iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Pwnage 2.0.2 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/18603-3g-pwnage-2-0-2-verzameltopic-osx-versie.html)

Michael 09-08-08 14:39

[3G] Pwnage 2.0.2 - Verzameltopic (OSX versie)
 
Custom Firmware (3G iPhone)
Beide custom bevatten cydia en de installer. 500MB ruimte voor extra apps.
De niet activatie is voor legale iPhone bezitters en de activerende fw is voor de "illegale" iphone bezitter.

Custom Firmware 2.0.1 zonder activatie
Michael's Custom FW zonder activatie

Mirror Met dank aan samplex
MD5 Checksum: e408d9d3201645b486b1a093e75442bb

Custom Firmware 2.0.1 met activatie
Michael's Custom FW met activatie

Mirror Met dank aan samplex
md5 Checksum: b0bc630424857cd77ed0a2bc5984f1a9

Mac gebruikers die van de mirror downloaden opgelet. Voordat je download open je eerst in Macintosh HD/Systeem/Bibliotheek/CoreServices Daar staat een programma dat heet Archiveringshulpprogramma, open dat en ga naar voorkeuren. Daar vink je Blijf uitpakken indien mogelijk uit. Zo blijft er na het uitpakken van de zip een mooi ipsw blokje over.

Backup terugzetten
Dat kan je doen maar houdt er rekening mee dat je mail kan crashen. In Cydia zit daar een fix voor in asMailFix2 Maar je moet dan ook de source iPhone-notes.de aan Cydia toevoegen. Dat kan bij de More Package Source op de Home pagina van Cydia.

FOUTEN TIJDENS RESTOREN:
Kijk even HIER: Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl

Extra aanvullingen voor mogelijke oplossingen:

Problem: I cant restore my custom firmware. I just get error 6, 1, 2, (something low).
Solution: This has multiple causes. Generally, you are not in DFU mode. See DFU guide. Winpwn solution after ruling out the above: Delete the device file (x12220000_4_Recovery.ipsw) in your iTunes folder. (Search for the file). This can also be caused by using the incorrect firmware image (a 3g on a 2g for example).

Problem: I am in DFU mode and I just get error 1604, 1602, 1601 (some 160x). I am pulling my hair out! What do I do?!
Solution: This one sucks. There’s no single answer for it. Here are some possible suggestions:
  1. Validate you are using the correct firmware. You can get this if you are using an incompatible firmware (3g for 2g for example).
  2. Restart your computer and try again.
  3. Try another computer
  4. Try switching USB ports
  5. Uninstall and reinstall iTunes 7.7

Phew 09-08-08 15:33

Hier alvast een lijst voor installer 4 met alle repositories en de bijhorende applicaties van de repository.

Zie Repository Sources voor meer informatie.

Edit: Installer herkent de oude repositories wel, maar geeft foutmeldingen indien je iets wil installeren.

pumpeduse 09-08-08 15:55

Wat bedoel je met activatie en wat zonder activatie.

pumpeduse 09-08-08 15:56

Nog een vraag nu dit alles is mislukt bij mij geen netwerk ben ik hem aant herstellen met originele firmware van apple.
kan ik dan nog dit uitvoeren

Michael 09-08-08 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phew (Bericht 165181)
Hier alvast een lijst voor installer 4 met alle repositories en de bijhorende applicaties van de repository.

Zie Repository Sources voor meer informatie.

Die zullen niet meer werken vanwege de andere structuur van installer en de iphone

Sahbey 09-08-08 16:09

Hello Micheal
Zijn er geen mirrors
ik heb al mijn kansen gehad met Rapidshare.
ik moet lang wachten anders.

Bedankt voor al die moeite.

batumulia 09-08-08 16:17

Michael, wat heb je allemaal met de custom firmware gedaan? Cydia? INstaller? Iets meer info graag :)

pumpeduse 09-08-08 16:20

wat is het verschil met activatie en zonder activatie?

haagsegoof 09-08-08 16:25

iemand nog een oplossing voor het error 6 probleem??
ga straks die van michael proberen maar voor het geval dat !

macron 09-08-08 16:26

De officieel met abonnement gekochte iPhones hoeven niet geactiveerd te worden. Dat zijn ze immers al. Gebruik je dan een custom restore firmware met activatie, werkt je telefoon niet meer. Dit geldt overigens ook voor de belgische telefoons zonder abonnement.

veel succes:o

Basjee 09-08-08 16:30

Hoe moet je die erop zetten @ een mac?
iPhone 3G 2.0.1 in DFU, bij iTunes herstellen met die firmware hierboven, en dan doet hij het??

tapijtkever 09-08-08 16:35

als ik wil pwanen geeft hij aan om van simpel naar expert mode te gaan maar dan krijg ik alle maal keuzes??? heb gekeken naar uitleg van iclarre.. maar daar kom ik niet uit?? wat ik moet selecteren

Thaan 09-08-08 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tapijtkever (Bericht 165243)
als ik wil pwanen geeft hij aan om van simpel naar expert mode te gaan maar dan krijg ik alle maal keuzes??? heb gekeken naar uitleg van iclarre.. maar daar kom ik niet uit?? wat ik moet selecteren

iPhone unlock: Handleiding iPhone firmware 2.0 unlock (iPhone 1.0 en iPhone 3G) > Artikel > iPhoneclub.nl
Stukje naar beneden scrollen en daar staat een uitleg incl plaatjes.

Thaan 09-08-08 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sahbey (Bericht 165220)
Hello Micheal
Zijn er geen mirrors
ik heb al mijn kansen gehad met Rapidshare.
ik moet lang wachten anders.

Bedankt voor al die moeite.

De enige die ik op iets anders heb staan dan rapidshare is deze:

iPhone 3G 2.0.1 custom firmware
Cydia + installer
Geen activatie (dus je hebt hem bij je abbo gekregen van je provider)
Standaard apple logo's

Als je zeker weet dat je deze moet hebben, hier te downloaden:
2shared - download iPhone1,2_2.0.1_5B108_No_activation_Custom_Restore.ipsw

sirtalis 09-08-08 16:42

Is het handig als ik alle verse customs even op usenet dump? Is daar animo voor?

tapijtkever 09-08-08 16:42

hoi heb ik gedaan maar ik krijg het eerder dan staat beschreven?? ik las wel iets over verkeerd uitpakken maar dat heb ik uitgevinkt in safarie! maar mijn ipsw bestand is geen lego blokje?? kan het daardoor komen??

batumulia 09-08-08 17:26

@sirtalis: ik zou het heel handig vinden!

Michael: kun jij een fw maken met alleen installer?

korrel 09-08-08 17:28

Is het mogelijk zonder pwnage een aangepaste firmware met installer 4 met itunes in te laden , ik heb dit helaas nog door niemand bevestigd gezien :) ... Het zou namelijk echt tof zijn als ik niet op winpwn zou moeten wachten...

Zo ja : welke firmware heb ik dan nodig , het zal vast al ergens staan.. Ik zie alleen door het bos de bomen niet meer :) . ik heb een 3g iphone met t-mobile abbonnement :) ..

nick3g 09-08-08 17:38

damn heb me kans bij rapidshare gehad moet nu 114min wachten iemand een oplossing?

obionenairobi 09-08-08 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door batumulia (Bericht 165298)
@sirtalis: ik zou het heel handig vinden!

Michael: kun jij een fw maken met alleen installer?

zoals ze in het engelse parlement zeggen : here here :)

bakicc 09-08-08 18:58

Ik krijg error 1600 bij het pwnen met de versie hierboven...

bizzie 09-08-08 19:28

Ik kom niet verder dan "De iPhone iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (13)."

Kethij 09-08-08 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thaan (Bericht 165250)
De enige die ik op iets anders heb staan dan rapidshare is deze:

iPhone 3G 2.0.1 custom firmware
Cydia + installer
Geen activatie (dus je hebt hem bij je abbo gekregen van je provider)
Standaard apple logo's

Als je zeker weet dat je deze moet hebben, hier te downloaden:
2shared - download iPhone1,2_2.0.1_5B108_No_activation_Custom_Restore.ipsw

Mail app crasht met deze custom firmware.

batumulia 09-08-08 19:36

Zet je je back-ups terug?

Kethij 09-08-08 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door batumulia (Bericht 165396)
Zet je je back-ups terug?

Als dit richting mij is, ja ik zet mijn backups terug. Is dit niet goed dan?

batumulia 09-08-08 19:39

Het was richting jou, schijnt een fout in de backups te zijn waardoor Mail crasht. Je moet je telefoon niet terug brengen met een backup maar als een nieuwe telefoon.

Kethij 09-08-08 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door batumulia (Bericht 165400)
Het was richting jou, schijnt een fout in de backups te zijn waardoor Mail crasht. Je moet je telefoon niet terug brengen met een backup maar als een nieuwe telefoon.

Ja dan ben ik al mijn contacten kwijt dus lijkt me niet handig?

macron 09-08-08 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kethij (Bericht 165402)
Ja dan ben ik al mijn contacten kwijt dus lijkt me niet handig?

die kun je toch gemakkelijk syncen met iTunes!

batumulia 09-08-08 19:50

Idd met Windows Vista kan je hem syncen met Windows Contacts en met Mac met waarschijnlijk een mac programmatje...

Kethij 09-08-08 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macron (Bericht 165412)
die kun je toch gemakkelijk syncen met iTunes!

Nee ok sorry ik dacht dat de iPhone deze alleen syncte als ik de backup terug deed zetten. Maar bedankt dan ga ik hem opnieuw herstellen en aanmelden als nieuwe iPhone.

kyller 09-08-08 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kethij (Bericht 165402)
Ja dan ben ik al mijn contacten kwijt dus lijkt me niet handig?

Nee hoor hoeft helemaal niet!
Er is een fix in Cydia, als je deze draait kan je gewoon weer je mail.app gebruiken! je moet wel even de source toevoegen..... fix heet asMailfix2 de source die je moet toevoegen is iPhone-notes.de
Werke bij mij perfect! Succes

Michael 09-08-08 19:52

Aangezien het nog niet handig is om zonder Cydia door het iPhone leven te gaan kan je beter de versie met Cydia en Installer nemen.

bohr2008 09-08-08 20:19

Ondanks de vele berichten en vele nieuwe cf. Is mij nog niet duidelijk of ik mijn iphone 3G 16 gig. met orginele firmare 2.01 kan restoren met een custom pwnd firmware in itunes. Ik heb het geprobeerd maar dan krijg ik error 6

kyller 09-08-08 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bohr2008 (Bericht 165443)
Ondanks de vele berichten en vele nieuwe cf. Is mij nog niet duidelijk of ik mijn iphone 3G 16 gig. met orginele firmare 2.01 kan restoren met een custom pwnd firmware in itunes. Ik heb het geprobeerd maar dan krijg ik error 6

Geef is wat meer uitleg? hoe heb je het geprobeert dan?

bohr2008 09-08-08 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kyller (Bericht 165450)
Geef is wat meer uitleg? hoe heb je het geprobeert dan?

Ok,

Ik dacht dat ik gewoon een cf kon downloaden en die via itunes dus met shift restore, firmware selecteren en dan updaten. Maar dat gaat blijktbaar niet of ik heb het niet helemaal goed begrepen.

kyller 09-08-08 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bohr2008 (Bericht 165455)
Ok,

Ik dacht dat ik gewoon een cf kon downloaden en die via itunes dus met shift restore, firmware selecteren en dan updaten. Maar dat gaat blijktbaar niet of ik heb het niet helemaal goed begrepen.

Dat werkt wel als je je iPhone al een x gepwnd heb met itunes, heb je dit niet gedaan dan kan je beter eens kijken in dit topic en met winpwn je iPhone pwnen ;)
https://forum.iculture.nl/f14/i...0-2-0-1-a.html

Succes!

bohr2008 09-08-08 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kyller (Bericht 165461)
Dat werkt wel als je je iPhone al een x gepwnd heb met itunes, heb je dit niet gedaan dan kan je beter eens kijken in dit topic en met winpwn je iPhone pwnen ;)
https://forum.iculture.nl/f14/i...0-2-0-1-a.html

Succes!

Dat dacht ik al. eigenwijs he... Ik ga het nu ff proberen op mijn hackintosh... thanks anyway

Globalist 09-08-08 20:53

Ik heb zowel een mac (edit: moet zijn pc met windows)als een mac(book), maar ik had ergens gelezen (en 'n video gezien, kan het nu niet meer terugvinden) dat het in DFU krijgen verschilt tussen mac en windows, het verschil zou zijn dat bij de een je wel een pijl in beeld hoort te krijgen, en bij de ander je 'tíming' goed moet zijn omdat je de home-knop ingedrukt moet houden. Ik kan alleen niet meer terugvinden welke bij welke hoort, iemand die daar toevallig iets van weet, of is het bij beide dat je die pijl moet krijgen en niet een zwart scherm (dmv vasthouden van de hometoets nadat die is uitgegaan)?

macron 09-08-08 20:59

sluit je iPhone aan op je Mac. Open iTunes en zet je iPhone uit. Houdt nu zowel je aan/uitknop als je home knop 10 seconden vast. Laat na deze 10 seconden de aan/uitknop los en houdt de home knop nogmaals 10 seconden vast ......
et voila ..... je iTunes vindt een iPhone in recovery mode. Dit is voor de mac versie. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het voor windows anders zal zijn, maar dat zal voor jou met je twee macs niet uitmaken. Zo gaat het zeker lukken.

kyller 09-08-08 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bohr2008 (Bericht 165463)
Dat dacht ik al. eigenwijs he... Ik ga het nu ff proberen op mijn hackintosh... thanks anyway

Was er vanuit gegaan dat je windows had, staat n.l bij je naam ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:37.