//

onmogelijke iphone 3g jailbreak

onmogelijke iphone 3g jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mede-iphoners, Ik ben nu al 5 uur bezig om de iphone 3g te jailbreaken maar het lukt gewoon niet. Heb het inmiddels in 3 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-08-08, 10:54
Kacper Kacper is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard onmogelijke iphone 3g jailbreak

Beste mede-iphoners,

Ik ben nu al 5 uur bezig om de iphone 3g te jailbreaken maar het lukt gewoon niet. Heb het inmiddels in 3 verschillende os'en geprobeerd maar nog steeds zonder resultaat.

ik gebruik:

-windows xp (icm laate itunes 7.7, winpwn 2.0.0.3 met custom firmware van michael)

-windows vista((icm laate itunes 7.7, winpwn 2.0.0.3 en custom firmware van michael)

-mac osx leopard (nieuwste kalyway)(icm itunes 7.5/7.7 (?) pwn software uit iphoneclub handleiding voor macosx en custom firmware van michael)

windows xp:

De eerste keer kon ik met winpwn (gewoon volgens de handleiding) een custom firmware maken (met wel het customlogo wat je kon aanvinken).
Ik was toen echter vergeten om itunes te installeren dus dat had ik eerst gedaan en daarna opnieuw winpwn gedraaid. Echter viel winpwn nu simpelweg iedere keer uit vlak voordat hij klaar was met custom firmware maken. Het maakte niet uit of dat ik winpwn opnieuw draaide of zelfs opnieuw installeerde. Ik heb toen ervoor gekozen om winpwn opnieuw te starten, de orginele restore firmware te kiezen (die van apple) en vervolgens de firmware die ik de vorige keer had gemaakt en daarna opnieuw ipwn te doen (die kon ik namelijk de eerste keer niet kiezen omdat itunes niet geinstalleerd was). Zo gezegd zo gedaan en kreeg de melding dat itunes gepwnt was.
Daarna itunes gestart en daarna begon de ellende pas echt. Wat ik ook deed, recovery mode (dus dat je dat stekkertje op je iphone kreeg en daarna shift+herstel) of DNU mode (zwart scherm en daarna shift+herstel, kreeg zelfs in xp de melding dat xp bezig was met DNU drivers installeren) maar vervolgens kreeg ik steeds nadat itunes klaar was met 'software uitpakken''een onbekende fout met tussen haakjes of een 1 of een 5.
Ook heb ik het met de custom firmware van michael geprobeerd wat precies hetzelfde probleem opleverde (ik had ook voor zijn firmware daarna expliciet winpwn gedraaid en ipwn gedaan en vervolgens weer in itunes in beide modussen geprobeerd te herstellen met zijn firmware).

Windows Vista:

precies hetzelfde probleem. Alleen hier bleef winpwn wel gewoon draaien iedere keer maar kreeg ik wel weer steeds in itunes de foutmelding "iphone iphone kan niet herstellen door onbekende fout (1) of "..." (5) oid.
Welke herstelmodus ik ook probeerde.

Ik heb op een gegeven moment een gewone herstel geprobeerd in itunes en dit ging wel gewoon goed. Ik kreeg de iphone namelijk op een gegeven moment niet meer aan omdat hij volgens mij in 1 van die 2 herstelmodussen stond (lijkt me niet dat winpwn zelf iets aan je telefoon veranderd als hij custom firmware maakt)

Mac OSX Leopard:

Hier heb ik zoals eerder gezegd de pwn software gepakt uit de iphoneclub handleiding maar nadat ik deze had gestart liep het al vrijwel direct fout:
nadat ik de iphone had aangesloten, hij netjes werd gevonden door itunes en ik in de pwn software de 3g had gekozen kreeg ik alweer direct een fout nadat ik de apple firmware had gekozen. Dat de firmware onjuist was oid.
Vervolgens ging ik het proberen met de custom firmware van michael. Ik probeerde te herstellen in itunes in beide modussen en dan de firmware van michael kiezen. Ook hier kreeg ik steeds meer dezelfde 2 foutmeldingen direct na het uitpakken van de software.

Mac OSX bleek dus voor mij ook geen optie.


Hoeveel tegenslagen kun je hebben? Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb echt mn best gedaan om alle handleidingen te volgen maar ik kom er gewoon niet uit. Het is ook een beetje verwarrend. In de ene handleiding moet je DNU mode gebruiken en in andere gewoon recovery mode.

Wat misschien wel van belang is om te weten is dat ik itunes nooit kan afsluiten. Zowel in windows xp als in vista niet. Dit moet ik altijd via taakbeheer doen.

Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen want ik sta op het punt om mn iphone uit het raam te smijten

Laatst gewijzigd door Kacper; 01-08-08 om 10:58.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-08-08, 11:00
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

oook altijd handing om bij te zeggen welke foutmelding je kreeg (voor mij liefst die van osx)
__________________
at your service
  #3  
Oud 01-08-08, 11:04
Kacper Kacper is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Volgens mij had ik dat erbij gezet maargoed:

"Iphone iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(1)" of

"Iphone iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(5)"

Dit is denk ik afhankelijk van de herstelmodus die ik probeer.

Laatst gewijzigd door Kacper; 01-08-08 om 11:08.
  #4  
Oud 01-08-08, 11:07
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Als je al een custom hebt waarom er dan nog een gaan maken. Dan de gids volgen vanaf dat er al een custom is
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #5  
Oud 01-08-08, 11:10
Kacper Kacper is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

omdat ik eerst wou proberen er zelf 1 te maken. Maargoed, zelfs al volg ik dus die handleiding vanaf het hebben van een custom krijg ik die foutmeldingen aangezien het probleem zich in itunes voordoet.
  #6  
Oud 01-08-08, 11:26
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kacper Bekijk bericht
... Wat misschien wel van belang is om te weten is dat ik itunes nooit kan afsluiten. Zowel in windows xp als in vista niet. Dit moet ik altijd via taakbeheer doen. ...
hier misschien een oplossing voor dat probleem?

https://forum.iculture.nl/f8/ap...luit-niet.html
  #7  
Oud 01-08-08, 11:33
Kacper Kacper is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Net even gekeken. Dat is helaas niet de oplossing voor het afsluitprobleem. Bovendien is natuurlijk ook niet zeker te zeggen of dat de oorzaak van het probleem is.
  #8  
Oud 01-08-08, 11:34
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Error codes:

Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl

Staan ook 1 en 5 tussen.
  #9  
Oud 01-08-08, 11:36
Kacper Kacper is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Al geprobeerd en helaas ook niet op mij van toepassing
  #10  
Oud 01-08-08, 11:40
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Heb je je iTunes gepwnd?
  #11  
Oud 01-08-08, 11:44
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kacper Bekijk bericht
... Zo gezegd zo gedaan en kreeg de melding dat itunes gepwnt was. ...
Blijkbaar wel ...
  #12  
Oud 01-08-08, 11:47
Kacper Kacper is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

jep. Heb net expliciet nogmaals winpwn gedraaid. De orginele apple firmware aangeklikt bij "browse .ipsw" en daarna ipwn gedraaid met jouw custom firmware. Daarna itunes opgestart, iphone uitgezet en losgehaald, opnieuw aangesloten terwijl ik home knop indruk (staat dan een kabeltje met intunes cdtje in beeld) waarop itunes dan mijn telefoon vind. Vervolgens met shift+herstel jouw firmware gekozen maar toch weer dezelfde fout na het uitpakken van de software

[edit] dit zijn de files die ik gebruik:
iPhone1_1_2.0_5A347_Custom_Restore (michael's firmware)
Custom-iPhone1,1_2.0_5A347_Restore (zelfgemaakte firmware)
iPhone1,1_2.0_5A347_Restore (orginele apple firmware)

Laatst gewijzigd door Kacper; 01-08-08 om 11:50.
  #13  
Oud 01-08-08, 11:53
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kacper Bekijk bericht
jep. Heb net expliciet nogmaals winpwn gedraaid. De orginele apple firmware aangeklikt bij "browse .ipsw" en daarna ipwn gedraaid met jouw custom firmware. Daarna itunes opgestart, iphone uitgezet en losgehaald, opnieuw aangesloten terwijl ik home knop indruk (staat dan een kabeltje met intunes cdtje in beeld) waarop itunes dan mijn telefoon vind. Vervolgens met shift+herstel jouw firmware gekozen maar toch weer dezelfde fout na het uitpakken van de software

[edit] dit zijn de files die ik gebruik:
iPhone1_1_2.0_5A347_Custom_Restore (michael's firmware)
Custom-iPhone1,1_2.0_5A347_Restore (zelfgemaakte firmware)
iPhone1,1_2.0_5A347_Restore (orginele apple firmware)
Dat is dus de verkeerde fw voor de 3G Die begint met 1,2_2.0_5A347

Link naar de goeie fw http://rapidshare.de/files/40064196/...tore.ipsw.html
  #14  
Oud 01-08-08, 11:56
Kacper Kacper is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Ik krijg weer hoop! Downloading..
  #15  
Oud 01-08-08, 12:11
Kacper Kacper is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Hij komt nu wel verder maar krijg nu weer dezelfde fout alleen dan met (6) op het eind
  #16  
Oud 01-08-08, 12:18
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Stond je iphone in dfu of recovery?
  #17  
Oud 01-08-08, 12:26
Kacper Kacper is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

in recovery mode. Ik ben nu de orginele restore firmware aan het downloaden van apple en dan weer handmatig via winpwn een custom maken, ipwn'en en dan opnieuw proberen. Zal dan iig ook de dfu proberen.
  #18  
Oud 01-08-08, 12:31
Kacper Kacper is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Ik krijg em alleen niet meer uit de recovery mode. Laatste keer is me dat wel gelukt maar weet niet meer hoe. Weet jij dat misschien?
  #19  
Oud 01-08-08, 12:33
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Je vingers op de home en sleepknop houden tot hij uit gaat
  #20  
Oud 01-08-08, 12:42
Kacper Kacper is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

nope werkt niet. Hij gaat wel uit. Maar als ik em daarna aanzet dan staat hij alsnog in recoverymode. Als ik beide knoppen langer vast blijf houden dan gaat hij uit, weer aan en dan weer uit. Als ik em dan weer aanzet staat hij ook alsnog in recoverymode.
Doe wel even een herstel in itunes met de orginele firmware en dan maar weer opnieuw.

Maargoed, ik ben denk ik nu wel meer in de juiste richting aangezien winpwn eerst zei: "be sure to connect an iphone" en nu is dat veranderd in iphone 3g

[edit] Hij is bezig en volgens mij gaat het nu goedkomen! Probleem zat em dus in de verkeerde firmware (firmware 2.0 voor de eerste iphone ipv de 3g) en het kiezen van de recovery mode ipv DFU mode. Ben nu bezig met een custom firmware van winpwn (met dat geinige linux logotje)

Alvast iedereen (met name michael) bedankt!!

Laatst gewijzigd door Kacper; 01-08-08 om 13:11.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het onmogelijke mogelijk: 3G downgrade 4.2.1 naar 3.1.3 zonder SHSH blobs Typ 81 iPhone algemeen 38 25-05-11 14:48
iPhone 3G: Onmogelijke om te unlocken. barts5 Unlock 4 31-07-08 21:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.