iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iphone vast na quickpwn (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/19879-iphone-vast-na-quickpwn.html)

Den_Beiren 24-08-08 13:05

iphone vast na quickpwn
 
Ja hoor,.. ik heb het gepresteerd,.. :(

Ik had een werkende us 1st gen iphone werkens op 1.1.4 die ik wou upgraden naar de 2.0 software. Daardoor ben ik hier op het forum gaan rondsnuffelen, en heb ik winpwn gevonden inclusief de handleiding. De customrestorefile aangemaakt zonder problemen, in het toestel geflashed, klaar (dacht ik)

Tot mijn spijt merkte ik dat ik geen ontvangst had van mijn provider (proximus)

Nogmaals geprobeerd dus, zonder resultaat.
Andere versie firmware gepwnd, die in het toestel gestopt, en vanaf dan had ik het appeltje met ronddraaiend cirkeltje.

Verschillende custom firmwares geprobeerd (ook die van michael hier op het forum) zonder succes.

Quickpwn geprobeerd, nu heb ik een ananas als bootlogo, en iets daarna het logo van een kerel met een russisch tekstbalonnetje (denk dat dat het vervanglogo is voor restore mode)

Telkens wanneer ik nu via itunes gelijk wat van soft wil inladen krijg ik in itunes de foutmelding 1604 (toestel staat in dfu mode?) De standaard methodes om uit dfu mode te gaan (uitzetten en herstarten) gaat niet, ik kan het toestel enkel herstarten door sleep en home +/- 7-8 sec ingedrukt te houden.


Dit is een hele uitleg (waar waarschijnlijk veel details in ontbreken) maar ik hoop toch dat iemand mij hier wat verder kan helpen om mijn speeltje terug leven in te blazen,..

Michael 24-08-08 13:27

Herstel met 2.0.2 Daarna itunes en itunes helper uitzetten en met de laatste versie van quickpwn gebruiken om te jailbreaken Daarna BootNeuter uit cydia downloaden en daarmee unlocken

Den_Beiren 24-08-08 14:41

bij herstellen via itunes (zoals je met een "officiele" iphone zou doen) krijg ik error 1604,..

dat zou betekenen dat hij in dfu mode staat?

zoja, hoe krijg ik hem daar dan uit?

macfreaker 24-08-08 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den_Beiren (Bericht 176649)
bij herstellen via itunes (zoals je met een "officiele" iphone zou doen) krijg ik error 1604,.. dat zou betekenen dat hij in dfu mode staat?zoja, hoe krijg ik hem daar dan uit?

Misschien hier eens lezen , misschien helpt dit je verder.

Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl

Den_Beiren 24-08-08 21:17

heb ik reeds gedaan,.. mùaar ipv het itunes logo + stekker krijg ik een steve jobbs achtig ventje met een tekstballon waar russisch instaat.

ik dénk dat dit een vervanglogo is voor de restore icoontjes,.. maar zelfs bij deze methode geeft itunes nog steeds err. 1604

Michael 24-08-08 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den_Beiren (Bericht 176896)
heb ik reeds gedaan,.. mùaar ipv het itunes logo + stekker krijg ik een steve jobbs achtig ventje met een tekstballon waar russisch instaat.

ik dénk dat dit een vervanglogo is voor de restore icoontjes,.. maar zelfs bij deze methode geeft itunes nog steeds err. 1604

Ook al eens in dfu geprobeert?

Den_Beiren 24-08-08 22:31

met dat rare logo dat er opkomt na quickpwn (en bootlogo's te vervangen) weet ik uiteraard niet welke "modus" ik juist inzit,..

Den_Beiren 25-08-08 23:56

Door een paar keer niet te slapen heb ik m'n iphone terug tot leven kunnen wekken,.. de goden zijn goedgezind :-)

mag een slotje op:D

DNAxtreme 28-08-08 23:02

kan je ook is vertellen wat je gedaan hebt ? ik heb het zelfde probleem nl. dus nog niet close aub..

RedHot 31-08-08 00:24

Ik had hetzelfde probleem, firmware laden via iTunes (officieel en pwned) mislukte altijd en resulteerde in 1604 error. (zowel in DFU als Recovery mode)

Wat voor mij heeft gewerkt is downgraden naar 1.1.4 via de tutorial van iClarified:
iClarified - iPhone - How to Downgrade Your 2.0 iPhone to 1.1.4

Ik heb ook een andere computer gebruikt, maar ik weet niet of dit belangrijk is geweest. (Windows, ik werk normaal op de Mac)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.