//

Help, telefoon gaat niet over, mis al m'n telefoontjes!

Help, telefoon gaat niet over, mis al m'n telefoontjes! discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een iPhone 1.0 met momenteel firmware 2.0 (unlocked en jailbreaked). Ik heb al maanden problemen dat ik telefoontjes mis, maar nu wordt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-08-08, 00:32
markj markj is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Exclamation Help, telefoon gaat niet over, mis al m'n telefoontjes!

Hallo,

Ik heb een iPhone 1.0 met momenteel firmware 2.0 (unlocked en jailbreaked). Ik heb al maanden problemen dat ik telefoontjes mis, maar nu wordt het me echt te gek.
Afgelopen weken heb ik er extra op gelet, ik heb vele tientallen telefoontjes gehad, niet één heb ik opgemerkt. Geen trillen, geen ringtone die afgaat, niks.

Ik heb verschillende firmware's gehad, 1.1.4, 2.0, 2.0.1 en 2.0.2. Na de upgrade naar 2.0.2 werd mij duidelijk dat het probleem aan de telefoon lag, en dat ik niet doof was of m'n telefoon niet voelde afgaan. Hij gaat namelijk niet af! Ik krijg wel melding van gemist gesprek..
Na 2.0.2 terug gegaan met de custom firmware van dit forum naar 2.0 en ik heb vandaag wéér 4 telefoontjes gemist. Ringtone stond aan, hij stond niet op 'stil' en ik zat in de tijd dat ik gebeld werd in een woonkamer zonder verdere herrie.

Iemand enig idee waar dit door komt? Een fout in het upgraden van firmware? Iets met baseband? Fout in de telefoon (chip ofzo?) of misschien moet ik de fout bij m'n provider (KPN) zoeken?

Hoop dat ik na weken (maanden?) van verwarring en gemiste gespreken eindelijk van dit probleem af kan komen. Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-08-08, 20:59
Gidi Gidi is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 3
Standaard

Hey,

Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn 1.0 iphone met 1.1.1 software. Wat ik hoorde was dat het een hardware defect is, maar software matig is op te lossen.
Ik moest een bestandje verwijderen waardoor me iphone in slaap stand ging, dat heb ik verwijdert en sindsdien gaat alles weer perfect alleen gaat de bat. wat minder lang mee.

Groeten en succes
  #3  
Oud 25-08-08, 21:13
markj markj is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Lightbulb

Bedankt voor je reactie Gidi!

Ik heb inderdaad het idee dat het aan dit 'slaapstand-bestand' ligt, want wanneer ik m'n iPhone uit slaapstand haal, krijg ik ineens zegmaar pop-up schermpjes van doorgeschakelde gesprekken. Dan ben ik dus een uur geleden gebeld, haal ik m'n iPhone uit slaapstand en lijkt het net of ik op dat moment gebeld wordt. Ik had ook heel vaak zo van: wow, das toevallig! wordt net gebeld als ik m'n iPhone uit standby haal! Dit was dan natuurlijk niet zo, ik kon ook niet opnemen ofzo, maar bij inkomende gesprekken ging m'n telefoon dus niet af, en na het uit de standby stand halen kwamen de telefoontjes zegmaar wel 'binnen'. De gemiste telefoontjes kregen ook allemaal het tijdstip van het uit de standby stand halen, en niet de echte tijd. Werd ik om 11:21, 11:40 en 12:04 gebeld en dus miste ik die gesprekken, haalde ik om 12:30 m'n telefoon uit standby, pop-ups van inkomende telefoontjes en alle gesprekken kregen zo'n label van 'Gemist gesprek om 12:30'.
Heel vreemd, maar nu je het zegt zou dat dus inderdaad heel goed komen door een íets te effectief standby-bestand xD

Iemand die mij dus kan vertellen welk bestand het 'slaapstand-bestand' is? En moet je die dan verwijderen, of vervangen door een bestand wat wél goed is?


EDIT:
Voor mensen die nog steeds problemen hebben:
rename /System/Library/SystemConfiguration/PowerManagement.bundle/com.apple.SystemPowerProfileDefaults.plist
naar
com.apple.SystemPowerProfileDefaults.plist.old

https://forum.iculture.nl/f28/i...html#post72943

Laatst gewijzigd door markj; 14-07-09 om 19:49. Reden: typfout, toevoeging
Reageren

Labels
firmware, firmware upgrade, jailbreak, probleem, unlock



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Resetten gaat mis, DFU werkt niet, help! Thaly iPhone algemeen 5 31-12-10 00:06
iPhone 3G: Telefoon gaat niet over! 4.2.1 rik81 Unlock 7 09-12-10 08:22
iPhone: Telefoon gaat niet over! Roellie Jailbreak 20 11-04-10 13:10
Resetten gaat mis Guidovdv Archief 1 30-10-08 23:53
Phone --> Recents werkt niet! Telefoon gaat ook niet over? Roelio Archief 2 02-02-08 21:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:25.