik ongeveer anderhalf week geleden gedaan, en bevalt me tot nu toe goed.
Heb al heel wat leuke tweaks mogen installeren.

Een vriend van mij heeft mij doen overtuigen nadat hij mij vertelde dat hij al sinds zijn iPhone 3G aan het jailbreaken is, en altijd een backup heeft meegenomen, nu zelfs nog op zijn iPhone 6.

Dus ik denk dat het allemaal wel goed zal komen, en anders merk ik het vanzelf wel.
  #20  
Oud 20-12-14, 13:12
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Slimmer was geweest als je je telefoon helemaal goed had ingesteld Inc alle apps etc, dan een Back-up maken ( uiteraard zonder jb ) en dan pas jailbreaken
Reageren

Labels
backup, jailbreak, problemen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Wel of niet jailbreaken? DeAchterhoeker Jailbreak 1 18-06-12 17:01
iPhone: Wel of niet jailbreaken iphone 4 se77 Jailbreak 1 30-05-12 16:16
iPhone: Wel of niet jailbreaken Makstra Jr. Jailbreak 62 11-03-11 02:11
Wel of niet jailbreaken? lolbroeck Jailbreak 1 12-02-11 22:35
wel of niet te jailbreaken? midas NL Archief 3 08-02-10 19:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:52.