iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jawel hoor...Hij zit er aan te komen !!! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/173916-jawel-hoor-zit-komen.html)

Wally© 24-07-16 13:28

Jawel hoor...Hij zit er aan te komen !!!
 
De langverwachte djeelbreek voor iOS 9.2 - 9.3.3...

PanGu iOS 9.2 - 9.3.3 jailbreak tool - pangu.io

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 juli 2016 om 12:58 ----------

Beetje een teleurstelling...

The user can easily jailbreak the iOS devices by running the click-to-jailbreak app, and also easily remove the jailbreak by rebooting the iOS devices. In other words, the user has full control to enable or disable the jailbreak functionality.

Hij blijkt dus tethered te zijn...Hoe dagget ook draait of keert...en da's jammer...

WhyNotCallMeRo 24-07-16 15:00

deh hedde geliek in

Guest-20180925190238 24-07-16 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 1023550)
...en da's jammer...

Tweaks die een launch daemon of launch agent gebruiken gaan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid probleempjes veroorzaken tijdens een reboot. En da's ook jammer.

Citaat:

Hij blijkt dus tethered te zijn...
Zelfs dat niet. Tethered is met een draadje.

Bomans 24-07-16 18:58

Dat baart me niet zoveel zorgen.

Wat er na 7 dagen (verval van het profiel) te gebeuren staat des te meer ...

Ik blijf voorlopig op 9.0.2.

Guest-20180925190238 24-07-16 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 1023566)
Dat baart me niet zoveel zorgen.

Ook niet over het feit dat Mobile Substrate (aka Cydia Substrate) niet kan opstarten tijdens het boot proces? Bepaalde goede tweaks kunnen dan niet inhaken in Mobile Substrate.

Ik vermoed dat het niet de bedoeling is om met deze jailbreak veel tweaks te gebruiken. Onder andere ook omdat 25pp weer eens van de partij is. 25pp is voor een ander soort "publiek".

Bomans 24-07-16 19:05

Haken die dan niet in na een respring?

Dit is toch vergelijkbaar met safe mode?

Guest-20180925190238 24-07-16 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 1023568)
Haken die dan niet in na een respring?

Sommige wel, andere dan weer niet.

Maar hoe gaat men na het opstarten en het uitvoeren van de jailbreak (met een app) Mobile Substrate starten? Dan zal Saurik toch een en ander moeten aanpassen aan het MS model. Idem dito voor tweaks die launch daemons/agents gebruiken. Die zullen ook moeten aangepast worden om post boot te kunnen opstarten.

peerenbooms 25-07-16 13:16

Iemand al ervaring met deze jailbreak?

Schijnt nogal ingewikkeld te zijn deze te installeren als ik de tutorial op IDB bekijk
en vooral de laatste regel van de auteur:

Note: If the jailbreak process doesn’t work for you, just repeat the process over and over until it does. I had to do this 8 times before it finally took. Stay patient!

Kort vertaald:
als het niet in en keer lukt herhaal het proces, heb geduld ik heb er 8 keer moeten herhalen...

Niet ik hoor maar de auteur van de How to...

Dit gelezen hebbende en de lijst met werkende tweaks ingezien , lijkt het me verstandig nog even te wachten op de opeenvolgende versies

Guest-20180925190238 25-07-16 20:27

Tethered
 
Dat vind (vond) ik dus ook:

http://www.imgdumper.nl/uploads9/579...t_19.24.56.jpg

Tot nu toe nog geen relevante commentaren van de bekende devs gelezen.

samson1a 25-07-16 22:22

ik heb via eva3drs online script geinstalleerd, en jailbreak uitgevoerd,
zoals op een pagina aangegeven,
en heb ccsettings geinstalleerd,

werkt tot nu toe goed,
en euh wanneer start jij je telefoon opnieuw op ?
ik doe herstart springbord via ccsettings, en dan kan ik weer verder tot nu toe :)

Wally© 25-07-16 22:30

1 Bijlage(n)
Als dit waar is...dan is dit toch wat zorgwekkend...

En ik heb weinig reden om deze 'dev' van het eerste uur niet te geloven...

Zephyer 25-07-16 23:33

1. Blijkbaar zijn er veel errors tijdens de JB nadat Apple bepaalde 'fixes' heeft toegepast.
Dit zou betekenen dat de JB 'iets' (mis/ge)bruikt met een Apple service? Dat Pangu nu een fix aan het toepassen is, maakt het voor mij niet minder 'vaag'.

2. Mensen die deze JB hebben toegepast, zagen dat hun device een 'spontane' reboot kreeg waarna de JB weg was en 'herjailbreaken' niet lukte.
Dit zou inhouden dat er een soort 'live' verbinding is met iets/iemand op het internet die het e.e.a. controleert.. (!?)

Ik blijf er even vandaan, eens zien of ik met captureren kan zien wat er wellicht wordt verstuurd vanuit de App of device naar .. iets/iemand/Apple?

belgiumiphone 26-07-16 01:34

De jailbreak ook geïnstalleerd via Jailbreak 9.2 - 9.3.3 - onlinejailbreak.com

Een paar tweaks geïnstalleerd en deze werken pico bello: ccsettings, virtualhome en ... springtomize 3 (deze laatste tweak heeft net een update gekregen om compatibel te zijn met iOS 9.2-9.3.3)

Guest-20180925190238 26-07-16 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyer (Bericht 1023598)
Ik blijf er even vandaan, eens zien of ik met captureren kan zien wat er wellicht wordt verstuurd vanuit de App of device naar .. iets/iemand/Apple?

Als je toegang hebt tot een Mac met Xcode 7 kan je dat (en nog veel meer) analyseren met Xcode Instruments. :)

tossewaarde 26-07-16 15:59

Jailbreak is offline gehaald door Pangu....PanGu iOS 9.2 - 9.3.3 jailbreak tool - pangu.io
Ik zou adviseren om daarom even af te wachten met jailbreaken totdat ze een nieuwe versie hebben. Wellicht zijn er mensen met problemen?

Mireille005 26-07-16 21:07

Klinkt allemaal niet goed. Hoe weet je als gewone gebruiker nu wanneer het wel kan? Voor je te laat bent? Of updaten naar 9.3.3 in de hoop dat er een sterkere/betere JB komt? Ik zit nog op iOS 8.4 :S

thespikie 26-07-16 21:45

Is nog gewoon te downloaden hoor: PanGu iOS 9.2 - 9.3.3 ???? - pangu.io alleen in het Engels nog niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:00.