//

1604 ERROR iTunes

1604 ERROR iTunes discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond allemaal, Ik gisteren avond mijn iPhone 3G 16gb 2.0 proberen te updaten naar 2.0.1 maar kwam een error tegen en is de setup ermee ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-08-08, 19:41
DLabs DLabs is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Schiedam
Berichten: 12
Exclamation 1604 ERROR iTunes

Goedenavond allemaal,

Ik gisteren avond mijn iPhone 3G 16gb 2.0 proberen te updaten naar 2.0.1 maar kwam een error tegen en is de setup ermee gestom. ben dom genoeg geweest error code niet op te schrijven.

Als ik nu mijn iPhone aansluit op iTunes en op restore druk geeft het steeds 1604 error (heb het al meer dan 10x geprobeerd en ja als ik mijn iPhone opstart gaat het automatsch naar restore mode). Ik heb heel veel toppics gelezen en vraag me eigenlijk af moet ik ook terug naar 1.1.4??? is tog niet mogelijk..

Ik heb het ook geprobeerd met winpwn 2.0.0.4 hiermee is het ook niet gelukt iemand een idee. Mijn iPhone was is orginele staat.

Bedankt,
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-08-08, 20:44
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

zet je je iphone in recovery bij herstel?

Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl
__________________
at your service
  #3  
Oud 12-08-08, 21:08
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

aangezien je een 3G hebt, zul je niet terug KUNNEN naar 1.1.4

van
Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl

Error 16XX

Probleem: Alle Error 16XX foutmeldingen betekenen dat je iPhone in DFU staat. Je kunt de custom firmware 2.0 niet installeren als je iPhone in DFU staat; dat moet in recovery mode gebeuren.
Oplossing: Zet je iPhone uit door je vingers op de Home- en Power-knop te houden voor een aantal seconden. Als je iPhone daarna weer opstart ben je uit DFU. Om alsnog de custom firmware 2.0 op je iPhone te kunnen zetten moet je de iPhone in recovery mode zetten. Haal je iPhone van de oplaadkabel of uit de dock en schakel hem uit. Hang je iPhone nu weer aan de kabel, maar houd je vinger op de Home-knop. Als nu je iPhone weer opstart, zie je een iTunes-logo en stekker. Nu kun je verder restoren via onze handleiding.


extra info:
Problem: I am in DFU mode and I just get error 1604, 1602, 1601 (some 160x). I am pulling my hair out! What do I do?!
Solution: This one sucks. There’s no single answer for it. Here are some possible suggestions:
  1. Validate you are using the correct firmware. You can get this if you are using an incompatible firmware (3g for 2g for example).
  2. Restart your computer and try again.
  3. Try another computer
  4. Try switching USB ports
  5. Uninstall and reinstall iTunes 7.7
  #4  
Oud 13-08-08, 11:25
DLabs DLabs is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Schiedam
Berichten: 12
Standaard

Ten eerste dank je wel voor reactie. Maar ik had dit al gelezen en uitgeprobeerd het werkt niet. Ik heb het 10x opnieuw geprobeerd maar lukt gewoon niet.

Ik ga even andere kabel proberen misschien dat wat helpt:S nog meer ideeën??
  #5  
Oud 13-08-08, 11:27
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Het is een beroerde foutmelding waar niet een oplossing voor aan te wijzen is

Probeer gewoon alle 5 de opties die ik in de laatste reactie heb genoemd.
  #6  
Oud 14-08-08, 23:12
DLabs DLabs is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Schiedam
Berichten: 12
Standaard

Het is echt balen heb al een 4 dagen geen telefoon. Ik ga morgen even rondbellen heb tenslotte nog een jaar garantie?!
  #7  
Oud 15-08-08, 08:22
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

ik ben bang dat je hierop geen garantie hebt omdat dit een software probleem is, wat door een hack/jailbreak veroorzaakt is.
  #8  
Oud 15-08-08, 15:11
Sil Sil is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: /
Berichten: 10
Standaard

Is er dan echt NIETS aan te doen?
  #9  
Oud 15-08-08, 20:04
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Probeer mijn 2de manier even (https://forum.iculture.nl/report.php?p=167147)
  #10  
Oud 17-08-08, 13:49
DLabs DLabs is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Schiedam
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Konfu Bekijk bericht
Probeer mijn 2de manier even (https://forum.iculture.nl/report.php?p=167147)
grappig? wat moet dat voorstellen?
  #11  
Oud 17-08-08, 20:19
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DLabs Bekijk bericht
grappig? wat moet dat voorstellen?
Excuses, ik had de verkeerde link gekopieerd (had op verkeerde icoontje geduwd).
https://forum.iculture.nl/167147-post6.html is de juiste.
  #12  
Oud 18-08-08, 17:56
DLabs DLabs is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Schiedam
Berichten: 12
Standaard

bedankt voor je reactie,

ik heb het uitgeprobeerd. Eerste heb ik itunes compleet verwijder en opnieuw geïnstalleerd.

Eerste keer toen ik het probeerde te herstellen kreeg ik zelf een usb melding dat er een apple DFU mode was aangesloten toen kreeg ik foutmelding 1602.
Bij poging 2 kreeg ik foutmelding 13:S begrijp er niets meer van. ik hoop dat het opgelost kan worden met update 2.1...
  #13  
Oud 18-08-08, 19:11
daaf85's schermafbeelding
daaf85 daaf85 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 137
Standaard

ik heb er ook veel problemen mee gehad. als je zeker weet dat je telefoon in dfu staat en niet in de andere restore mode. je de juiste instellingen in winpwn gezet hebt.

kun je die images nemen die michael gemaakt heeft of probeer de nieuwe tool gemaakt door het dev team quickpwn.
  #14  
Oud 21-08-08, 15:38
DLabs DLabs is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Schiedam
Berichten: 12
Standaard

Hey daaf85,,

bedankt voor je reactie. Ik vraag me af hoe jij je probleem hebt opgelost.

Ik heb quickpwn uitgeprobeerd en het is me gelukt om mij iPhone te kunnen opstarten, maar het is nog niet helemaal goed. Ik moet nu mij iPhone nog herstellen om het helemaal te kunnen gebruiken. Ik heb restore mode en dfu mode geprobeerd jammer genoeg stuit ik weer op 1604. Stap "iphone voorbereiden op herstel" lukt maar niet.

(ik heb de nieuwe quickpwn ook geprobeerd)

Laatst gewijzigd door DLabs; 21-08-08 om 15:47.
  #15  
Oud 24-08-08, 13:08
Shinascus Shinascus is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6
Standaard

ik wil mijn iphone niet jailbreaken (iphone 3G 16GB zwart) en heb dat ook niet gedaan ik kreeg het gewoon opeens toen ik met een app van de appstore bezig was, hoe kan ik het nu fixen. Alleen mijn Itunes vind mijn Iphone en de rest doet dat niet. als ik hem opstart komt hij met een paar sec al in de mode dat je het kabeltje met het pijltje naar itunes logo ziet staan. kom er met geen mogelijk heid uit en bij restore heb ik error 1604.

Plz help iphone is 4 dagen oud en heb het opeens terwijl ik niks geks doe dus.
  #16  
Oud 24-08-08, 14:50
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shinascus Bekijk bericht
ik wil mijn iphone niet jailbreaken (iphone 3G 16GB zwart) en heb dat ook niet gedaan ik kreeg het gewoon opeens toen ik met een app van de appstore bezig was, hoe kan ik het nu fixen. Alleen mijn Itunes vind mijn Iphone en de rest doet dat niet. als ik hem opstart komt hij met een paar sec al in de mode dat je het kabeltje met het pijltje naar itunes logo ziet staan. kom er met geen mogelijk heid uit en bij restore heb ik error 1604.

Plz help iphone is 4 dagen oud en heb het opeens terwijl ik niks geks doe dus.
- Download de officiele firmware versie (http://appldnld.apple.com.edgesuite....1_Restore.ipsw) en zet die ergens op je pc
- Probeer je iphone in DFU mode te zetten (https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html).
- Wanneer dit lukt, hou dan de SHIFT toets ingedrukt en klik in iTunes op herstellen.
- Browse naar de plaats waar je de originele firmware hebt staan en selecteer de firmware.
- Laat iTunes het werk doen.
  #17  
Oud 25-08-08, 12:07
wildcard wildcard is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 15
Standaard

Ik heb met mijn iPhone3G 16GB het zelfde probleem gehad met de update naar 2.0.1. Toen kreeg ik ook een 1604 error. Het heeft me twee dagen gekost om hem weer aan de praat te krijgen. En ik ben echt geen noob met het fixen van iPhones. Vanaf de eerste iPhone jailbreak ik al iPhones voor andere en als er een probleem was was ik er niet langer dan een dag mee zoet. Maar dit is echt een #$!@* error op de iPhone3G.

Heb alles geprobeerd maar niks hielp! Had het bijna opgegeven tot dat ik een post tegen kwam dat je met de iPhone SDK ook je firmware kunt terug zetten De SDK heeft blijkbaar een langere time out dan iTunes Dus als het nog niet gelukt is probeer de SDK tools (als je een Apple hebt).
  #18  
Oud 25-08-08, 13:06
macmichel macmichel is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 315
Standaard

Je moet je iPhone ook niet in DFU zetten bij een herstel teminste als je een Mac heb ben ik achtergekomen.
Doe je dit wel dan krijg je foutcode 1604, ik had altijd 2.0.2 maar aangezien ik opeens data begon te genereren zonder ik op internet zit ben ik terug gegaan naar 2.0.1

Dan moet je eerst naar 1.1.4 en dan naar 2.0.1, op verschillende sites (o.a. ifoneguide) staan wel uitleg hoe je dit moet doen maar dan geschreven voor Windowsgebruikers ikkreeg bij de teruggang naar 2.0.1 ook de nodige errors onder anderen de 1604.
__________________
Origineel: iPhone 8Gb US | iOS: 3.1.3 (simlock vrij) | Origineel: iPhone 3G 8Gb | iOS: 4.2.1 | Origineel: iPhone 4 16Gb | iOS: 6.0.2 | Origineel: iPhone 4S 16Gb | iOS: 7.0.3

Laatst gewijzigd door macmichel; 25-08-08 om 13:08.
  #19  
Oud 26-08-08, 08:40
wildcard wildcard is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 15
Standaard

Ja dat is het voordeel als je een eerste gen iPhone hebt maar met de iPhone3G kun je niet lager dan 2.0 dus als de update van 2.0 naar 2.0.x fout gaat ben je @#$%! Nou had ik zelf ook nog de pech dat ik de eerste versie van 2.0 op mijn iPhone3G had staan en daar de firmware niet van kon downloaden. Maar goed de SKD is je best buddy als je er geen firmware via iTunes op kunt krijgen
  #20  
Oud 28-08-08, 12:51
Shinascus Shinascus is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6
Standaard

nog bedankt he kongfu, ik heb hem nu aan me store gegeven en ze hebben hem naar apple verzonden. Binnen 2 weken heb ik hem terug of ik heb een hele nieuwe
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Error 1604 isezumi Jailbreak 6 30-06-10 15:30
iphone 3g error 1604 jacobla iPhone algemeen 5 25-06-10 11:17
iTunes Error 1600 t/m 1604 Oplossing leavestone Jailbreak [archief] 99 15-03-09 16:17
1604 error in Itunes... Help! ALC Unlock [archief] 42 08-07-08 14:52
error 1604 andre.cossee Archief 0 09-01-08 21:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:17.