iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: FW2.0 direct root-access met ssh ? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/17154-fw2-0-direct-root-access-ssh.html)

teebee 22-07-08 21:49

FW2.0 direct root-access met ssh ?
 
Het viel met op dat na de upgrade met Pwnge2.0 OpenSSH standaard geinstalleerd staat en nog verrassender.. standaard aan.

Het is bekend dat het standaard wachtwoord 'alpine' is.

Met andere woorden: ik had zonder enige actie direct root-access tot mijn iPhone.. maak af en kleur de plaatjes.

Iedereen die dus niet zijn wachtwoord verandert heeft zijn iPhone wagenwijd open gezet voor onverlaten met slechte ideeen.

Hoe te veranderen op een MAC:
- zoek uit wat je IP-adres is van je iPhone
- type in een terminal ssh root@<ip-adres-iphone>
- login met usrname: root en passwd: alpine
- type passwd <je-nieuwe-wachtwoord>
- bevestig je nieuwe wachtwoord.
- type exit om terminal te verlaten.
- je wachtwoord nooit vergeten voor later use. ;-)

Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien hoor ik het graag.

leama 22-07-08 21:57

Is op de iPhone de root user de enige "super users" waar men het wachtwoord van weet? Anders zou een onverlaat alsnog via een andere user er in kunnen als je alleen het root wachtwoord hebt aangepast.

Grample 22-07-08 22:40

Uhm...

Gaat dit over 3G iPhone of 1st gen iPhone die geupdate is naar 2.0 ?

- Je zit in 3G rubriek
- Je profiel zegt dat je geen 3G iPhone hebt
- Ik heb zojuist geprobeerd en je kan niet zomaar SSH verbinding maken met een 3G iPhone

Michael 22-07-08 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 150727)
Uhm...

Gaat dit over 3G iPhone of 1st gen iPhone die geupdate is naar 2.0 ?

- Je zit in 3G rubriek
- Je profiel zegt dat je geen 3G iPhone hebt
- Ik heb zojuist geprobeerd en je kan niet zomaar SSH verbinding maken met een 3G iPhone

Werkt op allebei

Grample 22-07-08 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 150730)
Werkt op allebei

Vreemd dan dat ik zowel in Terminal als via Fugu geen verbinding mee kan maken (ssh: connect to host 192.168.1.13 port 22: Connection refused). Ik ham wel pingen. Enig idee waarom ik dan geen verbinding kan maken ?

Michael 22-07-08 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 150745)
Vreemd dan dat ik zowel in Terminal als via Fugu geen verbinding mee kan maken (ssh: connect to host 192.168.1.13 port 22: Connection refused). Ik ham wel pingen. Enig idee waarom ik dan geen verbinding kan maken ?

Ik neem aan dat je wel gepwnd bent op je 3G?

cypher21 22-07-08 23:00

Ik kan hier echt niet inloggen als de telefoon standby staat hoor.

Moet em aan het stroom hebben, of "actief" houden, wanneer het scherm uit is als ik de telefoon niet aan het stroom heb dan wordt de verbinding meteen verbroken

edit: kom er nu achter dat grample niet gepwnt heeft, dus de standaard 2.0 firmware heeft :P

Grample 22-07-08 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 150748)
Ik neem aan dat je wel gepwnd bent op je 3G?

Nope, daarom vond ik het vreemd want TS zegt "na de upgrade" en niet na jailbreak. Jailbreaken doe ik nog even niet tot ik er uitvogel hoe het met de garantie zit.

cypher21 22-07-08 23:04

TS zegt "Het viel met op dat na de upgrade met Pwnge2.0"

Dus leek mij eigenlijk wel duidelijk :rolleyes:

Michael 22-07-08 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 150752)
Nope, daarom vond ik het vreemd want TS zegt "na de upgrade" en niet na jailbreak. Jailbreaken doe ik nog even niet tot ik er uitvogel hoe het met de garantie zit.

Je kan na de pwnage toch weer terug naar de normale FW mochten er problemen zijn

dendoor 23-07-08 00:23

Heb de iPhone ook gepwnaged maar de SSH lukt hier toch niet hoor. Steeds connection refused via poort 22.

Dus het zal niet bij iedereen zo zijn denk ik.

greetz,

Den Door.

Michael 23-07-08 00:54

Haal uit cydia openssh dan gaat het zeker lukken

teebee 23-07-08 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leama (Bericht 150692)
Is op de iPhone de root user de enige "super users" waar men het wachtwoord van weet? Anders zou een onverlaat alsnog via een andere user er in kunnen als je alleen het root wachtwoord hebt aangepast.

Er is ook een user 'mobile' met shell access, daar weet ik het standaard wachtwoord niet van.
Echter na een keer inloggen met root kan je dat natuurlijk wijzigen, ik heb geenn idee wat voor gevolgen dat gaat hebben als je dat wijzigt.

MCNO 23-07-08 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 150893)
Haal uit cydia openssh dan gaat het zeker lukken

En gebruik Filezilla FTP (Voor windows én OSX geschikt)

Buur 28-07-08 02:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door teebee (Bericht 150953)
Er is ook een user 'mobile' met shell access, daar weet ik het standaard wachtwoord niet van.
Echter na een keer inloggen met root kan je dat natuurlijk wijzigen, ik heb geenn idee wat voor gevolgen dat gaat hebben als je dat wijzigt.

'mobile' heeft ook als standaard wachtwoord 'alpine' en het is verstandig die ook meteen te wijzigen als je je 'root' wachtwoord toch wijzigt. Heeft verder geen gevolgen.
Via BossPrefs is OpenSSH heel makkelijk aan en na gebruik weer uit te zetten, dan ben je zeker dat er niemand zomaar ongewild binnen komt wandelen op je iPhone.

basiphone 12-11-08 20:14

filezilla wil contact maken met de server wat iedere keer mislukt. ik begrijp niet waarom ie dat wil. ik wil alleen contact met mijn iphone maken zodat ik hem "3rd party software" klaar wil maken. Ik zag het een vriend doen op de mac met syberduck, appeltje eitje. nou met windows.......

King1987 12-11-08 22:04

Winscp gebruiken, werkt perfect! Gebruikersnaam: Root, Wachtwoord: Alpine.

(hij moet wel gejailbreakt zijn, openssh uit cydia halen en aanzetten) Meer info in de wiki :)

Succes :D

basiphone 20-11-08 00:36

inderdaad, wincp deed het wel meteen. thanks

iTim 11-02-09 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door teebee (Bericht 150680)
Het viel met op dat na de upgrade met Pwnge2.0 OpenSSH standaard geinstalleerd staat en nog verrassender.. standaard aan.

Het is bekend dat het standaard wachtwoord 'alpine' is.

Met andere woorden: ik had zonder enige actie direct root-access tot mijn iPhone.. maak af en kleur de plaatjes.

Iedereen die dus niet zijn wachtwoord verandert heeft zijn iPhone wagenwijd open gezet voor onverlaten met slechte ideeen.

Hoe te veranderen op een MAC:
- zoek uit wat je IP-adres is van je iPhone
- type in een terminal ssh root@<ip-adres-iphone>
- login met usrname: root en passwd: alpine
- type passwd <je-nieuwe-wachtwoord>
- bevestig je nieuwe wachtwoord.
- type exit om terminal te verlaten.
- je wachtwoord nooit vergeten voor later use. ;-)

Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien hoor ik het graag.

En dan staat hij op iPhone-van-klaasjansjenkie:~ root#

wat moet je dan doen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:34.