iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: mijn iphone is schijndood. help! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/20374-mijn-iphone-schijndood-help.html)

735310 30-08-08 20:15

mijn iphone is schijndood. help!
 
Hoihoi, ik ben hier nieuw en heb niet echt veel kennis van informatica. Hopelijk kunnen jullie me helpen...
Ik heb van een vriend een iphone gekregen, hij wilde 'm niet meer omdat het aan/uitknopje stuk is (werkt niet meer) en de telefoon zelf schijndood is. hij geeft enkel het aansluiten op itunes schermpje aan. Het is een iphone van de eerste generatie, amerikaanse 8GB versie.
Ik heb geprobeerd hem te herstellen via itunes, maar nu krijg ik een aanmeldingsscherm van at& bij itunes waarbij ik informatie moet invullen (simlock dus).
Ik heb geprobeerd hem te unlocken via iDemocracy, dit programma gaf een waarschuwing dat de iphone software van 2.0 gebruikt en dat ik best een ander programma gebruik. Doorzetter als ik ben heb ik dit toch geprobeerd, simlock verwijderen in idemocracy, waarna de iphone afsloot van de computer en terug aansloot, het programma liep verder maar gaf geen iphone aan en in itunes kreeg ik de melding dat de iphone in herstelmodus is, dat hij eerst hersteld moet worden. Moet itunes afgesloten zijn om idemocracy te runnen of maakt dit niets uit?

Hopelijk kan iemand van jullie me helpen. Als ik 'm gewoon als ipod aan de slag kan krijgen is ook al leuk...

Groetjes, een beginner.

iScorpio 30-08-08 20:34

Als iTunes aangeeft dat hij in herstel modus staat kan je in iTunes via 'shift vasthouden + herstellen klikken' een custom firmware kiezen en deze herstellen op je iPhone.

Er is hier genoeg info over te vinden op dit mooie forum.

735310 30-08-08 20:42

Heb k net gelezen, ben custom van michael aan het downloaden, probeer het zo even. had even langer moeten rondkijken denk ik - maar waarschijnlijk lukt het me toch weer eens niet. ik hou jullie op de hoogte!

bedankt voor je antwoord trouwens!

735310 30-08-08 21:09

de iphone iphone kan niet worden hersteld. er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (6).

nou, die lukte dus niet. andere suggesties? weet ook niet echt waarmee ik bezig ben, volg gewoon enkele dingen die ik hier vind op het forum... hopelijk kan iemand me helpen?

truckdiver 30-08-08 21:15

volg deze eens

735310 30-08-08 21:20

hoe krijg ik 'm in dfu mode? m'n aan/uit knopje werkt niet meer...

itunes is nu aan het herstellen via gedownloade apple software via itunes, maar zie enkel apple logo en voortgangssterretje onderaan verschijnen op m'n schermpje, lijkt gen vooruitgang te boeken... nou is hij helemaal vern**kt volgens mij...

truckdiver 30-08-08 21:24

niet paniekeren en even laten doen.kan altijd opgelost worden.
als itunes nog bezig zeker niet onderbreken
maar je had je iphone al in 2.0 staan? dan moet je iphone in restore gezet worden en niet in dfu

735310 30-08-08 21:30

hey truckdiver, itunes heeft 'm nu hersteld naar fabrieksinstellingen met update via itunes zelf. maar hoe kan ik in recovery mode gaan, ik lees dat hij uit moet staan en dan knopje ingedrukt houden maar ik kan 'm niet uit zetten...

truckdiver 30-08-08 21:33

powerknop blijven indrukken tot hij uitspringt,zou moeten lukken
nadien iphone afkoppelen,homeknop indrukken en samen de stekker er terug in steken

735310 30-08-08 21:36

zoals ik al zei, mn powerknopje werkt niet meer...

truckdiver 30-08-08 21:38

probeer deze eens,is alleen om te jailbreaken maar unlock zou ook blijven werken als je iphone al unlockt geweest is.
zou moeten lukken met de officeele software erop
zelf niet geprobeert,weet niet of je je powerknop nodig zal hebben

735310 30-08-08 21:50

probeer het nu met
""Stap 1: PWN iTunes (Alleen voor Windows gebruikers, MacOSX gebruikers gaan naar stap 2)
  • open iTunes
  • open WinPWN
  • Browse .ipsw aanklikken, blader naar de map waar het ORIGINELE firmware bestand gedownload is, en open dit bestand
  • op iPwner klikken
  • Bladeren naar de map waar de CUSTOM firmware van Michael is gedownload, en deze openen
  • wachten tot iTunes afsluit en je een popup krijgt dat iTunes is "gepwnt" ""
het originele firmware bestand is door itunes gedownload neem ik aan? dit kan ik niet vinden, de knop ipwner raakt dus niet geactiveerd...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:30.