//

Pwnage Tool 2.0 - Verzameltopic

Pwnage Tool 2.0 - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) ja vanmiddag OSx geinstalleerd 10.5.2. Morgen maar eens proberen te updaten naar 10.5.4 en de SDK ook maar eens uitproberen. gelijk een vuurdoop in OSX. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 21-07-08, 23:04
Rockafello Rockafello is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 49
Standaard

ja vanmiddag OSx geinstalleerd 10.5.2. Morgen maar eens proberen te updaten naar 10.5.4 en de SDK ook maar eens uitproberen. gelijk een vuurdoop in OSX.

Overigens heb ik net NES emulator geprobeerd. Er was een update voor versie 2.0, maar deze crashed constant.

Heeft er iemand meer informatie over de programma's die in Cydia beschikbaar zijn? Zie je alleen degene die beschikbaar zijn voor firmware 2.0? welke schade kan het aanrichten?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 21-07-08, 23:34
kyller kyller is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rockafello Bekijk bericht
ja vanmiddag OSx geinstalleerd 10.5.2. Morgen maar eens proberen te updaten naar 10.5.4 en de SDK ook maar eens uitproberen. gelijk een vuurdoop in OSX.

Overigens heb ik net NES emulator geprobeerd. Er was een update voor versie 2.0, maar deze crashed constant.

Heeft er iemand meer informatie over de programma's die in Cydia beschikbaar zijn? Zie je alleen degene die beschikbaar zijn voor firmware 2.0? welke schade kan het aanrichten?
Hoi, Dus als ik het goed begrijp kan ik met die firmeware van jou in windows mijn iphone jailbraken? en hoef ik niet te wachten op de windows versie van pwnage?

En is het mogelijk om later dan installer er op te zetten? of moet je hem dan weer opnieuw jailbraken?
Alvast bedankt voor de info!

Laatst gewijzigd door kyller; 21-07-08 om 23:38.
  #63  
Oud 21-07-08, 23:58
Blackfire Blackfire is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Outer
Berichten: 46
Standaard

ik heb eerst ook via windows geprobeert maar lukte me niet. Steeds de fout 1600!!

Maar je kan het ook steeds proberen.
Normaal kan je bij release van installer later deze gewoon op iPhone plaatsen.
  #64  
Oud 22-07-08, 00:52
kyller kyller is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 59
Standaard

Ok... Dus als windows gebruiker kan ik er niks mee? Sorry hoor, ik snap het niet helemaal meer hahaha. Wat kan je als windows gebruiker nou het beste doen? Gewoon afwachten.
  #65  
Oud 22-07-08, 13:39
Rockafello Rockafello is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 49
Standaard

Ik heb deze firmware in OSX gejailbreakt. Het enige wat er met deze firmware gedaan moet worden is het restoren met iTunes. Ik zou niet inzien waarom dat niet kan onder windows!

Belangrijk punt: Er zijn twee restore modes.

1. Restore modus (https://forum.iculture.nl/f59/i...very-mode.html)
2. DFU modus (https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html)

Als je iPhone nog niet eerder gejailbreakt is moet je de DFU modus gebruiken. de DFU modus is de modus waarmee direct met de hardware gepraat wordt, als je iPhone aangesloten is met iTunes zal deze ook aangeven dat je eerst MOET restoren.

In restore modus zie je een logo in het scherm staan. In DFU mode zie je niks. Je kan het geloof ik met een tool uitlezen of hij echt in DFU mode staat.

Vervolgens houdt je de ALT toets ingedrukt en drukt op restore in iTunes. Doordat je de ALT ingedrukt hebt, begint iTunes niet met downloaden, maar mag je zelf aangeven welke firmware je wil restoren. Kies vervolgens de custom jailbreak firmware en iTunes doet de rest!

Simpeler kan ik het niet uitleggen. Dit werkt dus ook onder Windows, aangezien ik al voor een jailbreaked firmware heb gezorgt.

Suc6
  #66  
Oud 22-07-08, 13:50
Tim de Kl. Tim de Kl. is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 20
Standaard

En hierbij behoudt je je internet instellingen en kan je gewoon bellen en op internet met T-mobile

Laatst gewijzigd door Tim de Kl.; 22-07-08 om 13:51. Reden: Onvolledig
  #67  
Oud 22-07-08, 13:57
Rockafello Rockafello is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 49
Standaard

Ja, deze firmware is niet activated. Dus zodra hij opstart en verbonden is met iTunes zal hij opnieuw geactiveerd worden en carrier settings downloaden. Werk hier prima met T-mobile.

p.s. mocht er iets misgaan, dan is het altijd mogelijk om naar de originele firmware terug te gaan! Mijn eerste keer had ik ook geen carrier settings, toen heb ik de firmware opnieuw gemaakt en werkte het wel.

p.s. ik vond nog wat interresante informatie:

Ik heb het nog niet zelf uitgeprobeerd

Citaat:
Het is nu ook mogelijk om de betaalde apps die te krijgen zijn via de Appstore te spelen op de gejailbreakte Iphone !

Je hebt nodig :

Iphone met fw 2.0 en gejailbreakt
Cydia installer ( SSH applicatie )

Hier de de rest :

1) I copied Monkey Ball.app into /Applications via SSH and set it to 775
2) Created a folder called “Documents” in /var/mobile/ and set permission to 777
3) Rebooted

Works fine!

Werkt idd prima!
  #68  
Oud 22-07-08, 14:08
Tim de Kl. Tim de Kl. is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 20
Standaard

Dat zou betekenen dat er een 'glitch' is om applicaties van de App Store via cydia (later ook Installer?) te installeren??

Dus dan krijg je dat ook al pirated? Als het werkt, dan kunnen we torrents verwachten denk ik...

Rockafello, zou jij topic willen starten over jailbreaken in Windows voor de 3G? Ik wil het ook wel doen, maar aangezien jij het het uitgevogeld .

Maar, met jou custom firmware heb je:
- Meer programma opslagcapaciteit(1Gb)
- Gewoon je carrier settings nog
- Cydia + SSH
- Jailbreak (Dus klaar voor Installer V4)

klopt dit, of vergeet ik wat?
  #69  
Oud 22-07-08, 14:25
Rockafello Rockafello is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 49
Standaard

Wat jij zegt klopt compleet.

Maar, met jou custom firmware heb je:
- Meer programma opslagcapaciteit(1Gb)
- Gewoon je carrier settings nog (deze downloaden iTunes)
- Cydia + SSH
- Jailbreak (Dus klaar voor Installer V4)

Het lijkt me overigens niet nodig om nog een appart topic hierover te plaatsen. Er zijn al guides verschenen, enige wat ik in te brengen heb is de link met firmware en wat jip & janneke taal hoe en wat.
  #70  
Oud 22-07-08, 14:37
Tim de Kl. Tim de Kl. is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 20
Standaard

Ja, ok, ik heb weer ens niet verder gekeken dan mijn neus lang is.
Andere gids volgen, maar dan met jou custom firmware.

Klopt het ook wat ik zei over 'pirated apps'? dat we straks torrents en een gids kunnen vinden voor apps uit de app store (niet dat ik het wil promoten)
  #71  
Oud 22-07-08, 16:57
Ezekiel's schermafbeelding
Ezekiel Ezekiel is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Baarn
Berichten: 305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rockafello Bekijk bericht
Wat jij zegt klopt compleet.

Maar, met jou custom firmware heb je:
- Meer programma opslagcapaciteit(1Gb)
- Gewoon je carrier settings nog (deze downloaden iTunes)
- Cydia + SSH
- Jailbreak (Dus klaar voor Installer V4)

Het lijkt me overigens niet nodig om nog een appart topic hierover te plaatsen. Er zijn al guides verschenen, enige wat ik in te brengen heb is de link met firmware en wat jip & janneke taal hoe en wat.
Waarom zou je de opslagcapaciteit nar 1024 Mb gooien 500 Mb heb je toch zat aan .of heb je hier een goede reden voor want ik zie hem nog niet (kan ook dommigheid zijn avn mij)
  #72  
Oud 22-07-08, 18:21
Rockafello Rockafello is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 49
Standaard

Die system schijf zeg maar die wordt gebruikt voor het OS en de software die daarop geinstalleerd wordt. Als ik alleen al kijk naar monkey bal, is die 35 mb groot. Met de komst van appStore, Cydia en wellicht binnenkort Installer v4 kun je extreem veel software installeren. Om te voorkomen dat je systeem schrijf zo snel vol zit heb ik hem vergroot.

Mochten er mensen zijn die liever toch een 500 mb store willen hebben dan kan ik die eventueel ook nog maken.

Is het al gelukt bij iemand om hem te restoren vanuit windows? graag input voor de rest van de mensen!
  #73  
Oud 22-07-08, 18:30
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rockafello Bekijk bericht
....

Belangrijk punt: Er zijn twee restore modes.

1. Restore modus (https://forum.iculture.nl/f59/i...very-mode.html)
2. DFU modus (https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html)

Als je iPhone nog niet eerder gejailbreakt is moet je de DFU modus gebruiken. de DFU modus is de modus waarmee direct met de hardware gepraat wordt, als je iPhone aangesloten is met iTunes zal deze ook aangeven dat je eerst MOET restoren.

In restore modus zie je een logo in het scherm staan. In DFU mode zie je niks. Je kan het geloof ik met een tool uitlezen of hij echt in DFU mode staat.

Vervolgens houdt je de ALT toets ingedrukt en drukt op restore in iTunes. Doordat je de ALT ingedrukt hebt, begint iTunes niet met downloaden, maar mag je zelf aangeven welke firmware je wil restoren. Kies vervolgens de custom jailbreak firmware en iTunes doet de rest!

Simpeler kan ik het niet uitleggen. Dit werkt dus ook onder Windows, aangezien ik al voor een jailbreaked firmware heb gezorgt.

Suc6
Ter verduidelijking: In iTunes onder Windows is het niet de ALT- maar de SHIFT-toets die ingedrukt moet worden.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #74  
Oud 22-07-08, 21:09
dikkedonder dikkedonder is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 47
Stuur een bericht via MSN naar dikkedonder
Standaard

kan je niet gewoon een IPSW downloaden ( custom ) en dan deze gewoon inladen in iTunes en restoren ??? moet toch ook werken. dan hoef je niet die pwnage te gebruiken..... of denk ik nu te simpel ???
  #75  
Oud 22-07-08, 21:33
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dikkedonder Bekijk bericht
kan je niet gewoon een IPSW downloaden ( custom ) en dan deze gewoon inladen in iTunes en restoren ??? moet toch ook werken. dan hoef je niet die pwnage te gebruiken..... of denk ik nu te simpel ???
Die is voor de eerste generatie iphones
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #76  
Oud 22-07-08, 21:34
Rockafello Rockafello is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 49
Standaard

@dikkedonder: lees nou gloeiende gewoon eerst ff de laatste 10 posts! dan had je gelezen dat wij dat net uitleggen!

@Michael: de ipsw die ik geupload heb niet, die kun je gewoon voor je iPhone 3G gebruiken

Laatst gewijzigd door Rockafello; 22-07-08 om 21:37.
  #77  
Oud 22-07-08, 22:25
dikkedonder dikkedonder is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 47
Stuur een bericht via MSN naar dikkedonder
Standaard

Eerst fout 1600.
hierna fout 1602
daarna fout 6.
en nu krijg ik heel de tijd die stekker met itunes en kan ik niet verder....
iemand een idee ?

EDIT
lijkt nu goed te gaan via deze handleiding :

https://forum.iculture.nl/f14/i...structies.html

ik zal daar ook zetten of alles werkt nadat de restore klaar is.
( heb wel rockafello's ipsw gebruikt )




Het is gelukt !!!
Cydia staat erop...
bel signaal is er...
kijken of de rest ook allemaal werkt zoals het syncen van me apps uit de apple store.

Laatst gewijzigd door dikkedonder; 22-07-08 om 22:55.
  #78  
Oud 22-07-08, 23:18
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Even voor de duidelijkheid...

Ik wil mijn 3G ook jailbreaken maar wel de programma's behouden die ik al via AppStore gekocht heb.

Als ik hem straks jailbreak via Pwnage Tool heb ik natuurlijk een verse installatie van 2.0 maar de vraag is of ik dan mijn backup die iTunes elke keer maakt terug kan zetten en een jailbroken iPhone overhouden ?

Edit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dikkedonder Bekijk bericht
Het is gelukt !!!
Cydia staat erop...
bel signaal is er...
kijken of de rest ook allemaal werkt zoals het syncen van me apps uit de apple store.
Laat je me even weten als dat werkt ?
  #79  
Oud 22-07-08, 23:22
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Even voor de duidelijkheid...

Ik wil mijn 3G ook jailbreaken maar wel de programma's behouden die ik al via AppStore gekocht heb.

Als ik hem straks jailbreak via Pwnage Tool heb ik natuurlijk een verse installatie van 2.0 maar de vraag is of ik dan mijn backup die iTunes elke keer maakt terug kan zetten en een jailbroken iPhone overhouden ?

Edit:



Laat je me even weten als dat werkt ?
Alles wat je hebt gekocht kan je nadat je de custom erop hebt gezet gewoon weer downloaden uit de appstore zonder dat je er voor hoeft te betalen. AppStore vraag gewoon U heeft al betaald wilt u het nogmaals downloaden Kies dan voor ja
  #80  
Oud 22-07-08, 23:23
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Alles wat je hebt gekocht kan je nadat je de custom erop hebt gezet gewoon weer downloaden uit de appstore zonder dat je er voor hoeft te betalen. AppStore vraag gewoon U heeft al betaald wilt u het nogmaals downloaden Kies dan voor ja
Mooi zo! We gaan eens aan de gang
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Pwnage 3.1 voor FW 3.1 - Verzameltopic 3svb Jailbreak 380 21-04-10 20:50
[1.0] Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic PieJi Unlock 594 08-12-09 20:38
iPhone: [3G] Pwnage / Winpwn verzameltopic 2.1 wout76 Jailbreak 3 12-09-08 23:01
Verplaatsen pwnage 2.0.2 Verzameltopic Michael Archief 0 09-08-08 13:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:34.