iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: na update V2.1 krijg ik mijn iPhone niet meer gerestored.... (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/21424-na-update-v2-1-krijg-mijn-iphone-niet-meer-gerestored.html)

hoogtijd 13-09-08 12:40

na update V2.1 krijg ik mijn iPhone niet meer gerestored....
 
het volgende is het geval;

  • ik had een 1.1.4 met ziphone geunlocked en gejailbraked werkend
  • toen V2 uitkwam heb ik (na lang klooien met pwage) V2.0.2 erop gezet, dit werkte niet helemaal naar tevredenheid maar ik durfde niet verder te klooien
  • gisteren was de batterij helemaal leeg gelopen
  • na opladen startte geen enkele applicatie meer
  • via itunes (eerst geupgrade naar V8) heb ik geprobeerd V2.1 te installeren (dom?!?!)
  • ik kreeg een foutmelding (welke weet ik niet meer) en installatie stopte
  • Probeer nu met (iTunes V 7.5 en/of 7.7) te restoren van V2.0.2 maar ik krijg enkel 160X errors (en natuurlijk error 6 vanwege DFU - recoverymode testen)
Wie kan me helpen??

Tx rob

PS werk op een mac

haiko 16-09-08 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hoogtijd (Bericht 189218)
het volgende is het geval;

  • ik had een 1.1.4 met ziphone geunlocked en gejailbraked werkend
  • toen V2 uitkwam heb ik (na lang klooien met pwage) V2.0.2 erop gezet, dit werkte niet helemaal naar tevredenheid maar ik durfde niet verder te klooien
  • gisteren was de batterij helemaal leeg gelopen
  • na opladen startte geen enkele applicatie meer
  • via itunes (eerst geupgrade naar V8) heb ik geprobeerd V2.1 te installeren (dom?!?!)
  • ik kreeg een foutmelding (welke weet ik niet meer) en installatie stopte
  • Probeer nu met (iTunes V 7.5 en/of 7.7) te restoren van V2.0.2 maar ik krijg enkel 160X errors (en natuurlijk error 6 vanwege DFU -

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ook 2.0.2 erop gehad, deze liep zondag vast waarna mijn iphone niet meer aan wilde. Zondag geprobeerd om 'm te restoren en per ongeluk de officiële 2.1 erop gezet. Deze leek goed te installeren, maar na de eerste keer connecten met itunes 8 (na de installatie, via itunes) geeft 'ie het bekende iTunes-logo + stekkertje weer als ik hem connect.

Ik heb veel mogelijke restore mogelijkheden geprobeerd icm DFU mode, maar ik blijf random errors krijgen (de ene keer weer 16xx en dan weer 6 of 9.

Het lijkt wel of het geheugen van de iphone beschadigd is. Iemand ideeën?

altrnt 17-09-08 17:25

Ik heb precies hetzelfde probleem, kan iemand helpen?

~altrnt

wannegek 17-09-08 17:28

en ik heb ook precies het zelfde probleem error 6 en erro 1600
er zit nu orgineel 2.1 op en het stekkertje van itunes in zichtbaar wat nu!!!

altrnt 17-09-08 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wannegek (Bericht 193296)
en ik heb ook precies het zelfde probleem error 6 en erro 1600
er zit nu orgineel 2.1 op en het stekkertje van itunes in zichtbaar wat nu!!!

Dat zit ook bij mij in beeld, voor de rest kan ik m niet jailbraiken unlocken of activaten.
Echt vervelend.

~altrnt

wannegek 17-09-08 21:35

fout 1601 heb ik nu ook gehad als ik het probeer via itunes 7.5
wie o wie weet de oplossing??????

HELPPP!!!!


heb nu de orginele 2.1 erop staan jij ook?
hoe krijg ik het itunes teken weg!!!!

altrnt 17-09-08 21:38

Ik heb er helemaal niks opstaan omdat ik er niks mee kan doen :S.

~altrnt

wannegek 17-09-08 21:58

ik heb of een zwart scherm of het irritante itunes stekkertje maar bij mij staat
hij in recovery mode of kan hem in herstel zetten verder niets meer!

er staat iniedergeval 2.1 orgineel op daarna niet meer werkend gekregen dus
breng hem maar weg want volgens mij weet niet hier wat zinnigs over te vertellen!

altrnt 17-09-08 22:23

Ik wacht nog even tot een geniaal persoon kan helpen.

~altrnt

menver 19-09-08 01:22

Ik heb hier een vergelijkbaar probleem:

Origineel 1.1.4
ZiPhone geactiveerd/unlocked/jailbroken

1e update
Winpwn 2.5 gebruikt om custom 2.0.2 firmware te maken (Micheal's custom werd niet goed gerestored). Via iTunes gerestored.

2e update
Ik heb daarna proberen te updaten naar 2.1 via Micheal's custom firmware, maar ook hier problemen.

Gevolg
Kan via iTunes 7.7 mijn custom firmware van 1e update niet meer restoren. Ook origineel 2.0.2 niet meer. Kan via iTunes 7.5 origineel 1.1.4 niet restoren. Uiteindelijk bleef mijn iPhone hangen in recovery mode.

Heb nu via iTunes 8.0 origineel firmware 2.1 kunnen restoren.

Ik heb verschillende foutcodes gehad 6/20 ivm gebruik verkeerde iTunes, 1601/1602 ivm met verschillende modes.

Al met al ga ik nu proberen om van origineel 2.1 naar 2.0.2 custom te downgraden om vervolgens weer de originele 2.1 firmware te installen, zodat mijn iPhone geactiveerd en unlocked blijft. Jailbreaken doe ik wel met de handleiding op dit forum!

Als iemand iets weet hoor ik het graag!

Ik houd jullie op de hoogte als ik succes heb..

haiko 19-09-08 09:27

ik zit nog steeds vast met de iphone. krijg geen enkele firmware meer gerestored. tegenwoordig loopt ie vast tijdens restore, met een wit scherm. ik krijg sterk de indruk dat óf het geheugen óf de usb-connectie in de iphone defect is.

Astro 19-09-08 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haiko (Bericht 194521)
ik zit nog steeds vast met de iphone. krijg geen enkele firmware meer gerestored. tegenwoordig loopt ie vast tijdens restore, met een wit scherm. ik krijg sterk de indruk dat óf het geheugen óf de usb-connectie in de iphone defect is.

Al eens andere pc getest? Andere usb-poort op computer?

haiko 19-09-08 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astro (Bericht 194523)
Al eens andere pc getest? Andere usb-poort op computer?

Jep, op 3 pc's getest, met verschillende iphone-docks op verschillende usb-poorten. Ik ben momenteel aan het kijken of 't mogelijk is om garantie te claimen of hem te laten repareren (ipod-service.nl bijvoorbeeld). Denk dat dat de enige oplossingen zijn.

Astro 19-09-08 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haiko (Bericht 194526)
Jep, op 3 pc's getest, met verschillende iphone-docks op verschillende usb-poorten. Ik ben momenteel aan het kijken of 't mogelijk is om garantie te claimen of hem te laten repareren (ipod-service.nl bijvoorbeeld). Denk dat dat de enige oplossingen zijn.

Kan je in nederland of belgie garantie claimen voor iphone uit US?

haiko 19-09-08 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astro (Bericht 194528)
Kan je in nederland of belgie garantie claimen voor iphone uit US?

Geen idee, dat ben ik aan het uitzoeken. Ik heb hem besteld bij gsm-stunter, i.c.m. een abonnement. Op die manier hoop ik garantie te kunnen claimen, 't ding is nog geen half jaar oud en het is een defect dat niet door mij is veroorzaakt. Dus volgens mij heb ik wettelijk op alle apparaten minstens 12 maanden garantie bij het bedrijf waar ik de aankoop heb gedaan. Maar zoals ik al zei, dat ben ik aan het uitzoeken :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:04.