//

Uitleg: [iPhone 3G] Jailbreak Quickpwn 2.1 (Windows versie)

Uitleg: [iPhone 3G] Jailbreak Quickpwn 2.1 (Windows versie) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door FleavKe Ja, bij mij is dus gelukkig alles in orde. Ik zit nu wel met de officiele 2.1, maar voor de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 15-09-08, 04:26
fillem fillem is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FleavKe Bekijk bericht
Ja, bij mij is dus gelukkig alles in orde. Ik zit nu wel met de officiele 2.1, maar voor de rest alles ok.
Maar het was toch even paniek juist moet ik toegeven.
Vorige keer had ik hem gejailbreakt via een site "sleepers". Dan moest ik zo'n progske opstarten, Type iphone aanduiden, firmware aanduiden, enz...
Waarom is dat deze keer niet zo simpel?
Of kan ik da nu (nu hij weer in officiele staat is) weer wel doen maar dan met de 2.1 van Michael?
Nou, er is nog geen officiele versie voor windows uit, dat is het eigenlijk. Je kunt dus wachten op bijvoorbeeld een officiele versie van QuickPwn voor Windows maar wanneer die uitkomt is nog niet bekend.

Wat je wel kan proberen is dus om een restore te doen via Itunes en dan de firmware van Michael aangeven als bestand. Zo heb ik het eigenlijk gedaan. Of je dit in DFU modus doet of niet schijnt niet uit te moeten maken.
Als dat niet werkt is er geen reden voor paniek aangezien je altijd nog wel de officiele firmware terug kan zetten.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 15-09-08, 04:32
FleavKe's schermafbeelding
FleavKe FleavKe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Lommel
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fillem Bekijk bericht
Nou, er is nog geen officiele versie voor windows uit, dat is het eigenlijk. Je kunt dus wachten op bijvoorbeeld een officiele versie van QuickPwn voor Windows maar wanneer die uitkomt is nog niet bekend.

Wat je wel kan proberen is dus om een restore te doen via Itunes en dan de firmware van Michael aangeven als bestand. Zo heb ik het eigenlijk gedaan. Of je dit in DFU modus doet of niet schijnt niet uit te moeten maken.
Als dat niet werkt is er geen reden voor paniek aangezien je altijd nog wel de officiele firmware terug kan zetten.
Wel, om dan een aankomende hartaanval te vermijden ga ik braafjes wachten tot er wel een officiele versie uit komt voor windows. Zo lang zal da wel niet duren he??
In elk geval al heel erg bedankt. Heb al veel geleerd, en door fouten te maken heb ik nog meer geleerd.
Wie weet ga ik ooit in de verre toekomst alles nog snappen wat er hier op dit forum gezegd wordt... of nog straffer... leekjes zoals mij kunnen vooruit helpen...
  #63  
Oud 15-09-08, 04:45
fillem fillem is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 119
Standaard

Weet je, ik was tijdens m'n eerste jailbreak (jaja, 2.0.1 ) als de dood dat ik m'n telefoon zo gaan "bricken" .
Helemaal toen hij de eerste keer niet meer op wou starten. En dat allemaal omdat ik comics wou lezen op de Iphone .

Het fijne van de Iphone is dat je ALTIJD (tenminste, tot nu toe ) in DFU mode kan komen en iig de originele firmware erop kan zetten.

Zorg er alleen voor dat je genoeg vrije tijd hebt om met je telefoon te pielen en er kan eigenlijk weinig misgaan.

Die restore met de custom van Michael is in principe nog minder werk dan met QuickPwn

edit: en van fouten maken leer je gewoon het meest
  #64  
Oud 15-09-08, 14:11
Raggamannn Raggamannn is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fillem Bekijk bericht
Nee eigenlijk

Kan je misschien iets meer uitleggen wat je hebt gedaan en hoe (blijkbaar heb je dus wel een oudere firmware kunnen restoren?).

Je zou nog het stappenplan van de eerste pagina hier kunnen proberen maar dat is sowiso wel meer werk.
dit is wat ik heb gedaan:

- iPhone aangesloten op de pc met iTunes aan.
- iPhone in DFU mode gezet (gevonden in wiki hoe dit moet)
- Shift toets ingedrukt restore > custom firmware
- iTunes gaf error 1600, ben ik gaan opzoeken in dit forum en er stond dat ik dan niet via DFU mode maar recovery mode moest gaan restoren.
- iPhone in recovery mode gezet en opnieuw proberen te restoren met custom firmware.
- iTunes gaf error 6, ook opgezocht in wiki: stond erin dat ik dan in DFU moest restoren ipv recovery mode :S .

Dus nu zit ik er middenin.. met op het scherm de stekker en itunes logo

(ja ik heb het na gisternacht weer geprobeerd en ja het is weer niet gelukt :S)

anyone?
  #65  
Oud 15-09-08, 14:52
osj osj is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: brabant
Berichten: 35
Standaard

OKeey het is niet echt heel duidelijk alles en hoe en wat beetje door elkaar allemaal dus snap der niks meer van heb alles goed gelezen dus daar ligt het niet aan maar zijn zoveel gekke verhalen..
ik vraag me nu dus echt af wat ik moet doen
Ik heb een Iphone 3g Tmobile abbonoment (dus officieel)
Ik heb er nu firmware 2.0.2 op staan deze is gejailbreakt.
Ik heb Itunes 7.7 en windows xp
Hoe moet ik hem nu updaten naar 2.1 jailbreak??
Ik heb gelezen dat dit voor windows alleen mogelijk is via de custom van michael deze wil ik dus ook gaan gebruiken
maar nu is de vraag hoe moet ik hem in DFU zetten, of in Restore mode
of gewoon Itunes opstarten dan ctrl + herstellen en de custom van micheal selecteren?
Wie helpt mij ??
  #66  
Oud 15-09-08, 15:09
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

ja ik snap het hele verhaal voor windows ook niet meer. Zover ik begrijp gaat dit ook alleen met de customvan michael. Maar ik kan geen custom vinden voor de 3G. En je eigen backup terug zetten gaat met de custpm volgens mij ook niet.
  #67  
Oud 15-09-08, 15:14
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fasty Bekijk bericht
ja ik snap het hele verhaal voor windows ook niet meer. Zover ik begrijp gaat dit ook alleen met de customvan michael. Maar ik kan geen custom vinden voor de 3G. En je eigen backup terug zetten gaat met de custpm volgens mij ook niet.
Het hele verhaal voor windows is dat je itunes 8.0 nodig hebt en dan zet je de iphone in recovery mode> shift + herstellen met de custom firmware van micheal en klaar is kees! mits die iphone al een keer gejailbreakt is!

voor de custom firmwares voor de 3g kijk hier eens:
https://forum.iculture.nl/f14/i...sx-versie.html
__________________
US 2G 8GB 3.1.3, Nl 3G 8GB Ios 4.0, Nl 4 32GB Ios 4.0.1
" Fresh heeft het laatste woord " leuk spelletje!

Laatst gewijzigd door Tijn1; 15-09-08 om 16:29.
  #68  
Oud 15-09-08, 15:25
Raggamannn Raggamannn is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 Bekijk bericht
Het hele verhaal voor windows is dat je itunes 8.0 nodig hebt en dan zet je de iphone in recovery mode> shift + herstellen met de custom firmware van micheal en klaar is kees!

maar het wil maar niet lukken bij mij :S

EDIT: ik zit trouwens ook vast in het recovery scherm, enig idee hoe ik hier uitkom??

Laatst gewijzigd door Raggamannn; 15-09-08 om 15:58.
  #69  
Oud 15-09-08, 16:00
Pinxt Pinxt is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 Bekijk bericht
Het hele verhaal voor windows is dat je itunes 8.0 nodig hebt en dan zet je de iphone in recovery mode> shift + herstellen met de custom firmware van micheal en klaar is kees!

voor de custom firmwares voor de 3g kijk hier eens:
https://forum.iculture.nl/f14/i...sx-versie.html
Dat klopt niet helemaal. Dat werkt alleen maar als je een gejailbreakte en geactiveerde 2.0.x draait. Ik had 2.1 origineel geinstalleerd en ik kwam van een gejailbreakte 2.02. Activatie bleef toen behouden. Toen ik de custom van erop wilde zetten ging het fout en bleef mijn telefoon hangen in recovery mode. In DFU lukte het ook niet. Downgraden naar 2.02, 2.01, of 2.0 origineel in itunes 7.7 ging ook niet in DFU of recovery. Ik ben er wel 3 uur mee bezig geweest. Het enige wat nog kon was restoren naar een originele 2.1 in itunes 8, maar dan was mijn iphone niet geactiveerd....

Uiteindelijk was het enige wat werkte Rob's manier, en ik draai nu dus Michael's 2.1 custom die ik er dus met itunes 7.7 op heb gekregen:

Oorspronkelijk geplaatst door rob499
Beste Mensen,

Mogelijk checkt itunes de checksum van de firmware, hij accepteerd alleen
maar orginele firmware's (error 6 en 1600)!

Ik heb het volgende gedaan :

1 : Download de custom firmware van michel
2 : Deinstall Itunes 8
3 : installeer Itunes 7.7
4 : Download winpwn-2.5 en installeer het.
5 : Draai gewoon de winpwn-2.5 (t/m de DFU mode aan toe),
en jailbreak een willekeurige firmware van de 3G Iphone (bvb 2.0.2) LET OP :
Als de melding komt dat je via itunes de firmware kan restoren, moet je de custom firmware van michel selecteren die je van hier hebt gedownload (nu accepteerd itunes WEL een custom firmware)!!

Dit werkte bij mij in iedergeval perfect !!

Gr.

Rob.


Zo ik hoop hiermee een hoop mensen wat tijd te besparen!
  #70  
Oud 15-09-08, 16:12
osj osj is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: brabant
Berichten: 35
Standaard

voor welke werkt die? ik heb iphone van tmobile en heb jailbreakt versie 2.0.2 draaien moet ik dan het stappen plan hierboven volgen? (hij is is al een keer geactiveerd gewoon toen ik hem kocht zeg maar)
  #71  
Oud 15-09-08, 16:29
Pinxt Pinxt is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door osj Bekijk bericht
voor welke werkt die? ik heb iphone van tmobile en heb jailbreakt versie 2.0.2 draaien moet ik dan het stappen plan hierboven volgen? (hij is is al een keer geactiveerd gewoon toen ik hem kocht zeg maar)
Je kan gewoon direct de custom van michael erop zetten met itunes 8 (shift knop inohuden, dan herstellen indrukken). Ik dacht dat dit in recovery moest, maar misschien moet je ff michael's post doorlezen om zeker te zijn.
  #72  
Oud 15-09-08, 16:50
thijsvh thijsvh is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fillem Bekijk bericht
Je kan al met de custom firmware van Michael je Iphone ownen.
Gewoon een restore doen via Itunes 8, die firmware selecteren, en klaar (zo heb ik het iig gedaan).

Je vind die in de eerste post van het OSX draadje hier in het forum.
Bedankt voor je reactie, vandaag had een collega een MAC bij zich, dus het is gelukt met quickpwn
  #73  
Oud 15-09-08, 18:52
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Het schijnt idd niet moeilijk te zijn voor windows.. Heb gedaan wat Tijn1 schrijft.

Het hele verhaal voor windows is dat je [wiki=1272]iTunes[/wiki] 8.0 nodig hebt en dan zet je de iphone in [wiki=2442]Recovery mode[/wiki]> shift + herstellen met de custom [wiki=1282]Firmware[/wiki] van micheal en klaar is kees! mits die iphone al een keer gejailbreakt is!

voor de custom firmwares voor de [wiki=2120]3G[/wiki] kijk hier eens:
https://forum.iculture.nl/f14/i...sx-versie.html

Hij moet voorheen wel al een jailbreak hebben gehad!!!

Een half uurtje was ik klaar
  #74  
Oud 15-09-08, 18:58
FleavKe's schermafbeelding
FleavKe FleavKe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Lommel
Berichten: 66
Standaard

Hoe moet ik mijn phone nu aanzien?

Ik heb een jailbreak gehad met 2.0.2, maar run nu op 2.1 official. Kan ik dan ook gewoon shift + restoren? Waarschijnlijk niet zeker?
  #75  
Oud 15-09-08, 19:05
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FleavKe Bekijk bericht
Hoe moet ik mijn phone nu aanzien?

Ik heb een jailbreak gehad met 2.0.2, maar run nu op 2.1 official. Kan ik dan ook gewoon shift + restoren? Waarschijnlijk niet zeker?
Zover ik weet moet je nu eerst terug naar 2.0.2 jailbreak En dan de custom van Michael erop zetten
  #76  
Oud 15-09-08, 19:12
Raggamannn Raggamannn is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinxt Bekijk bericht
Dat klopt niet helemaal. Dat werkt alleen maar als je een gejailbreakte en geactiveerde 2.0.x draait. Ik had 2.1 origineel geinstalleerd en ik kwam van een gejailbreakte 2.02. Activatie bleef toen behouden. Toen ik de custom van erop wilde zetten ging het fout en bleef mijn telefoon hangen in recovery mode. In DFU lukte het ook niet. Downgraden naar 2.02, 2.01, of 2.0 origineel in itunes 7.7 ging ook niet in DFU of recovery. Ik ben er wel 3 uur mee bezig geweest. Het enige wat nog kon was restoren naar een originele 2.1 in itunes 8, maar dan was mijn iphone niet geactiveerd....

Uiteindelijk was het enige wat werkte Rob's manier, en ik draai nu dus Michael's 2.1 custom die ik er dus met itunes 7.7 op heb gekregen:

Oorspronkelijk geplaatst door rob499
Beste Mensen,

Mogelijk checkt itunes de checksum van de firmware, hij accepteerd alleen
maar orginele firmware's (error 6 en 1600)!

Ik heb het volgende gedaan :

1 : Download de custom firmware van michel
2 : Deinstall Itunes 8
3 : installeer Itunes 7.7
4 : Download winpwn-2.5 en installeer het.
5 : Draai gewoon de winpwn-2.5 (t/m de DFU mode aan toe),
en jailbreak een willekeurige firmware van de 3G Iphone (bvb 2.0.2) LET OP :
Als de melding komt dat je via itunes de firmware kan restoren, moet je de custom firmware van michel selecteren die je van hier hebt gedownload (nu accepteerd itunes WEL een custom firmware)!!

Dit werkte bij mij in iedergeval perfect !!

Gr.

Rob.

Zo ik hoop hiermee een hoop mensen wat tijd te besparen!
Fantastich het schijnt te werken!! .. Dank je!
  #77  
Oud 15-09-08, 21:58
creativejeff creativejeff is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 1
Standaard

hmhmhm... ik heb de aller bovenste tutorial nu zon 4/5 keer geprobeerd.. en ik krijg het maar niet voor elkaar.. heb wel het idee dat die quickpwn werkt. maar daarna ik krijg die installer en cyndia niet te zien.
als ik dit niet weg haal dan blijven de apps hidden op springboard.

ik moest ergens nog een bestandje weghalen,,,

betreft deze ---> /private/var/mobile/Library/Caches/com.apple.mobile.installation.plist


NODIGG !!!!

Laatst gewijzigd door creativejeff; 15-09-08 om 22:16.
  #78  
Oud 15-09-08, 22:40
FleavKe's schermafbeelding
FleavKe FleavKe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Lommel
Berichten: 66
Standaard

Pff, weet iemand hoe lang het nog gaat duren eer die quickpwn versie uit gaat komen? Hoe lang heeft dat de vorige keer geduurd?
Ik wil mijn apps terug kunnen gebruiken :-(
  #79  
Oud 15-09-08, 23:02
TakkU TakkU is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 89
Standaard

Probeer dit niet uit met iTunes 8, heb ik geprobeerd, en heb net mn iPhone moeten restoren. Als ie klaar is zal ik nog een poging wagen met itunes 7.7.
  #80  
Oud 16-09-08, 00:05
rikfrombelgium rikfrombelgium is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 200
Standaard

ditto hier
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Uitleg: [iPhone 1.0] Jailbreak 2.1 (Quickpwn Windows versie)) splatz Unlock 117 13-11-08 09:47
[3G] How-to Jailbreak with Quickpwn 2.1 (Windows versie) batumulia Archief 8 01-10-08 00:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.