iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Update naar 2.0.2 hopeloos misgegaan? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/20121-update-naar-2-0-2-hopeloos-misgegaan.html)

GeneralA 27-08-08 15:16

Update naar 2.0.2 hopeloos misgegaan?
 
Ik zat al een tijdje te wachten om mijn 1.1.4 2g iphone te updaten naar 2.0 en was er nu eigenlijk wel aan toe.

Nu heb ik met m'n stomme hoofd quickpwn gebruikt op m'n telefoon terwijl die dus alleen werkt als je al geupdate hebt. Dit resulteerde in een leuk Itunes symbooltje met kabeltje op t scherm. Ik vervolgens maar gewoon op herstellen gedrukt zodat ik alsnog de normale 2.0.2. firmware zou krijgen. Echter krijg ik nu iedere keer de 1604 error na enige tijd en de 1601 error als ik hetzelfde probeer in DFU mode.

Is hier nog iets aan te doen of kan ik beter op zoek naar een nieuwe phone?

misterroma 27-08-08 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GeneralA (Bericht 178978)
Ik zat al een tijdje te wachten om mijn 1.1.4 2g iphone te updaten naar 2.0 en was er nu eigenlijk wel aan toe.

Nu heb ik met m'n stomme hoofd quickpwn gebruikt op m'n telefoon terwijl die dus alleen werkt als je al geupdate hebt. Dit resulteerde in een leuk Itunes symbooltje met kabeltje op t scherm. Ik vervolgens maar gewoon op herstellen gedrukt zodat ik alsnog de normale 2.0.2. firmware zou krijgen. Echter krijg ik nu iedere keer de 1604 error na enige tijd en de 1601 error als ik hetzelfde probeer in DFU mode.

Is hier nog iets aan te doen of kan ik beter op zoek naar een nieuwe phone?

itunes 7.5 terug downloaden en hem terug naar 1.1.4 restoren.
Michael heeft dit hier op het forum al meerdere malen gepost.
effe zoeken..

truckdiver 27-08-08 15:26

kijk eens met de zoekfunctie op fout 1604 of error1604
zijn meerdere topics over geschreven

GeneralA 27-08-08 15:40

oke, tot zover was ik nog niet gegaan omdat ik hier en daar ook lees dat downgraden naar 7.5 niet zoveel zin heeft.

Anyway, heb 7.5 om m'n laptop geinstalleerd en er staat nu iphone-firmware herstellen... Duurt allemaal wel heel lang maar dat is in ieder geval al een stap verder dan eerst. Toen hij op voorbereiden bleef hangen.

truckdiver 27-08-08 15:49

je kon ook winpwn draaien en zo via itunes een custom firmware (van Michael) instaleren.die staat in een van de eerste post van deze topic.
was beetje makkelijker geweest

GeneralA 27-08-08 17:09

inmiddels weer een stukje verder. kreeg een error 1012 bij t restoren in itunes 7.5. Vervolgens hier weer wat op gezocht. [Solution] Error 1012! Only 1012! - Hackint0sh
en zo kreeg ik de phone weer aan het werk in 1.1.4. Helaas is het nu onmogelijk om te bellen.

Probeerde ik dus met winpwn weer te upgraden naar 2.0.1 kreeg ik weer een 1604 error in itunes. Dus nu weer aant proberen 1.1.4 werkende te krijgen en dan laat ik het daar denk ik maar bij. Dan maar experimenteren op m'n Ipod

GeneralA 27-08-08 19:08

heb nu dus 1.1.4 weer draaien inclusief de unlock. Kan alleen nu niet meer bellen, geen gebruik van Wi-Fi en geen gebruik van bluetooth maken. Heb echter geen idee waardoor dit komt of hoe ik dit op kan lossen.

Snap nog steeds niet waarom hij niet gewoon naar 2.0 wil upgraden. Had dit ook eerst met mijn Ipod touch. Die heb ik pas later nadat ik de officiele 2.0 update had gekocht kunnen jailbreaken met quickpwn. winpwn heeft altijd al 1604 error gegeven voor beide apparaten.

Michael 27-08-08 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GeneralA (Bericht 179116)
heb nu dus 1.1.4 weer draaien inclusief de unlock. Kan alleen nu niet meer bellen, geen gebruik van Wi-Fi en geen gebruik van bluetooth maken. Heb echter geen idee waardoor dit komt of hoe ik dit op kan lossen.

Snap nog steeds niet waarom hij niet gewoon naar 2.0 wil upgraden. Had dit ook eerst met mijn Ipod touch. Die heb ik pas later nadat ik de officiele 2.0 update had gekocht kunnen jailbreaken met quickpwn. winpwn heeft altijd al 1604 error gegeven voor beide apparaten.

Heb je geprobeert je baseband te erasen. Doe dat een keer of vier met KiPhone, kan je hier vinden KiPhone
En dan gewoon restoren met 114. Dan heb je weer een baseband die werkt maar nog niet unlocked is. Nu heb je een corrupte baseband vandaar error 1012

GeneralA 27-08-08 19:20

dan gaan we dat is even proberen. Alvast heel erg bedankt.

truckdiver 27-08-08 19:55

kan je niet via herstel de orginele versie van itunes erop zetten?
nadien je itunes 7.7 bewerken met winpwn en dan de nieuwste custom van Michael erop?
moet toch lukken? en snel gebeurt
ik van de week een iphone eerste generatie zo gedaan.
was van een amerikaan die de laatste officieele firmware erop had staan.

GeneralA 27-08-08 20:07

heb inmidddels na een aantal base band erases 1.1.4 weer werkend gekregen. Hoef nu alleen nog de unlock te doen. Ik hou het dan ook maar bij 1.1.4 denk ik. Liever gewoon bellen en sms'en dat moet voldoende zijn.

In ieder geval bedankt voor alle hulp.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:15.