iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Hoegroot is de kans dat iPhone helemaal dood gaat na Jailbreak? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/19714-hoegroot-de-kans-iphone-helemaal-dood-gaat-na-jailbreak.html)

dorus 21-08-08 22:39

Hoegroot is de kans dat iPhone helemaal dood gaat na Jailbreak?
 
Hoe groot is de kans dat de iPhone helemaal crasht door/na een jailbreak en niet meer te herstellen valt?


En wat kan je nu allemaal na een jailbreak?
Toen de jailbreak voor 2.0 uit was stonden er nog weinig dingen in cydia, hoe zit dat nu?
Ook had ik ergens gelezen dat gekochte apps niet meer werkten na een jailbreak, is dit waar?

Hopelijk weten jullie al mijn vragen te beantwoorden :)

Met Vriendelijke Groet
Dorus

leama 21-08-08 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus (Bericht 174825)
Hoe groot is de kans dat de iPhone helemaal crasht door/na een jailbreak en niet meer te herstellen valt? Volgens mij niet zo groot aangezien je in de meeste gevallen kan herstellen naar originele versie met iTunes.


En wat kan je nu allemaal na een jailbreak? Extra, gratis, apps installeren, icoontjes aanpassen, achtergrond aanpassen, eigenlijk alles aanpassen :)

Toen de jailbreak voor 2.0 uit was stonden er nog weinig dingen in cydia, hoe zit dat nu? Is al een stuk verbeterd en ook Installer 4 is uit, dus er zijn al aardig wat apps en dingen te krijgen nu.

Ook had ik ergens gelezen dat gekochte apps niet meer werkten na een jailbreak, is dit waar? Daar heb ik nu geen last van, was volgens mij in het begin (2.0 jailbreak) wel zo, maar dan moest je ze gewoon ff opieuw naar je iPhone syncen.

Hopelijk weten jullie al mijn vragen te beantwoorden :) Ik hoop dat dit je vragen beantwoord :)

Met Vriendelijke Groet
Dorus

Zie bold antwoorden.

Potus 21-08-08 23:04

Gewoon kop erbij houden, stap voor stap alles nauwkeurig doen en zorgen dat je een goede tutorial bij de hand hebt.
Iphoneclub heeft ze. Zelf gebruik ik die van Modmyifone.com.

Meeste problemen zijn toch echt gevalletje PEBKAC, of in dit geval: PEBIAC...
(Problem exists between Keyboard -/iPhone- and Chair)

leama 21-08-08 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Potus (Bericht 174858)
Meeste problemen zijn toch echt gevalletje PEBKAC, of in dit geval: PEBIAC...
(Problem exists between Keyboard -/iPhone- and Chair)

lol das op mijn werk ook zo :)

Stiruam 21-08-08 23:40

Door jailbreaken je iPhone mollen? Naaah die kans is er eigenlijk niet. Het enige wat je doet is lockdown patchen (activeren dus) en installer uploaden naar je iPhone. Zolang je niet je baseband of bootloader flashed is het dus altijd mogelijk om na een foute jailbreak weer te restoren.

Greetz, Stiruam

dorus 22-08-08 01:00

Bedankt alvast voor alle hulp (ook al snap ik er niet alles van).

Is het ook mogelijk om inplaats van cydia de installer app te krijgen (die vond ik wat duidelijker). En ook mogelijk om het appel tekentje (tijdens opstarten) te houden wanneer je hem jailbreakt, want die annanas vind ik lelijk.

junero 22-08-08 01:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus (Bericht 174915)
Bedankt alvast voor alle hulp (ook al snap ik er niet alles van).

Is het ook mogelijk om inplaats van cydia de installer app te krijgen (die vond ik wat duidelijker). En ook mogelijk om het appel tekentje (tijdens opstarten) te houden wanneer je hem jailbreakt, want die annanas vind ik lelijk.

je mag ook gewoon cydia en installer tegelijkertijd op je tel hebben hoor installer kun je ook via cydia installeren en ananas tekentje kun je ook zelf uitvinken bij pwnen

en over de topicvraag, zolang je niet de gekste dingen doet met jailbreken, zoals kabel eruittrekken bij pwnen , kan er eigenlijk niks mee gebeuren, apple is slim, op die manier kunnen ze garantie weigeren terwijl het wel hun fout is, en garantie kosten laag houden is droom van elke electronica gigant,

Potus 22-08-08 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus (Bericht 174915)
Bedankt alvast voor alle hulp (ook al snap ik er niet alles van).

Is het ook mogelijk om inplaats van cydia de installer app te krijgen (die vond ik wat duidelijker). En ook mogelijk om het appel tekentje (tijdens opstarten) te houden wanneer je hem jailbreakt, want die annanas vind ik lelijk.

Nieuwste PWNage installeert installer mee, maar ook Cydia.

Als je Cydia er niet op wil, moet je naar Expert mode.
Als je de Ananas er niet op wil, moet je naar Expert mode en ook zelf het bestandje downloaden dat je er WEL op wil.

Maar als je niet alles van de reacties begreep en minder risico wil lopen, is de Expert mode weer niet aan te raden. Daar kun je ZELF meer verprutsen natuurlijk...

pclahsen 22-08-08 10:22

Het belangrijkste is dat je bij dit soort procedures je laptop op netstroom zet en tijdens de procedure de USB kabel er niet uittrekt, dan heb je soms nl. wel een groot probleem.

Potus 22-08-08 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 175015)
Het belangrijkste is dat je bij dit soort procedures je laptop op netstroom zet en tijdens de procedure de USB kabel er niet uittrekt, dan heb je soms nl. wel een groot probleem.

LOL, moest er ff om lachen, maar je hebt groot gelijk!

pclahsen 22-08-08 10:39

@ Potus: was eigenlijk meer voor Dorus bedoeld, maar vond het wel handig even te zeggen. Het is inderdaad gebeurd dat mensen de USB lostrokken en daarna een brick kregen:eek: Neem nou zo'n QuickPwn, je klikt op een bat-file en dat gaat lekker ratelen en dan valt je iPhone uit je handen of is je laptopaccu net leeg. Het zijn van die logische dingen waar je soms niet aan denkt als je enthousiast voor de zoveelste keer 's avonds na een dag hard werken al weer de allerlaatste firmware installeert (zo gaat het bij mij tenminste):D

stickvis 22-08-08 10:47

hey.. als je een iphone jailbreakt kun je dan *************************oke heb ik t niet meer over

Stiruam 22-08-08 10:52

Jep met wat omwegen maar daar mogen we het eigenlijk niet over herbben dus ssshhhh!

Greetz, Stiruam

stickvis 22-08-08 10:54

ok weet je waar ik het welk kan vragen op een andere site ofzo?

Potus 22-08-08 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stickvis (Bericht 175036)
hey.. als je een iphone jailbreakt kun je dan alle gedownnloade apps gebruiken?(bijvoorbeeld via mininova.org)

is niet echt duidelijk wat je bedoelt.
je kunt natuurlijk geen mac, windows, linux of symbian apps downen en op je iphone gooien.
Als je 'm jailbreakt, kun je apps downloaden op je iPhone via Cydia of Installer (of de officiele App store natuurlijk). Waarom zou je dan via mininova etc. gaan klooien?

stickvis 22-08-08 11:52

omdat ik niet wil betalen voor alle apps

Potus 22-08-08 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stickvis (Bericht 175087)
omdat ik niet wil betalen voor alle apps

Daarom: Cydia en Installer, daar KUN je niet eens betalen voor apps...

Maar goed, als je betaalde officiele Apps ook nog eens wilt lutsen, ok, dan moet je gaan klooien. Daar ga ik je dan alleen niet bij helpen.

Die paar dollar per app...
goeiekope...

cypher21 22-08-08 12:09

Modbreak:

Even een aandachtspuntje voordat dit topic de verkeerde kant op gaat.

Het verzoeken en linken naar illegale content is niet toegestaan. Wij treden hier dan ook tegen op, en berispingen (en misschien zelfs een ban) kunnen het gevolg zijn.

Denk hier even aan voordat je post.


dorus 23-08-08 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Potus (Bericht 175105)
Daarom: Cydia en Installer, daar KUN je niet eens betalen voor apps...

Maar goed, als je betaalde officiele Apps ook nog eens wilt lutsen, ok, dan moet je gaan klooien. Daar ga ik je dan alleen niet bij helpen.

Die paar dollar per app...
goeiekope...

In dit artikel staat dat de applicatie daar beschreven 20 dollar kost en is te installeren via Cydia.
Hoezo "daar KUN je niet eens betalen voor apps"?

En die apps zijn dan niet zo duur maar voor mij staat er toch wel meer dan 100 dollar aan leuke apps in die app store hoor.

Potus 23-08-08 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus (Bericht 175678)
In dit artikel staat dat de applicatie daar beschreven 20 dollar kost en is te installeren via Cydia.
Hoezo "daar KUN je niet eens betalen voor apps"?

- Je download via Cydia en dan kan het een trial zijn ja. Dan heb je wel eens een code nodig om de volledige functionaliteit te gebruiken. Maar via Cydia kan het je nooit geld kosten.

Citaat:

En die apps zijn dan niet zo duur maar voor mij staat er toch wel meer dan 100 dollar aan leuke apps in die app store hoor.
- Ja, en daar heeft ook geen werk in gezeten en horen ook gratis te zijn, want alles moet gratis zijn. Jij werkt (of gaat later werken) vast ook zonder loon te wensen...
- 100 dollar?? 67 euros?? voor een heleboel geweldige apps? Het is schandalig!! Da's meer dan 10 uur werken. Dat is meer dan 6 minuten werken voor een leuke app!!! ik blijf erbij: goeiekope


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:02.