iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak iPhone zomaar updaten? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/21122-jailbreak-iphone-zomaar-updaten.html)

debilio 09-09-08 21:25

Jailbreak iPhone zomaar updaten?
 
Even een klein vraagje:
Ik heb een iPhone 2G en deze heb ik gepwnd met behulp van deze tutorial.
Nu vraag ik mij af of ik nu vrijdag zomaar (via iTunes) kan upgraden naar de nieuwe 2.1 firmware.
Of moet bij het uitkomen van nieuwe firmware telkens wachten op een update van Pwnage tool en dan opnieuw jailbreaken?

Tijn1 09-09-08 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debilio (Bericht 186710)
Even een klein vraagje:
Ik heb een iPhone 2G en deze heb ik gepwnd met behulp van deze tutorial.
Nu vraag ik mij af of ik nu vrijdag zomaar (via iTunes) kan upgraden naar de nieuwe 2.1 firmware.
Of moet bij het uitkomen van nieuwe firmware telkens wachten op een update van Pwnage tool en dan opnieuw jailbreaken?

je moet zeker wachten totdat er hier op het forum duidelijk verteld wordt dat je kan updaten en dat de nieuwe firmware te jailbreaken is!

debilio 09-09-08 23:21

Ok, bedankt voor de info!

mhoutman 10-09-08 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debilio (Bericht 186710)
Even een klein vraagje:
Ik heb een iPhone 2G en deze heb ik gepwnd met behulp van deze tutorial.
Nu vraag ik mij af of ik nu vrijdag zomaar (via iTunes) kan upgraden naar de nieuwe 2.1 firmware.
Of moet bij het uitkomen van nieuwe firmware telkens wachten op een update van Pwnage tool en dan opnieuw jailbreaken?

een hele goede vraag die een hoop mensen zal bezighouden ;)

nog twee dagen en we weten het :)

cypher21 10-09-08 13:45

reken er maar op dat je de komende 1 a 2 weken nog niet veel zult weten ;)

Dev team zal eerst 2.1 firmware moeten analyseren voordat ze ook maar iets over een mogelijke jailbreak/unlock zullen kunnen zeggen.

Totdat er meer bekend is NIET updaten dus!

smacdab 10-09-08 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman (Bericht 187045)
een hele goede vraag die een hoop mensen zal bezighouden ;)

nog twee dagen en we weten het :)

wat is er over 2 dagen?

Ben wel benieuwd, ik gebruik mijn iphone al een maandje niet meer door upgrade door itunes :-(

Er is leven na de iphone (Freek de Jonge)

Ik moet ook bekennen dat een kleine nokia in de broekzak prettiger is.
Bovendien heb ik mijn Palm e2 altijd in gebruik gehouden; gelukkig wel.

Paar jaar mac.com/mobileme gehad en daarvan was abo vorige maand afgelopen. Vooral mobileme was een drama. Waarschijnlijk te hoge verwachtingen.

mhoutman 10-09-08 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 187063)
reken er maar op dat je de komende 1 a 2 weken nog niet veel zult weten ;)

Dev team zal eerst 2.1 firmware moeten analyseren voordat ze ook maar iets over een mogelijke jailbreak/unlock zullen kunnen zeggen.

Totdat er meer bekend is NIET updaten dus!

ik heb nu een 2.0.2 zonder jailbreak; voor mij is het dus belangrijk om er achter te komen of ik de 2.0.2 via itunes kan updaten naar 2.1 (zoals dat ook met 2.0.1 en 2.0.2 ging)

cypher21 10-09-08 15:36

Dat is nog niet bekend, dat hangt er vanaf of je baseband geupdate wordt (waarschijnlijk wel! Dus kan je dit NIET doen)

Je hebt nu van een gejailbreakte 2.0 (of 2.0.1) geupdate naar een originele 2.0.2. Aangezien de baseband niet geupgrade is, is die unlocked gebleven. Het is nog niet zeker, maar ik verwacht dat de baseband voor de eerste generatie bij de 2.1 update ook geupgrade wordt, en dan kun je dus niet meer bellen met een Engelse of Amerikaanse iPhone

mhoutman 10-09-08 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 187180)
Het is nog niet zeker, maar ik verwacht dat de baseband voor de eerste generatie bij de 2.1 update ook geupgrade wordt, en dan kun je dus niet meer bellen met een Engelse of Amerikaanse iPhone

laten we dus maar hopen van niet ;)

BruceSV 10-09-08 16:26

Jailbreak + Itunes 8.0 / Firmware update
 
Yow!

Ik heb gezocht maar kon niet vinden, mijn vraag:

Ik heb mn 2.0.2 3g Gejailbreaked. Moet ik voor de firmware/Itunes upgrade straks alles er afhalen qua software wat "illegaal" is? of kan ik rustig alles upgraden?

reddragon 11-09-08 10:54

Hoi,

Soms lijken er een aantal dingen door elkaar gehaald.

Ik beschik over een Iphone 3g van Mobistar (België) dus standaar unlocked.
Deze heb ik gejailbreaked met quickpwn.

Nu volgt het:

1. Kan ik gewoon upgraden via Itunes (deze wordt dan gewoon terug een standaard Iphone op 2.1?

2. Kan ik mijn Iphone unjailbreaken en dan terug gaan?
3. Kan ik via Winpwn nog custom fimwares maken die ik via Itunes op de iphone kan plaatsen.

Thx

Vincent

Vienna-Dutchman 11-09-08 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BruceSV (Bericht 187215)
Yow!

Ik heb gezocht maar kon niet vinden, mijn vraag:

Ik heb mn 2.0.2 3g Gejailbreaked. Moet ik voor de firmware/Itunes upgrade straks alles er afhalen qua software wat "illegaal" is? of kan ik rustig alles upgraden?

Op deze vraag wil ik ook nog inhaken:

Heb ook m'n 2.0.2 3G gejailbreaked, met Quickpwn (Mac-versie).
Ik wil eigenlijk weer gewoon terug naar de originele iPhone (zonder jailbreak dus..)
1. Kan ik nu gewoon via itunes updaten naar 2.1? of is het beter een volledige Restore de doen en dan pas naar 2.1 te updaten?
2. Loop ik ook gevaar dat mijn simkaart niet meer funktioneert (T-Mobile, origineel)??

3. Heb ik door de jailbreak met quickpwn nu eigenlijk een andere Baseband versie en hoe kan ik dit zien??

cypher21 11-09-08 23:21

@Vienna-Dutchman

1: ja
2: nee
3: nee

zou genoeg moeten zijn ;)

Cmdaulnis 11-09-08 23:27

Laat ik dan ook maar even inhaken...

Een maat van me heeft een iphone zodner simlock uit amerika, kan er mee bellen etc met nederlandse sim..
Na deze update nog te gebruiken met nederlandse sim?
Hij kreeg hem standaard met cydia en niet met installer, duidt dit op een jailbreak?

cypher21 11-09-08 23:30

wanneer cydia erop staat is deze 100% zeker gejailbreakt, die verliest hij dus met een upgrade.

Als de telefoon simlockvrij is, blijft dit het zelfde na een upgrade.

Cmdaulnis 11-09-08 23:36

aah ok, zou een beetje zuur zijn als je na het updaten er niet meer mee kan bellen...
Dus dan zal hij net als ik moeten wachten totdat er een jailbreak uit is voor de 2.1
Iedereen zegt 'Is het al vrijdag???' maar wij moeten dus wachten totdat het dev-team apple weer hun bekende loer heeft weten te draaien...

Ik heb nog niet echt door hoe ik vette gratis apps kan downloaden met cydia en installer, dus als ik update zal ik ook niet veel verliezen....although ik bosspref wel erg handig vind en die thema's die ik erop gezet heb zijn ook wel vet (dit kan alleen als je jailbreakt en winterboard erop zet of niet?)

Buur 13-09-08 13:54

@Cmdaulnis:

Om je laatste vraag te beantwoorden: klopt, alleen met jailbreak.

Cmdaulnis 13-09-08 23:31

Heb toch ge-update, ben inderdaad m'n jailbreak kwijt, m'n iphone doet een beetje kaal aan zo in zijn originele staat. Nu maar wachten op de nieuwe jailbreak...

remix999 15-09-08 01:20

ik heb ook jailbroken iphone geupdate maar na de update had ie alle apps en games er gewoon op. Is dit normaal? Installer en cydia ben ik wel kwijt.

iCulture 15-09-08 02:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remix999 (Bericht 191002)
ik heb ook jailbroken iphone geupdate maar na de update had ie alle apps en games er gewoon op. Is dit normaal? Installer en cydia ben ik wel kwijt.

Ja, dat hoort zo. Het is een update, geen restore. In het laatste geval ben je wel alles kwijt, tenzij je de backup terugzet natuurlijk ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:41.